Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 23:56

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
[9-11] Waar was jij toen?? 
Auteur Bericht
Bericht [9-11] Waar was jij toen??
Afbeelding

Zat toen achter de computer , rond half 4 s'middags ,ook nog eens op een irc channel waar amerikanen zaten, die typen vol afschuw dat de twin in de brand stond wat achteraf een nog grotere ramp zou blijken als ze dachten, zapte gelijk naar CNN waar ik verder de gehele gebeurtenis op het puntje van mn stoel de ongelovelijke ramp heb gevolgd . Zelfs de mensen die naar beneden sprongen, toen schoten de tranen in mn ogen , dacht bij mezelf "this is a real sick world!!!

Hoe ver moeten we gaan!!!

Laatst bijgewerkt door zuugnap op 11 sep 2008 8:48, in totaal 1 keer bewerkt.

11 sep 2008 6:53
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Was toen net uit een file omdat ik naar een sollicitatiegesprek ging. Kwam daar toe en wist van niks, dus hoorde er maar vaag iets van daar.
Thuis zag ik de beelden.

Moet zeggen dat het niet zo'n impact op me heeft gemaakt als op jou.
Ook is mijn mening over de waarheid ivm die "aanslag" niet de meest geaccepteerde :lol:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

11 sep 2008 7:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik had rijles (vrachtwagen) toen het gebeurde, zal ik nooit vergeten.

De eerste gedachte is dan altijd "het zal wel erg overderven zijn op het nieuws......."

11 sep 2008 7:20
Profiel WWW
Bericht 
waar de waarheid ligt roger..... zal ergens in het midden liggen niet? en waar mijn emotie ligt is omdat ik NL mensen ken die daar in dat gebouw een bedrijf hadden gevestigd ... daarnaast zat een andere vriend van me in de sears tower die daar hals over kop uit moest en pas 5 dagen later in de plane mocht stappen!! Neemt niet weg dat ik het toch nog behoorlijk triest vond wat er met die burgers gebeurde!

En ook omdat ik notabene zelf op dat dak heb gestaan , zelfde periode 1 jaar eerder... als je dat beseft dat het gelukkig geen uur later was anders hadden ze ook nog zeker tegen de 350 a 400 touristen meegepakt!!! TOen ik in die lift naar boven ging pasten er bijna 20 personen in en die liepen af en aan!!!

11 sep 2008 7:21
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Pas op, 'k zeg niet dat ik het niet *erg* vind. Elk mensenleven is te betreuren. Alleen heb ik zo mijn twijfels over het al dan niet kunnen voorkomen van de aanslag, laat staan directe betrokkenheid van de Amerikaanse overheid (misschien niet in de aanslag, maar ...).
En we zullen het inderdaad nooit weten.

Ik heb daar in dezelfde periode als jou dan ook op dat dak gestaan!!! Dat was inderdaad ook wel even slikken.

Wat er ook van zij, het was een wereldveranderende gebeurtenis. Ziekelijk makend als je bedenkt *hoeveel winst* sommigen door zo'n gebeurtenissen maken. It's a sick world indeed.

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

11 sep 2008 7:35
Profiel
Bericht 
Sja ..... voorkomen .. vond het ook wel heel apart dat ze langs die hele kustlijn maar 2 F-16's hadden vliegen voor afscherming , Hoe groot kan je denken toch?

11 sep 2008 7:52
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Wij bevonden ons in Noord-Italië, in een klein koffiebarretje waar toevallig twee Amerikaanse gezinnen zaten en vol afschuw live de ontwikkelingen volgden.
Ook zij hadden familieleden die in de Twin Towers werkten, welke ze probeerden te bereiken per telefoon.....

Kan me alles herinneren als de dag van gisteren...

Het is inderdaad moeilijk voor te stellen dat er 'slechts' 2 F-16's beschikbaar waren voor dit soort afweer. Waarsch. 24 uur per dag ontelbare nucleair weapons in de aanslag, maar géén direct beschikbare 'homeland' air-support........

Hoe dan ook is de chaos tijdens zo'n onvoorstelbaar drama mega-groot, zodat zoals bij iedere ramp, de onderlinge communicatie veel te wensen over laat.

11 sep 2008 8:06
Profiel
Bericht 
Oké, een topic hierover gestart. Had er al een zinnetje aan gewijd op het goedemorgendraadje ...

Ik was de kinderen ophalen van school en daarna (zoals elke week) met hen door gereden naar mijn omaatje in het tehuis. Ik hoorde op school al iets over een vliegtuigongeluk. Deed bij omaatje de tv aan en zag de verschrikkelike beelden ...

11 sep 2008 8:07
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ik zat achter mijn bureau bij een werkgever die toestond dat er een radio aan stond op de werk vloer.
Bij de eerste "botsing" dacht ik nog aan een ongeluk. Misschien wel een dusdanige storing dat het toestel onhandelbaar is geworden (terugdenkend aan onze Bijlmer). Echter bij de tweede klap was het direct duidelijk.... een aanslag.

Helemaal helder heb ik de rest van de dag niet voor ogen, maar daarna klapte natuurlijk nog een toestel in het Pentagon en tot slot hebben we vlucht 93 nog. Wat er ook over gezegd wordt en wat de films ons ook moeten geloven, ik had op dat moment ZEKER de radio aan en er werd verteld dat er 2 straaljagers visueel contact hadden met het vliegtuig. Op dat moment stap ik in de auto op weg naar huis, zet de radio aan in de auto en het toestel is gecrasht. Mijn conclusie: het is neergeschoten.
Natuurlijk ontkent de Amerikaanse overheid dat, zou ik ook doen, maar voor mijzelf is het wel duidelijk.

Het hele verhaal is nu geschiedenis, maar wel een gruwelijke!

Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

11 sep 2008 8:24
Profiel WWW
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Ik werkte toen bij een klant in het hoogste kantoorgebouw van Nederland met uitzicht op vliegveld bij Rotterdam. Op de 35e verdieping.

Terug naar huis gereden met op de radio afwisselend Radio 1 en 3FM om het laatste nieuws te blijven horen.

11 sep 2008 8:26
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC ombouw 964 carrera 2
Zuid-limburg
Bericht 
Volgens mij was het gewoon een werkdag, maar zo'n goed geheugen heb ik niet.

Oke,oke ik heb geen alibi. :oops:

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8

11 sep 2008 8:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Op dat moment zat ik met mijn vriendin in Hong Kong. Kom we gaan nog een biertje halen in de een of andere sportsbar. Daar stonden tv's aan, sporten enzo, en 1 tv zond CNN uit, met de torens in beeld. Geluid uit natuurlijk, keiharde muziek, dansende mensen...

Op een gegeven kijk je naar die TV en denkt: welke film is dat? :roll: Dan blijkt het op een gegeven moment echt te zijn, maar bijna niemand had het door en iedereen was nog aan het feesten. De tweede ging in de toren, nog steeds zaten we daar in shock en gebiologeerd te kijken met keiharde muziek en feestende mensen op de achtergrond. Toen maar afgetaaid naar het hotel, daar verder gekeken.

Door de omstandigheden in die bar gecombineerd met de beelden een van de meest surrealistische ervaringen in mijn leven. :?

11 sep 2008 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Ik had de tv aanstaan op weet ik wat voor zender, en ineens kwam een melding tussen door. Gelijk gezapt naar amerikaanse zender en met ongeloof de beelden bekeken.
Het is en blijft knap hoe je zo'n joekel van een vliegtuig in de toren kan boren. Net op 538 was de man die de beide heren 6 maanden lang vliegles heeft gegeven. En gaf aan dat het zeer moeilijk was op met de hydraulische besturing (als je dit niet gewend ben) in een toren te boren.
Je ziet ook dat het tweede vliegtuig onder een rare hoek de toren in komt. Het had een haar gescheeld of hij was er langs gegaan en had zich in downtown geboord. Met veel meer doden dan nu.
Blijft vreselijk allemaal. :cry:

11 sep 2008 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Kwma thuis van college en de boel stond al lang en breed in de hens! Nare bende en idd dubieus wie er nou echt schuldig is en wie er baat bij heeft gehad...

11 sep 2008 10:01
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
stond een nieuwe broek te kopen, bij thuiskomst was nr 2 er ook in gevlogen. Idd verschrikkelijk, jammer dat bush jr campagne betaald wordt door de wapenindustrie, dat geld moet uiteindelijk terug verdient worden. Hopen maar dat Mc cain geen president wordt anders verwacht ik weer een aanslag om een reden te hebben......de aandelen in lood he

ps las van de week dat er na 9 11 al 860 miljard cash flow geweest is in de terreur bestrijding, kostte die flatjes: 60 miljoen. Dat is pas bussines creeëren, er zijn meer mensen vermoord voor minder geld....

(mijn mening, probeer niet naïef te zijn)

11 sep 2008 10:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik kwam die dag van school af, en in de trein hoorde ik al iets over een Ongeluk. Had toen echter geen idee dat het de Twin Towers waren. Mijn moeder had de tv aangezet toen ik via de voordeur naar binnen kwam; de eerste toren was net ingestort.

Ik heb vanaf het begin af aan gelooft dat dit het werk was van de Amerikaanse regering. Want daarvoor heb ik eigenlijk nooit wat van die terroristen gehoord waar ze later achteraan gingen :?

Ik denk dat 93 inderdaad ook afgeschoten was, en dat met het pentagon...?? Wel een erg klein gat voor zo'n groot vliegtuig??

11 sep 2008 10:44
Profiel Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Op mijn werk, met destijds een TV op de studio. Toen het nieuws op de radio kwam meteen CNN aangezet en met afschuw gekeken naar de beelden.

Met name de uit het gebouw springende mensen zal ik mijn leven niet vergeten.

11 sep 2008 10:49
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Ik was op vakantie in Duitsland en wist nergens van tot...de dag er op PSV moest voetballen en ik dat in het pension ging kijken: AFGELAST.

Toen bleek pas wat er allemaal gebeurd was en heb daarna de hele vakantie de berichtgeving gevolgd.

11 sep 2008 10:49
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Wij liepen in Monaco door de kleine straatjes bij het Paleis. Stonden er allemaal mensen naar een TV te kijken. Dat is zo'n moment in je leven dat je altijd bij zal blijven. Deze zomer liepen wij er weer. Het enige land waar je meer Ferrari's ziet dan Porsches. :wink:

11 sep 2008 11:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
was aan het werk in de winkel, wij hoorden het op het nieuws en hebben meteen de tv aangezet.
met klanten deze suralitische beelden gekeken... :shock: :?
3 weken later was ik bij ground zero aangezien we toen onze 3 weken VS trip begonnen, was nog ff kantje boord of we überhaupt konden vliegen op de VS ivm de aangescherpte regels.
de mensen in NY waren blij met ons toeristen aangezien het heel rustig was in die periode, overal vlaggen en briefjes van vermiste personen, wildvreemde mensen bij ground zero die hun verhaal vertelden, heel bizar.
we wilden ik meen chrysler building bezoeken (mooie gebouw met die 'aluminium kap' bovenop) maar mochten er niet in :!:
boottocht over de Huson river gemaakt om Manhattan heen, je zag de rook en de brokstukken nog en wat echt indruk maakte op mij: je rook een vreemde geur bij ground zero, volgens de NY-ers ''the smell of death :!: ''
al met al een zeer indrukwekkende ervaring voor mij....

11 sep 2008 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Niet enkel de louter financiële gevolgen mag je mee in de balans nemen.
De controle op de bevolking is enorm toegenomen -Patriot act en dergelijke, aftappen van phones, Gitmo toestanden (verdacht: hoppa, ga niet langs start, ontvang geen 2000, maar recht naar Gitmo).

Reeds enige jaren voor de aanslagen hadden Rumsfeld of Kissinger plannen om daar binnen te vallen (ik vergeet even wie het precies was, en heb geen zin weer te googlen).

In de jaren 60 wou men een aanleiding creëren om Cuba aan te vallen. Toen zijn verscheidene plannen voorgesteld, die het tot op presidentsniveau gehaald hebben (dus zonder al teveel morren). De president heeft er dan de stekker uit getrokken.
Een van de gewaagde plannen: een US navy schip dichtbij de kust van Cuba doen zinken door een aanval. Weliswaar mét crew van zo'n +-2000 man.
Dit is een feit, want de documenten zijn vrijgekomen & inmiddels via het internet te lezen. Alleen vergeet ik telkens de naam & preciese datum :?

Je zit nu wel met een situatie zoals die een beetje in 1984 werd geschetst - met de Eeuwige oorlog. Want hoe of wanneer overwin je terrorisme? Je raakt er nooit vanaf, maar als mensen bang genoeg zijn (of kwaad) accepteren ze de grofste inbraak op hun mensen- en burgerrechten.

Tja. Deze discussie zal de slachtoffers niet meer helpen, maar er zijn zovéél bizarre gebeurtenissen dat je ze niet op één hand kan tellen.
De brokstukken zijn direct als schroot naar China of zo gegaan. Zonder "forensisch onderzoek". Hmm.
De tweede toren is éérst ingestort. Verscheidene experten in allerlei domeinen spreken elkaar zwaar tegen, maar één bepaalde opinie is dat dit er als een gecontroleerde explosie uit zag (door de wijze waarop het gebouw instort).

2 weken voor het incident zijn de torens voor 36u geëvacueerd omdat het bedrijf dat de beveiling regelde "er iets moest doen".
Eerste katje op de koord: er zijn geen sporen/logs van wat er dan moest gebeuren (geen enkel document).
Tweede kat: het beveiligingsbedrijf is in handen van...Walter Bush (schiet mij niet af als zijn voornaam verkeerd is, doe het uit het hoofd van wat ik me nog herinner :P), de broer van. Altijd leuk voor complottheoriën.

En met immense -zelfs geclassificeerde, dus geheime en ongekende- budgetten is de Amerikaanse intelligence community een van de grootste en beste ter wereld. Ze heeft ook bijzonder goeie contacten met o.a. Mi5/Mi6, Mossad, ...
Zelf hebben de Amerikanen, met hun wereldwijde interceptiecapaciteiten, niks opgevangen. I'm sorry, maar mij maak je dat niet echt wijs.

Kijk, laat ons niet compleet gestoord zijn. Dat ze zélf de aanslag beraamd hebben geloof ik niet meteen. Dat ze schuldig zijn aan hem laten doorgaan, en eventueel zelf reserve explosieven geplaatst hebben om de boel er nog wat erger op te maken, daar kan ik écht in komen. Maar tja.

Who shot Kennedy? :lol:
(die documenten hadden al moeten vrijkomen...maar zijn het nog niet...hmm...)

11 sep 2008 11:14
Profiel
Bericht 
Ik had nachtdienst en mijn moeder maakte me wakker om een uur of 16...

"Je moet even wakker worden en tv kijken want we hebben wel wat te bepraten tijdens het eten, er vallen vliegtuigen naar beneden in Amerika"

Ik: "Huh? Laat me slapen!"

Afijn toch maar eruit... De rest van de middag, avond en tijdens mijn nachtdienst de tv aangehad...

Daarna 2 documentaires gezien en weet niet wat ik ervan moet denken... Loose Change over de conspiracy theorie en die docu van die 2 Franse journalisten die meeliepen met de brandweer van New York!

Ik ben juni dit jaar in New York geweest en Ground Zero is een grote bouwput...

11 sep 2008 11:31
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Als je de politie en brandweermannen zo hoorde dan zeiden zij ook dat er waarschijnlijk meerdere kleinere explosieven afgingen in het WTC.. en wat ik ook niet snap; die mensen die op de daken stonden, die hadden toch makkelijk gered kunnen worden door helicopters? Men zei toen dat de daken het misschien niet zouden houden, maar in mijn ogen kun je het toch tenminste PROBEREN?

..en hoeveel mensen zijn er NA het instorten van het WTC wel niet door de CIA van straat gehaald en die zijn pas dagen later weer vrijgelaten?? Onder zwijgplicht natuurlijk!!!

Iemand de doc Loose Change gezien? Zegt voor mij genoeg over deze zogenaamde aanslag waar zoveel burgers onschuldig moesten sterven! :evil:

11 sep 2008 11:33
Profiel Facebook 
Bericht 
Maar hoe weet je dat alles wat ze in Loose Change zeggen waar is?

11 sep 2008 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Er schiet me net nog een hele leuke te binnen.

De metalen structuur heeft het begeven, omdat de kerosine die zodanig heeft opgewarmd dat ze gesmolten is/het begeven heeft.
Dat is althans de officiële verklaring voor het instorten.

Der zijn 2 storende elementen aan dat verhaal:
1/ Metaal gelijdt warmte enorm goed. Je ziet uberhaupt mensen op balken die met hoofdbalken verbonden zijn enz steunen. Met hun blote handen, armen, ellebogen, noem maar op.

2/ Bij de explosies zie je een zeer grote vuurbal. Deze zou de kerosine zo goed als helemaal moeten consumeren.

Om de waarheid te achterhalen hoeft men dan alleen maar de wrakstukken te onderzoeken. Oh ja, die zijn als schroot aan China (of zo) verkocht 8)

Man, ik zou der een arm, been én testikel voor geven mocht Bill Hicks -mijn favo stand-up comedian- terug tot leven kunnen komen :lol: :mrgreen: :mrgreen:

11 sep 2008 11:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende