Is even geleden dat er een update hier verscheen... maar achter de schermen is er zeer hard gewerkt. Nu een groot verslag met vele nieuwe zaken.
Allereerst aan de voorkant begonnen, koplampen gemonteerd, richtingaanwijzers en de claxonrozetten. Niet zo van schroeven en klaar.. nee als het aan onze top standaard moet voldoen passen we weer wat zaken aan. Kofferklep rubber geplaatst en later de kofferklep. Is dan al een lief snuitje
Vervolgens aan het lekkere kontje begonnen,eerst op de achterbumper de sierstrip gemonteerd. Aardige klus weer.
Toen de achterlichten op de body geplaatst, en vervolgens de kentekenplaat verlichting/houder. Eerst meten uiteraard.
En dan monteren:
Toen waren kentekenplaat met mooie chrome rand, motorkap rooster en het 1600 super logo aan de beurt.
Zeg nou zelf... mooi kontje toch
Daarna begonnen aan de sierstrips op de gehele zijkant van de auto, en ook hier weer... monteren>>>kijken>>>balen>>>aanpassen en weer topklasse.
Aan de onderkant van de body komen ook nog sierstrips, en je raadt het al...ook weer monteren>>>kijken>>>nog eens kijken>>>aanpassen en weer toppie.
Op de dorpels de instaplijsten geplakt.
Toen maar tegen mijn compagnon gezegd: we gaan een lastig klusje doen, het dashbord bekleden
Een flinke klus is het geweest, je krijgt een recht stuk leer en dat moet je pasmaken. Ziet er toch goed uit? Ook de ventilatie roosters en de instaphulp gemonteerd. Voor het passen hebben we de voorruit even geplaatst. Deze wordt van de week vast gemaakt, eerst moeten de aanpassing zaken binnen komen. Van een originele 356 A Speedster.
Tussen de bedrijven door ook bezig geweest met het kloppend hart van de speedster.
Even geheugen opfrissen: Deze motorconfiguratie zou gemonteerd worden.
MAAR.... tijdens de ondertrouw kon de achterklep niet dicht
De motorkapsteunen kwamen tegen de koelkap en het luchtfilter tegen de achterklep
Wat is hier aan de hand
Denken, kijken en meten gaven geen oplossing. Een mail naar de US of A dan maar
Geen oplossing daar vandaan. Plaats rubbers tussen chassis en body... ja hoor dan houden we een opening tussen onderkant body en chassis.
Wat wij zelf hebben geconcludeerd was: een standaard carburateur met originele koelkap passen niet. pfffffffffff Dus bestellen: een kleine koelkap en twee zijlings geplaatste carburateur. ping ping..
Moet zeggen: staat wel super.
En.. we hadden besteld een uitlaat idem als op een kever maar dan met dikkere eindpijpen.
Ook dit feest kon niet doorgaan, deze uitlaatpijpen zouden precies in de opening van het achterpaneel van de kever passen
En die gaten hebben we niet bij een speedster. Eerste idee was om de demper met eindpijpen te laten zakken. Los slijpen en vast lassen. We hebben toch maar gekozen voor een andere vette uitlaat.
We laten het aan de eigenaar over of hij dit wil of de standaard twee pijpen. Dan halen we er twee vanaf. Maar ik wacht met spanning af als de body op chassis staat. Hoe de looks dan zijn.
En zo is het totale plaatje van de motor.
Morgen gaan we weer verder, in de planning: monteren van alles in de deuren en de deuren plaatsen.