Auteur |
Bericht |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
911 uit 1971 laten spuiten. Graag aanbevelingen en advies..
Hallo,
Ik ben bijna klaar met de body restauratie van mijn 911T uit 1971 en ben nu aan het kijken naar een adres om hem te te laten spuiten.
Nu heb ik al een prijsopgaaf van een spuiter gekregen, maar wil nog even verder kijken. Nu vraag ik mij af of iemand een spuiter kan aanbevelen voor het strak maken en spuiten van een klassieke porsche?
Het aanbod wat ik heb is voor het strak maken van de carroserie, primer, 2 x lak & 2 x blanke lak. Dit alles alleen voor de buitenkant van de carroserie. Ik heb nu een opgaaf van ongeveer 3500 a 4000 euro. is dit redelijk?
Ik hoor graag wat jullie vinden en denken. Ik wil eindigen met een goede strakke auto, maar heb geen ongelimiteerde funds hiervoor. Dus jullie advies is welkom!!!!
Groet Hessel
|
06 sep 2008 11:27 |
|
|
horn
PF #57
|
welk deel van het land?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 sep 2008 11:29 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Koopje was zelf 6500 kwijt
2x stralen epoxy en bodyschutz in de kleur + blanke lak 3200 erbij
klinkt iniedergeval goed
weet dat men in delft voor een auto in de primer en uitgeschuurd.
wordt ij nat na geschuurd 2500 euro vraagt
in metalic met blanke lak er over
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
06 sep 2008 11:41 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Deze is al eens eerder door een forummer aanbevolen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 sep 2008 12:17 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
klinkt niet heel duur inderdaad.
kan je verder geen tips geven.
welke kleur? Als ik 'm zou laten spuiten zou ik een felle 70's kleur doen. Genoeg grijze 11-jes op de weg...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
06 sep 2008 13:19 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Sorry, ik woon in Almere, dus kan noord-holland, utrecht en west gelderland zijn.
Wat ik nog was vergeten, voor die prijs gaat hij wel al kaal naar de spuiter. Moet ik dus zelf doen.
Thx Hessel
|
06 sep 2008 23:25 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Oh en qua kleur, bordeaux rood. (Kleurcode 2424) is origineel en ik hou hem graag zo. Is ook niet heel veel voorkomend.
|
06 sep 2008 23:26 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Gelukkig is het kaal maken niet het meeste werk.
Succes en ben benieuwd naar wat foto's
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
08 sep 2008 9:12 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik ben zeer tevreden over het werk van Poort Autoschade in Amstelveen.
Dat bedrijf is van een vader en zoon die perfect werk afleveren en ook niet terugschrikken van/voor een lastige klus. Hun prijsstelling is absoluut scherp, al denk ik dat je in het verre noorden, oosten of zuiden van het land wellicht goedkoper uit zult (kunnen) zijn.
Overigens ben ik ook zeer tevreden over Pijnaker Autoschade in Aalsmeer. Dat is een wat groter bedrijf waardoor over de prijs etcetera wat minder 'onderhandeld' kan worden...
Er zijn in de 'regio Amsterdam e.o.' ook schadeherstellers waar ik mijn auto voor geen goud naartoe zou brengen! Die namen noem ik hier maar niet
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 sep 2008 10:45 |
|
|
Arndt60
944 / 1
|
Hallo,
Ik heb net mijn 944 laten spuiten en wel......in Duitsland.
Ik heb de auto zelf gestript. Na diverse spuiters bij de auto te hebben gehad heb ik maar eens een poging gedaan via www.my-hammer.de.
En tot mijn niet geringe verbazing kreeg ik nog een reaktie ook. En dan blijkt maar weer eens dat de arbeidsuren in Duitsland blijkbaar een stuk goedkoper zijn dan in Nederland. De 944 is door dit bedrijf (Meisterbetrieb) uit Wilhelmshafen volledig voorbewerkt, daar waar nodig uitgedeukt en ondertussen kwamen ze, nadat de auto was kaalgeschuurd, nog wat plekken tegen waar wat laswerk plaats moest vinden. Dat verhoogde de prijs wel iets maar dat bleef beperkt tot slecht € 350,--.
Mijn 944 is nu Arubablauw en staat na 3 weken sinds vandaag weer spik en span voor de deur. Zelfs in de motorruimte hebben ze ieder kabeltje, leidinkje enz. afgeplakt en daar waar ze konden spuiten hebben ze gespoten. Idemdito met de kofferruimte. Totale kosten van dit avontuur bedragen dan € 2.550,-- incl. halen en brengen!!! Ik ben van mening dat het het avontuur meer dan waard is geweest. Foto's van de 944 volgen.
|
17 sep 2008 23:08 |
|
|
cabrio wim
|
En rekening gekregen met specificaties of zo contant betaald.
Ben benieuwd naar hun uurloon dan.
|
18 sep 2008 8:16 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
klinkt goed(koop)
hoop dat we binne dat bedrag blijven als we dadelijk met de 911 klaar zijn welke we dan we al voorbewerkt hebben
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
18 sep 2008 10:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nog Oosterlijker is ook een van de mogelijkheden
|
18 sep 2008 10:12 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Een goede spuiter ??
Dan is er maar één www.oldtimerspuitwerk.nl
S.
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
18 sep 2008 12:36 |
|
|
zuugnap
|
Jouw tillen ze wel vaak he
bak met geld zeg .... ligt er altijd aan hoe je em aanleverd! vraag maar eens prijsverschil met en zonder opbouw! demontage ruiten montage ruiten ect
|
18 sep 2008 12:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't spuiten van 'n racer is IMO wel iets (heel) anders dan het laten spuiten van 'n straat auto
Mss is het beter om 'n ander project van John's hand te laten zien
|
18 sep 2008 13:10 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Olaf,
Dan heb je nog nooit onze racers van dichtbij gezien, zowel van binnen als van buiten zitten ze strak in de lak.
Maar hier dan nog eentje van zijn hand !!
S.
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
18 sep 2008 13:50 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
was incl btw en geheel strak gemaakt, hebben heel wat uurtjes in gezeten. En nu ik zelf aan het voorbewerken ben twijfel
ik wel eens of ik niet beter gewoon kan gaan werken en het laten doen
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
Laatst bijgewerkt door john's Porsches op 18 sep 2008 13:59, in totaal 3 keer bewerkt.
|
18 sep 2008 13:55 |
|
|
cabrio wim
|
@S, en zo hoort het ook mijn inziens.
Is gelijk ook jullie visite kaartje.
|
18 sep 2008 13:56 |
|
|
cabrio wim
|
Is door veel mensen een onderschatte job denk ik, het strak zetten van een auto, tenminste als je goed wilt doen.
|
18 sep 2008 14:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hangt er ook vanaf hoe "onstrak" de auto is ... maar onderschat wordt het zeker
|
18 sep 2008 14:35 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
precies denk dat de prijs die ik er voor betaald heb als fair gezien kan worden
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
18 sep 2008 15:11 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Wellicht dat Timo zin heeft om de auto , na dat we hem voorbewerkt hebben en haar uitgeschuurd hebben meet 600 haar nog in een laatste laag wil zetten en hem daarna met 1200 wil uitschuren zo dat die hem in het zilver kan spuiten:wink: tzt maar even een afspraakje maken
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
18 sep 2008 15:25 |
|
|
cabrio wim
|
Timo is de Stag nu gaan spuiten, dus morgen het resultaat.
@John, maken we dan wel een Forum prijsje voor.
|
18 sep 2008 16:49 |
|
|
Arndt60
944 / 1
|
Wel een rekening maar contant betaald. Lijkt me dat een een spuiter uit Duitsland (of welk ander land dan ook) dat ook niet anders zou willen.
Ik schat dat er weinig zijn die je auto terugbrengen en later nog eens een faktuur nasturen of je moet al een dikke aanbetaling hebben gedaan.
Er zit dus in dit geval niets in het grijze circuit.
Later bleek echter dat er nog wel wat ruimte in had gezeten als ik de opdracht niet via my-hammer had aanbesteed. De belastingdienst in Duitsland kijkt blijkbaar mee over de schouder van de opdrachtnemer.
Recentelijk heeft dezelfde spuiter ook een 911 uit 1968 gespoten en die opdrachtgever eiste net als jullie, (Da hochwertiges Auto nur hochwertige Arbeit für Fachmann) ook kwaliteit. En die is voor een nog zachtere prijs (€ 2.350,--) gespoten dan die van mij en......SUPER tevreden.
|
18 sep 2008 17:08 |
|
|