Auteur |
Bericht |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
996 rijders zwaaien nooit naar Porschebezitters
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
09 sep 2008 21:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Tja, terwijl het toch beide waterkoelers onder elkaar zijn
Hmmm, Porsche, BMW, Fiat, kan niet goed gaan
|
09 sep 2008 21:39 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
Heb nog geen Porsche rijder tegengekomen die zijn hand opstak, is bij andere merken toch wel het geval.
Soms als je even sprintje gedaan hebt tegen een andere snelle auto steek ik wel eens mijn hand op.
tegen nieuwe grote Audi's hoef ik al niet meer te trekken met de 964, ding is echt traag
|
09 sep 2008 21:52 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 sep 2008 21:59 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
We kunnen dit onderzoek ook even "Porschespecificeren" natuurlijk..
Even een aftrap...924 rijders zijn natuurlijk de armoedigste..
944-ers hebben eindelijk een betaald baantje..
allles t/m 3.2 rijders zijn betweters die hardnekkig vasthouden aan die ouwe meuk tegen beter weten in..
boxsters...tja..laat maar..al genoeg over gezegd..
993 rijders denken dat ze de laatste 911 hebben..
ik zou zeggen vul aan..
|
09 sep 2008 22:04 |
|
|
drknauf
|
|
09 sep 2008 22:07 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Hallo was een aftrap he.. 964 rijders zijn "Subzero natuurlijk"
|
09 sep 2008 22:08 |
|
|
drknauf
|
lol
trap jij maar verder
|
09 sep 2008 22:10 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Porsche rijders arrogant !!
In bezit van P en Audi on the way..... wil me vooral richten op de interessante details van dit onderzoek
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
09 sep 2008 22:16 |
|
|
zuugnap
|
LOL
En tja ... mischien is je karakter gerelateerd aan het behaalde auto resultaat
|
09 sep 2008 23:49 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Tja, dit werpt natuurlijk een heel nieuw licht op de zaak Porsche rijders hebben geen anderen nodig om zich te laten afzeiken, dat doen ze zelf wel...
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
10 sep 2008 8:18 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
een auto zegt naar mijn idee wel degelijk iets over de persoon, de mening over een automerk zegt ook heel veel over diezelde persoon!
Daarnaast is er, en dat weerspiegelt zo'n onderzoek toch wel, een min of meer collectieve mening, of publieke mening. En soms is het lastig die te accepteren, ook omdat sommige meningen inderdaad hardnekkig en star zijn.
Mainstream merken hebben normaliter niet zo'n last van al te extreme publieke (en persoonlijke) meningen, maar hoe exclisiever, hoe extremer. Ik denk dat het resultaat in Nederland, land der nivellisten, nog scherper uitpakt, al zal dit door de jaren heen wel mider (zijn ge)worden.
Kiezen voor een exclusievere auto, zeker als deze een aanzienlijke 'presence' heeft, zal toch vaak afgunst oproepen. Wel denk ik dat dit vermindert, omdat steeds meer mainstream merken de trend naar een aanweziger model volgen: groter (denk ook aan midi SUV), breder en aggressiever. Het straatbeeld wordt daardoor langzaamaan meer bepaald door auto's met een krachtige uitstraling zeg maar. Bovendien is de welvaartsgrens naar mijn idee in Nederland (ondanks alle geklaag ) wel wat opgeschoven naar boven, waardoor er meer Audi's, BMW's en Mercedessen rondrijden dan vroeger.
Als je hieraankoppelt dat Porsche met diesel en hybride gaat komen, kan het zo maar zijn dat hetzelfde onderzoek over een jaar of 5 aangeeft dat Porscherijders bovengemiddeld vrolijk, vriendelijk en milieubewust zijn .
|
10 sep 2008 8:56 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Denk bij dit soort surveys wel aan het feit dat ze alleen naar de nieuwe auto's kijken van deze merken. Kortom de auto's waarop het onderzoek betrekking heeft zijn 3 jaar of jonger.
Meestal staat dat ook in de beschrijving van de survey (maar dat wordt zelden geprint in het artikel).
_________________________________________ Blabblah bla blab blablaat blah blaha bla bla, blablabla ah?!
|
10 sep 2008 21:01 |
|
|
HV
|
zit iets in, Tetsuo. Jouw opmerking is ook te lezen als een voortzetting o pBrian951's lijstje hierboven, waarbij het imago van de Porscherijder wordt gedifferentieerd naar de diverse Porsche modellen. Zonder te willen generaliseren, denk ik dat bij de heel nieuwe modellen wel een grotere groep kopers is die qua aankoopmotief afwijkt van de kopersgroep voor de oudere modellen..
|
11 sep 2008 21:56 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Aangezien ik in mijn 964 cabrio nogal in het zicht zit, durf ik niet eens arrogant te kijken. Gelukkig rijd ik dagelijks in een BMW
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
11 sep 2008 22:04 |
|
|
drknauf
|
vandaag ook weer de hele dag arrogant zitten wezen samen met mark nauta in die witte
met iedereen gzlg zitten kletsen en miepen die maar wilde ja heel arrogant allemaal
|
11 sep 2008 22:15 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Welnee. Dat is het hele punt/probleem net.
Er leven bepaalde vooroordelen, maar dat heeft maar weinig te maken met de persoon
(vb: wij rijden Porsche; wij zijn allen "rijk". Qua rijervaring is dit natuurlijk waar, .... )
Soms is het ook gewoon marketing. Het oproepen van een bepaald "wij xxx-mensen"-gevoel. Vul de xxx voor jezelf maar in
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
12 sep 2008 20:19 |
|
|
HV
|
Op zich mee eens Torig. Maar als iemand roept, 'Porsche, da's toch voor rijkeluiszoontjes en extraverte mannen met een midlife crisis', vraag ik me wel eens af over wie op dat moment het meest wordt gezegd: de (willekeurige) Porsche rijder of de desbetreffende spreker..
|
15 sep 2008 21:53 |
|
|
Panic
911 Carrera 3.2 1988
|
tsjonge lekker belangrijke zeg.
Als ze mij arrogant vinden, kennen ze mijn vrouw nog niet. (Koot & Bie circa 1986)
Midlife? P911, BMW 530, Ducati Monster en een stuk of wat Harleys....
Als je maar lol hebt, want in oktober verdwijnen we allemaal in een zwart gat!
don't Panic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________________________________ Het wordt steeds leuker op de weg!
|
15 sep 2008 22:54 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
HV, ergens wil ik je wel gelijk geven, maar ook in omgekeerde zin wil ik niet generaliseren
Vind het triest dat er in onze maatschappij zo in vakjes gedacht wordt hoor. Ben echter zélf een product van die maatschappij, en soms, héééééél soms, heb ik dat dan ook. Ach, wat boeit het. Laat iedereen maar zagen, Harley said it best:
Arrogant Wat het plebs denkt kan me niet boeien
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
16 sep 2008 5:16 |
|
|
Lydia
|
|
16 sep 2008 7:54 |
|
|
HV
|
of is dit een arrogante (of liever, wat hautaine) blik op werkelijk alles wat watergekoeld is?
|
16 sep 2008 7:56 |
|
|
Lydia
|
Ssssssttttt ...
|
16 sep 2008 9:01 |
|
|
cabrio wim
|
Heb wel gemerkt dat er op het Porsche forum wel eens arrogant gereageerd is.
|
16 sep 2008 12:30 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
zo iets als "iedereen heeft recht op mijn mening"
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
16 sep 2008 14:01 |
|
|