Auteur |
Bericht |
Sheila3
928 S4Den Haag
|
remdruk weg. OPGELOST
Hoi,
Daar ben ik weer, misschien weet 1 van jullie wat het kan zijn ?
Op een gegeven moment als ik met mijn voet op de rem druk, zakt het rempedaal langaam verder naar beneden.Laat ik de rem even los en druk er weer op dan voel je weer druk.Wel is het lastig als ik stil sta en het rempedaal ingedrukt hou dat de druk langzaam aan wegvalt.
Nu zet ik tijdens stoppen de versnelling af en toe maar even in neutraal ipv drive.
Misschien iets te maken met remdruk/ ABS
Betreft een Porsche 928 S4 automaat
gr.
Fabian
Laatst bijgewerkt door Sheila3 op 28 nov 2008 17:13, in totaal 2 keer bewerkt.
|
05 sep 2008 16:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Lek
Is de koppelings-cilinder geintegreerd met het rem-systeem bij 'n 928
|
05 sep 2008 16:15 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad lekkage, luchtbellen of een te laag niveau van de remvloeistof lijkt me
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 sep 2008 16:29 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Hoofdremcilinder is stuk
Je kan er een nieuw setje in laten zetten, of gewoon vernieuwen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 sep 2008 16:57 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Als het remvloeistof peil goed blijft,dan is het de hoofdrem cilinder. zakt het vloeistof peil dan kan het ook een wiel rem cilinder wezen. dan gewoon even kijken waar hij nat is.
|
05 sep 2008 17:09 |
|
|
Sheila3
928 S4Den Haag
|
dat is niet zo mooi als dat het geval is, maar goed dat heb je met een type auto als deze, op gegeven moment heb je dit soort problemen.
Auto staat nu bij de garage, ze moeten de handremkabel rechtsachter vervangen anders komt de auto niet door de APK heen, kan hij meteen kijken wat betreft die remdruk, hij constateerde al dat de remdruk minder is, wilde even weten wat het misschien kan zijn en dara heb ik jullie ook een beetje bij nodig.
ben benieuwd !!
|
05 sep 2008 17:09 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Sluit me volledig aan bij molen934, gewoon revisiesetje erin en klaar is Sheila3
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
05 sep 2008 18:32 |
|
|
zuugnap
|
kom je alleen buurten als je problemen hebt sheila
|
05 sep 2008 19:27 |
|
|
horn
PF #57
|
yep, helaas.
ik zou, als hij toch bij de garage staat, meteen dit probleem laten oplossen. Is nl. ook apk-afkeur!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 sep 2008 20:17 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Er is toch geen forumregel om dat niet te doen?
Of is er een verplichting om een bijdrage te leveren aan het grote scale aan interessante draadjes die hier voorbij gaan
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 sep 2008 20:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Gaap.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 sep 2008 20:39 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Denk het niet, er is maar een kleine kans dat een keurmeester dit tijdens het afraffelen van de APK en de momentopname van de remmentest ontdekt. De rem werkt namelijk dan nog steeds perfekt, alleen bij het stilstaan voor bijv. een verkeerslicht voel je het pedaal iets wegzakken.
Neemt niet weg dat er op korte termijn wel iets aan gedaan moet worden.
|
05 sep 2008 21:01 |
|
|
horn
PF #57
|
oké, wist ik niet.
heb zelf ooit eens op de opel een lekke hoofdremcilinder gehad en dat kwam eruit bij de apk. ik wist het niet en de keurmeester vertelde het me na de keuring. was toen een reden voor afkeur zei hij. na vervanging alsnog goedgekeurd. En dat wilde ik sheila3 besparen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 sep 2008 21:12 |
|
|
Sheila3
928 S4Den Haag
|
|
05 sep 2008 21:19 |
|
|
Sheila3
928 S4Den Haag
|
Zoals ik al zei, de auto staat nu i nde garage en ze gaan eerst die handremkabel vervangen en als ze dan toch bezig zijn , kunnen ze meteen kijken wat er precies aan de hand is met dat remprobleem.Tijdens de APK keuring kwam dit ook niet naar boven !! wel van die handrem die niet meer goed is.Ik heb ook alleen het probleem als ik stil sta e ndan neemt de druk af, laat ik de rem los en laat ik de rem opkomen heb ik weer druk en als ik wat harder moet remmen tijdens rijden remt ie ook, maar laat er zeker wel naar kijken natuurlijk.De man van de garage gaf ook aan dat het misschien iets met de ABS te maken kan hebben, maar goed, maandag weet ik waarschijnlijk wat meer.
In ieder geval blij om al veel reacties te lezen, dat stel ik zeer op prijs en daarom ben ik ook vaak op deze site aanwezig.
Helaas heb ik de kennis niet 123 paraat dus ga ik die kennis halen, zo kom je het ook te weten !!
gr.
Fabian
|
05 sep 2008 21:27 |
|
|
horn
PF #57
|
succes.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 sep 2008 21:43 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nops, maar er is ook geen regel om dat wel te doen
Of begrijp ik de vraag verkeerd?
|
05 sep 2008 21:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Niet alleen technische problemen aankaarten en wel aan geklets deelnemen...
Denk dat je het niet verkeerd begrijpt Pascal.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 sep 2008 22:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 sep 2008 10:54 |
|
|
Sheila3
928 S4Den Haag
|
helaas is het probleem nu erger geworden, heb totaal geen druk meer als ik moet remmen, de rem zakt meteen tot aan de bodem en als ik de rem indruk en laat ik de rem los en druk ik er hard op dan heb je wat druk maar die neemt snel af.Het is alsware een spons en niet de spons die ik graag gebruik
Er zit genoeg remvloeistof in dus lijkt erop dat er niks lekt ?
Ik heb wat mensen gevraagd en die geven aan of de hoofdremcilinder of het zou ook de ABS pomp kunnen zijn ?
Als het de ABS pomp is , zou ik daar dan geen melding van moeten krijgen via de boordcomputer ?, dat er een lampje moet gaan branden ofzo van ABS
Misschien dat 1 van jullie dit probleem al eens eerder heeft gehad ?
gr.
Fabian
|
09 sep 2008 10:42 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
ABS pomp?
Je bedoelt waarschijnlijk de rembekrachtigingspomp. Ja, die kan kaduuk zijn, maar het kan net zo goed een vaccumslang zijn, of een dichtringetje.
Een aandrijfsnaartje wellicht, doet de stuurbekrachtiging het nog wel?
Zo van afstand is het echter moeilijk in te schatten.
|
09 sep 2008 11:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Als de rembekrachtiging kapot is dan zakt het pedaal niet tot de bodem.
Dan is alleen de ondersteuning weg d.w.z. zwaarder remmen.
Als het de hoofdremcilinder zou zijn dan valt iets van de helft van het systeem uit maar niet alles, dus ook nog ruim voldoende remwerking en tegendruk.
Of de ABS unit hier een oorzaak kan zijn
Als er inderdaad nergens uitwendig iets lekt dan kan ik me dit voorstellen.
Probeer eens om het ABS systeem electrisch uit te schakelen. Of er dan merkbaar verschil is...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 sep 2008 11:40 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Hier moest ik best wel hard om lachen
|
09 sep 2008 17:59 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 sep 2008 18:21 |
|
|
Sheila3
928 S4Den Haag
|
maar effe kijken hoe ik het ga doen, kan er nu in ieder geval niet mee rijden .Ik ga binnenkort op vakantie en zie het na mijn vakantie wel.
Er kan natuurlijk inwendig wat lekken, van buitenaf zie je niks, zit zoals ik al zei genoeg remvloeistof nog in bakje dus echt lekken doet ie niet.
Het is ook redelijk spontaan gebeurd dat ik ineens geen druk meer had, ik las vanmiddag ergens via Engels forum dat je remvloestof eigenlijk om de 2 jaar moet verversen, dus onderhouden, ik heb de auto sinds december dus wie weet is het door achterstallig onderhoud zo ver gekomen dat ik nu pech heb.
Denk dat ik na mijn vakantie de auto maar wegbreng en meteen grote beurt + andere schrokbrekers en dit probleem laat verhelpen.Dan kan ik er denk ik wel weer even tegen aan.
Er moeten toch nog wat dingen op termijn gedaan worden in verband met het onderhouden van de auto, dus dat staat wel in de planning, alleen hier had ik nog even gene rekening mee gehouden, de echte rekening kom na mijn vakantie wel
Komt goed, scheelt me nu in ieder geval wat benzinekosten de komende maand
|
09 sep 2008 19:50 |
|
|