Hey hallo hier op dit forum
Ben al een tijdje aan het loeren hier op het forum. Zit met plezier de verhalen en belevenissen te lezen van de porsche eigenaars en liefhebbers hier.
Woon zelf in Winschoten wat in het noorden van het land licht, en werk in de horeca, en studeer nog en moet nog dik een jaar
(sommelier). Als kind las ik een boek van mijn vader die gewijd was aan de porsche. Ik zag in dat boek de 944 en 924 staan, en eigenlijk sinds dien verkocht aan de 944.
Nu zit ik al een tijd met iets in mijn gedachten te spelen. Ik weet niet of het haal baar is en realistisch is.
Ik heb het idee dat de prijs van de 944 type 1 en 2 nu op zijn laagst is, als ik het vergelijk met een kleine 5/6 jaar geleden. Nu heb ik niet echt een wagen nodig, omdat ik 4 km van mijn werk vandaan woon. Alles wat ik doe, doe ik nu op de fiets of lopend.
IK zit er daarom ook aan te denken, om een 944 te kopen, te gaan stallen en deze als vrije tijds besteding te gaan opknappen. Het enige ervaring wat ik heb met opknappen is een Zundapp KS50 super sport uit 1974.
Het lijkt me heel erg leuk en interesant om het te doen, tergerlijker tijd leer ik de auto ook goed kennen. Bijkomen geluk is dat ik op ongeveer 10km van de Duitse grens woon, en onderdelen daar een beduident stuk goedkoper zijn dan hier in NL.
Maar is het wel realistich om zoiets te gaan doen, en vergis ik er me niet in om nu een 944 te kopen nu ze nog vrij betaalbaar zijn in aanschaf. Onderdelen zullen altijd wel de bekende P prijzen aan vast hangen. Maar dat weet je van te voren al.
Hoor graag van u,