Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 15:06

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
spiegelglas demonteren CUP Spiegels 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht spiegelglas demonteren CUP Spiegels
Mijn cupspiegels moeten morgen gespoten worden, vandaar dat ik even het spiegelglas moet demonteren.
Weet iemand hoe dit moet?
Een Porsche vriend liet me weten dat er onderaan de spiegel een gaatje is waarin een plastic schijfje zit dat je moet verdraaien. Ik vind onderaan in het spiegelhuis 2 gaatjes (één rond, één ovaal), maar voor zover ik kan zien met een lampje zie ik in die gaatjes niets van schijfje dat je kan verdraaien.... Zit nu al een uur op die spiegels en in die gaatjes te turen... :?

07 sep 2008 15:23
Profiel
Bericht 
Volgens mij moet je hem zo los kunnen klikken.

07 sep 2008 15:46
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht 
zou je denken, Wim? Stefan van het Belgische forum heeft een tijdje geleden hetzelfde moeten doen en vertelde me van dat gaatje en witte plastiek schijfje dat je moet verdraaien (welk ik dus niet meteen vind).
Durf niet zomaar te gaan wrikken en trekken, wil niets beschadigen...

07 sep 2008 15:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: spiegelglas demonteren CUP Spiegels
WalterDC schreef:
Een Porsche vriend liet me weten dat er onderaan de spiegel een gaatje is waarin een plastic schijfje zit dat je moet verdraaien. Ik vind onderaan in het spiegelhuis 2 gaatjes (één rond, één ovaal), maar voor zover ik kan zien met een lampje zie ik in die gaatjes niets van schijfje dat je kan verdraaien.... Zit nu al een uur op die spiegels en in die gaatjes te turen... :?

Je geeft het antwoord zelf in jouw vraag.
Duidelijker kan het niet.

Als je er dan toch een uur mee aan het kijken bent geweest weet je dus dat deze klus niet geschikt is voor iemand zonder technisch inzicht. :mrgreen:

.

07 sep 2008 16:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Misschien kan iemand aan de vraagsteller het instrument verklappen
waarmee deze magische actie dient te gebeuren.

Ik gok op een inbus sleuteltje.

07 sep 2008 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht 
:cheesy:

Bedankt voor de reacties jongens, maar kunnen jullie dan als technische wonders even aan deze jongen vertellen wélk gaatje het is waarachter zich het schijfje bevindt dat je moet verdraaien? Ik veronderstel het voorste, het dichtst bij de rand, maar daar zijn enkel een soort van karteltjes te zien, GEEN SCHROEFJE of iets dergelijks, waar ik niet echt kracht op durf te zetten. Zeker geen wit plaatje dat je kan verdraaien...

Het probleem is dat ik met het lampje dat ik hier heb werkelijk GEEN BARST kan zien wanneer ik in het andere gaatje schijn, en wanneer ik er met een schroevendraaiertje inga, voel ik niets.... :?
Enneu Paulus, ZO ERG is het ook nog niet met me gesteld, hoor, en ik vrees dat je zelf fout gokt en het niet met een inbussleuteltje moet. Je zou het dus zelf niet erg ver schoppen om deze "magische" klus te klaren. Het lijkt me trouwens nogal idioot om met een inbussleutel aan het werk te gaan wanneer men je eerst laat weten dat je met een fijn schroevendraaiertje een wit schijfje moet verdraaien .... :mrgreen:
Ik zat trouwens zonet bij een man met een bijzonder groot "technisch doorzicht" (hij heeft zelfs op zijn eentje een hele boot gebouwd, de gek :wink: ) , maar doordat hij ook geen lor kon zien in de gaatjes en er zelfs met een lange smalle schroevendraaier niets te voelen was, heeft hij het ook niet gevonden....
Ik kan me voorstellen dat wanneer je het eenmaal gedaan hebt het poepsimpel is, ik kan dan ook best lachen om de reacties,maar wanneer je de eerste maal zo'n spiegel in je hand krijgt, je wil vooral niets beschadigen, en er is bovendien niets te zien van "schijfje/moertje" om te verdraaien zit je even met je handen in het haar. Hoe absurd het ook moge klinken.... :wink:

Laatst bijgewerkt door WalterDC op 07 sep 2008 20:32, in totaal 3 keer bewerkt.

07 sep 2008 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Het is een schijf achter het glas die je verdraait door met iets te drukken tegen een hefboompje/palletje net onder het glas en daarmee de schijf te verdraaien waardoor deze dan kan worden uitgenomen :idea:

Zijn overigens best werkplaatshandboeken te downloaden waar dit keurig in beschreven is.

Ook van dat bud weer bij jullie Erwin, waardoor het humeur niet beter wordt :?: :wink:

cabrio wim schreef:
Volgens mij moet je hem zo los kunnen klikken.

Wim, je bent volgens mij een prachtige restoratie klus aan het uitvoeren, PETJE AF!
Maar met de spiegels moet je even opletten :!: :lol:

07 sep 2008 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht 
Citaat:
Het is een schijf achter het glas die je verdraait door met iets te drukken tegen een hefboompje/palletje net onder het glas en daarmee de schijf te verdraaien waardoor deze dan kan worden uitgenomen

Hartelijk dank, Paul, dit was duidelijk, is gelukt! :D

Ik was op zoek naar een soort van plastiek wit schroefje of iets dergelijks, dom misverstand blijkbaar.
Maar nadat ik je zin las, was het zo gefixt..

Dus Erwin, het kon idd duidelijker :lol:,
en Paulus, jij zou de klus mooi geklaard hebben met je "inbussleuteltje"... :cheesy:

07 sep 2008 19:55
Profiel
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Wim, je bent volgens mij een prachtige restoratie klus aan het uitvoeren, PETJE AF!
Maar met de spiegels moet je even opletten :!: :lol:

Ben nog niet zover, dus kom dat straks vanzelf wel tegen. :lol: :wink:
Weet trouwens niet of cuppers hetzelfde systeem hebben als mijn flaporen.
van de Porsche dan hé :wink:

07 sep 2008 23:48
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht 
Hoi Wim,

Elektrisch zit je met enkele kleine verschillen, ook verschillende kleuren van draden. Ik heb hier de documentatie, ik zend ze je één vd dagen door. Moest je dan ooit cups monteren, is dat een handig documentje... :wink:

08 sep 2008 0:05
Profiel
Bericht 
:thumleft: Walter.

08 sep 2008 0:10
Moderator
PF #57
Bericht 
heb hier nog een pdf'je liggen van een artikel in 911&pw over switch van flaporen narr cup en een howto instructie. indien interesse, pb je email maar. :salut:

08 sep 2008 7:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]