Auteur |
Bericht |
Geer
|
996 AIR INDUCTION KIT VAN K&N
Hallo,
Graag wil ik wat meer oemf in mijn 996 C2 uit 2000. Ik heb begrepen dat de K&N een van de betere luchtfilters levert, daarom ben ik op de AIR INDUCTION KIT gekomen...
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee??
groet Geer
_________________________________________ Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!
|
08 sep 2008 21:20 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wat bedoel je met 'oemf' ?????
Meer pk's door alleen een filter wisseling, forget it...
Meer geluid, zou kunnen, verschil is echter niet groot met standaard.
|
09 sep 2008 8:04 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
FVD heeft goede sets liggen, heb ik in mijn 996. Hartstikke tevreden over. Ze hebben 2 exemplaren, voor handgeschakeld en tiptronic.
kijk maar op: www.fvd.de
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
09 sep 2008 9:05 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Allang verkocht hoor. Rijdt nu een limbo-forummer mee rond.
Geeft een iets meer gespierd geluid, extra PK's nooit wat van gemerkt.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
09 sep 2008 11:01 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
olie "gedrenkte" filters oa K&N kunnen wel je airflow sensor slopen (bij de auto's met een film of draad zoals de 966 ed. (oudere porsche's met klep geen probleem)
op diverse fora draadjes over te vinden.
|
09 sep 2008 11:09 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Geen probleem; de 996 sloopt zich vanzelf al.
Op diverse fora draadjes over te vinden
(wel bedankt voor je advies!! )
@ Harley: was dat in combi met een andere uitlaat?
Het geluid is nu zeer mooi, maar ben benieuwd wat een andere filter nog zou uitmaken (op niveau van het geluid).
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
11 sep 2008 1:14 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
vette internet hype waar uiteindelijk niets van waar blijkt te zijn...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 sep 2008 1:22 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik had er ook RSR-dempers onder idd.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 sep 2008 8:45 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Heb je die dan samen met de filter laten plaatsen?
Wat me namelijk interesseert is de delta voor/na qua geluid
Anders ga ik eens zo'n filter bestellen, gewoon proberen en horen wat het geeft. Bevalt het niet, dan maar terug de gewone filter. Mocht ik op voorhand wat duidelijkheid kunnen hebben zou dat wel fijner zijn
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
11 sep 2008 9:11 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Nope, dempers al eerder. Die nemen ook het leeuwendeel van de "geluidsverandering" voor hun rekening. Qua geluid zorgt de cold air kit er vooral voor dat het stofzuigergeluid waar de 996 bekend om staat verdwijnt. Een meer throathy, sporty sound zoals Fabspeed zegt. Dat klopt idd. Alleen monteren van een K&N filter doet niks voor het geluid.
K&N is wel prettig op de langere termijn, bij beurten hoef je de filters niet te vervangen alleen spoelen. Kost dus wat minder op den duur.
Als je het luchtfilter van de 996 uit elkaar schroeft om de Fabspeed te monteren, zie je wel waarom de 996 klinkt zoals hij standaard klinkt. Porsche heeft 'm aardig afgeknepen om aan de geluidseisen te kunnen voldoen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 sep 2008 9:52 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Ik profiteer even van je reactiviteit. Weliswaar kunnen mijn vragen interessant zijn voor de beeldvorming van medeforummers
De PSE zit er bij mij trouwens al onder. Nu heb ik niet (meer) zoveel last van het stofzuigergeluid, het geluid dat je beschrijft is weliswaar het effect dat ik (meen te) zoek(en).
Wordt het ook "luider", harder? Dat is moeilijk te meten/bepalen, maar subjectief gesproken, wat denk je zelf?
Dat het nog harder wordt mag wel, maar 't moet toch nog een beetje menselijk blijven ... (jaja, wat is menselijk, ik weet het wel )
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
11 sep 2008 11:21 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Het aanzuiggeluid wordt wat harder als je de Fabspeed kit monteert. Beetje turbo-achtig en minder stofzuiger. dB toename is gering imho.
Filter alleen merk/hoor je niets van.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 sep 2008 11:36 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
11 sep 2008 11:41 |
|
|