Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:27

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Proto Panamera gespot 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Porsche Slimmigheid
Martin K. schreef:

er zijn immers best veel verzamelaars met meer dan 1 Porsche in hun renstal, maar voor dagelijks vervoer zijn ze al gauw aangewezen op
Mercedes, Audi etc ( Zeker als je de Cayenne te patserig vind voor dagelijks gebruik :wink: )

En die mensen zullen 'mark my words' , bij bosjes deze Panamera gaan bestellen, en daar is niets mis mee :lol:

Cayenne kopers gaan waarschijnlijk voor een deel overschakelen naar de Panamera, maar het geen ik voorlopig lees over de Panamera, ben ik ervan overtuigd dat er niet teveel BMW7, Audi8 en S-klasse rijders gaan overschakelen naar de Panamera.

Ik vrees dat de Panamera vooral aan kanibalisme gaat doen.
"Mark also these words" :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

28 aug 2008 22:55
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Ik moet 't nog zien allemaal ; vind 't tot nu toe niet in de buurt komen van zijn concurrenten qua looks en dan zeg ik 't netjes...

28 aug 2008 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
Op de foto's vind ik het een vertekend beeld geven. Misschien door de camouflage?
Toen ik hem in de spiegels zag was ik toch wel erg onder de indruk en dat is verder alleen de Viper gelukt (en de Phantom, maar dat is meer omdat je niet verwacht dat zo'n bakbeest razendsnel op je in- en uitloopt)

Ik hoop dat ie snel gelanceerd wordt zodat ik hem ees zonder camouflage kan bekijken. De Motorshow in Essen zou er een leuke gelegenheid voor zijn. 8)

29 aug 2008 14:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
Bericht 
Mooie auto toch? en een echte P dacht ik zo :)

Porsche plant om er 20.000 tot 30.000 stuks per jaar van te verkopen, moet wel lukken dacht ik zo.

Grts,

Albert

30 aug 2008 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht Ook met trekhaak leverbaar!!!
28 aug. op de Autobahn A81 tussen Zuffenhausen richting Heilbronn.

Met TREKHAAK.. dus caravan kan mee :roll:

Afbeelding Afbeelding

30 aug 2008 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht Re: Porsche Slimmigheid
ppp 356 schreef:
Martin K. schreef:

er zijn immers best veel verzamelaars met meer dan 1 Porsche in hun renstal, maar voor dagelijks vervoer zijn ze al gauw aangewezen op
Mercedes, Audi etc ( Zeker als je de Cayenne te patserig vind voor dagelijks gebruik :wink: )

En die mensen zullen 'mark my words' , bij bosjes deze Panamera gaan bestellen, en daar is niets mis mee :lol:

Cayenne kopers gaan waarschijnlijk voor een deel overschakelen naar de Panamera, maar het geen ik voorlopig lees over de Panamera, ben ik ervan overtuigd dat er niet teveel BMW7, Audi8 en S-klasse rijders gaan overschakelen naar de Panamera.

Ik vrees dat de Panamera vooral aan kanibalisme gaat doen.
"Mark also these words" :wink:

Dat de auto aan kanibalisme gaat doen dat is misschien wel zo. maar ik denk dat de mate hiervan toch nog wel mee zal vallen. Tuurlijk zullen er Cayenne-rijders overstappen. De auto's die jij noemt zijn alleen in de duurste uitvoering concurrent. De concurrentie komt voornamelijk uit de hoek van de Continental Flying Spur, de Quattroporte en de Aston Martin Rapide (die nog moet komen). Vooral die eerste 2 zullen veel concurrentie krijgen van de Panamera.

Ik vind echter wel dat het lang duurt voordat de wagen wordt onthuld. De voorserie-productie is reeds gestart namelijk.

30 aug 2008 19:13
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik ga ervan uit dat de Panamera dezelfde graad van afwerking gaat hebben van een Cayennen Turbo en/of een 997 Turbo, en met alle respect dan is de Panamera echt geen partij voor de Bentley en ook niet voor de Rapido er van uitgaan dat deze dan weer dezelfde afwerking gaat hebben van de DB9.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik zou bijna durven zeggen dat er voor elke 10 Panamera's die er verkocht worden, er 4 à 5 minder Cayenne's gaan geleverd worden.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 aug 2008 0:21
Profiel WWW
Bericht 
@ ppp356,

Ik zit op dezelfde lijn met jou. Ik heb echt geen idee wie deze auto zou willlen kopen?!?! S-Klasse, A8 en 7-Serie rijders blijven bij hun auto en de Rapido is ook geen concurent. Als ik mag kiezen wat ik zou willen rijden in die klasse is het een Quattroporte, een S-Klasse, een A8 of een 62S, maar een andere zou echt niet op mijn oprit komen!

31 aug 2008 7:46
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Ook met trekhaak leverbaar!!!
porschehenk schreef:
28 aug. op de Autobahn A81 tussen Zuffenhausen richting Heilbronn.

Met TREKHAAK.. dus caravan kan mee :roll:

Zit net autoweek nr. 35 te lezen en zie exact dezelfde foto staan!
Heet Porschehenk soms stiekem eigenlijk Porschejaap?

31 aug 2008 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Van de week op de terug reis vanuit Italie op de duitse autobahn omgeving stuttgart een Panamera (donkergroen) MET caravan gespot :shock:
Kan dus zekers wel ;)

Was wel een cool gezicht!

31 aug 2008 11:29
Profiel
Groningen
Bericht 
Kannibalisme valt wel mee, als het gros van de toekomstige Panamera c.q. huidige Cayenne rijders zonder de komst van eerstgenoemde, naar een ander merk was overgestapt. You may mark these words too. :wink:

31 aug 2008 19:44
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Waren deze foto's al bekend eigenlijk?
http://spots.autogespot.com/viewimages. ... 2008202957

01 sep 2008 21:37
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ja. :)
Er zijn inmiddels al foto's waar ie met minder camouflage rond rijdt.

02 sep 2008 15:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Jort schreef:
Kannibalisme valt wel mee, als het gros van de toekomstige Panamera c.q. huidige Cayenne rijders zonder de komst van eerstgenoemde, naar een ander merk was overgestapt. You may mark these words too. :wink:

Klopt inderdaad.
En een beetje kannibalisme is dan natuurlijk niet erg. Als je je klant maar kan behouden. Er komen genoeg nieuwe klanten voor terug.
De auto moet zorgen voor een verkoop van meer dan 100.000 auto's. 35.000 voor de 911, +-20.000 Cayman/Boxster, +-30.000 Cayenne, en +-25.000 Panamera's.
Zolang het over het algemeen een plus is, en de winstgevendheid gaat omhoog, dan is een beetje kannibalisme natuurlijk geen probleem.

02 sep 2008 16:02
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2