Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 22:14

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Cayenne-S aanschaffen, ja of nee? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dat is dan weer irritant. Het lijkt me wel super, die luchtvering. In autotests is men er laaiend enthousiast over. Alleen heb ik het zelf niet zo op met testers die er een uurtje in rijden en precies weten hoe het is om er jaren in te rijden....
Maar veel storingen zit ik niet op te wachten ==> kost duur :roll:

12 sep 2008 10:44
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
laat ik me weer is in de discussie mengen

een Cayenne en een Touareg zijn 2 verschillende auto's, ga er is bewust meerijden en zeker bekijken (afwerking ligt echt hoger bij een Cayenne)

Zeker niet onbelangrijk is het feelgood gehalte met een Cayenne, ik krijg nog steeds het gevoel dat als ik achter het stuur in de KJN zit, dat ik met wat verbeelding de glooingen van een 911 herken in de voorkant..

Ook wat techniek (schakelen-PCM-Remmen) is ie een Porsche.

Tuurlijk heeft iedereen gelijk tis geen Porsche sportwagen...maar wel een vette SUV die met Porsche gevoel is ontworpen en gemaakt..

Ik ben der errug blij mee (ook Wouter Bos :lol: ).

oja over smaak zal ik niet twisten....kijk maar is naar Jeremy Clarckson...die haat de KJN...maar dat doet ie ook bij de 911 :lol:

12 sep 2008 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Even wat rechtzetten.
Vooreerst mijn excuses voor de mensen die leiden aan allodoxafobie.
Toch niet handig om dan op een forum terecht te komen lijkt me :mrgreen:

Jullie passie siert jullie wel. Dat er een verschil is tussen een Touareg en een Cayenne begrijp ik heus wel. Waarom zou je anders meer betalen :shock: :?

Ik vind de richting die ons geliefkoosd merk inslaat met die Cayenne echter niet louter positief.
Porsche moet heuse sportwagens bouwen; voornamelijk ten tijde dat zowat elk merk wagens heeft die beter vooruit gaan dan onze "sportwagens". Om er maar over te zwijgen dat ze de helft kosten.
Terug naar de kern, m.a.w. Wat krijgen we nu? Facelifts en wat magere pkwinst links en rechts. Maar dat past dan wel weer in de filosofie én strategie.

Echter reageerde ik op "veel niet-Porschisten ..." door te preciseren dat het ook bij Porschisten kan wringen. Dat wil niet zeggen dat ik neerbuigend sta te kijken naar cayennerijders, maar wel dat ik de richting die ons geliefkoosd merk uitgaat betreur. Overigens heb ik mijn mening luchtig en genuanceerd genoeg geventilleerd (en ook de vergelijking tussen "mijn 4x4" en "de echte sportwagen" in de verf gezet). Meer kan ik niet doen jongens :)

Als ik iemand voor de borst heb gestoten: mijn excuses. Uiteraard ben ik blij voor hen die Cayenne rijden en het geweldig vinden :)

Geniet er nog van :) (Verder ga ik me niet mengen in de discussie....teveel allodoxafoben hier :P )

(PS Neemt niet weg dat ik réspect heb voor wat men bereikt. Zware wagen...toch sportief laten rijden.... enz ;) )

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

12 sep 2008 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Citaat:
Even wat rechtzetten.

Hoeft niet hoor....volgens mij zijn we gewoon wat meningen uitwisselen :D

12 sep 2008 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
;)
Volgens mij ook, maar dat wil niet zeggen dat mijn mening er is om mensen voor de borst te stoten :) En dat lees je tussen de regels zo wel door.

Daarom ook spreek ik over alloxodafobie :mrgreen:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

12 sep 2008 23:03
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
de meeste Cayenne rijders hebben er vaak nog een sportieve Porsche bij hoor....... :lol: :lol:

Ik zal echt niet met die kolos gaan raggen op een circuit...euh doe ik niet eens met mijn 11je :oops:

Maar toen ik van de week ff naar de Manege ging met mijn dochter met de GT3....en ik zo kon aanschuiven in 17 km file op de a12 was het geen pretje, zit je in een KJN wel lekkerder je op te vreten aan die sukkels die op het laatste moment pas gaan invoegen/ritsen :evil:

Dat Porsche nog een winstgevend bedrijf is op dit moment, is niet te danken aan een visie om alleen maar een hardcore 911 te bouwen....zo'n strategie is niet echt slim in de huidige autowereld.

Ik kijk ook reikhalzend uit naar de Panamera...ben benieuwd...

13 sep 2008 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Heb je d'r óók een besteld John? :lol:

Misschien krijgen we kwantum-korting.....

13 sep 2008 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Ik heb nooit iets over storingen aan de luchtvering gehoord en er zelf ook nooit last van gehad. Ik vond het een geweldig systeem - altijd een vlakke laadvloer, gecombineerd met instelbare demping (deze stond bij mij wel 99% van de tijd op 'sport'). Verder is mij door iedere dealer (officieel en niet) altijd verteld dat de KJN zonder luchtvering geen interessante auto is voor de verkoop/inkoop. Houd dat ik je achterhoofd...

13 sep 2008 11:15
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
OK, dus je wilt iets sportiefs, en tegelijk ook 4x4. Al een RS6 of desnoods een A6 quattro met een dikke motor overwogen? In aanschaf iig goedkoper dan een KJN, mbt verbuik zal niet veel ontlopen. :idea:

13 sep 2008 13:05
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ik wilde een SUV....dus geen a6

@Erwin........korting....alleen bij contante betaling... :lol:

13 sep 2008 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
En ik wil graag een Porsche en met 2 kinderen kom je dan al snel op een kjn terecht. Ik vind hem gewoon mooier dan een Q7 of een Touareq. Verder kan ik er geschikt aankomen, wat het geheel een stuk betaalbaarder maakt.

13 sep 2008 13:22
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Siemi schreef:
Verder kan ik er geschikt aankomen, wat het geheel een stuk betaalbaarder maakt.

mazzelaar....

13 sep 2008 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Nu ? Een Cayenne kopen ? Nee........

Ik zou,als ik het geld had,voor een Audi Q 7 gaan.Een tweedehands Tdi met niet te veel km op de klok.Scheelt je ook een sloeber in brandstofkosten.
Ook een leuk alternatief is een BMW X-5 3.0d,als je het kunt betalen een nieuwe.
Met dat "effciënt dynamics"-programma zijn ze aardig op weg om de auto's flink zuiniger te maken,zonder dat het leuke er af gaat.

My 2 cents :twisted: :idea:
......die heeft pech !!

14 sep 2008 16:33
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Rob 944 schreef:
een Audi Q 7 gaan.Een tweedehands Tdi met niet te veel km op de klok.Scheelt je ook een sloeber in brandstofkosten.

Afbeelding 8) :wink:

14 sep 2008 17:13
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
Scheelt misschien wel aardig wat in de brandstofkosten, maar daar hoef je het niet voor te doen. Cayenne is ongeveer 1300 euro wegenbelasting per jaar een een Q7 diesel een dikke 2300 euro.

14 sep 2008 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Oei naamgenoot:

Dat is de "foute" uitvoering.Ik heb het over de 3.0 Tdi.Die is aardig "zuinig".... :wink:

Die 1000 euro verschil aan houderschapsbelasting heb je er zo uit.
Benzine voor de KJN kost 1 euro 60 per liter,de Diesel voor de Q-7 kost 1 euro 30 per liter.De KJN verbruikt ongeveer 20 tot 25 liter op 100 km.De Q 7 doet het met 10 tot 13 liter op 100 km.
Als je 25000 km per jaar rijdt,is dat gauw "verdiend".Zelfs bij 12500 km per jaar is het verschil nog steeds aanzienlijk. :shock:

Sorry,mijn mening............
......die heeft pech !!

15 sep 2008 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dingen kunnen veranderen: ik was op zoek naar een blauw-groen/beige int. Cayenne 4.5S uit '03/'04.

Vandaag heb ik eigenlijk ongepland iets geheel anders bekeken: een zwart/zwart Cayenne Turbo uit '05 en..... ik heb hem gekocht :shock: :ba:

27 sep 2008 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Heel goed ! Gefeliciteerd ! Foto's ???

28 sep 2008 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nog geen foto's, ik ga hem pas over een dikke week ophalen.

28 sep 2008 6:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wow, super man. Ik ben nu al jaloers (en nieuwsgierig naar foto's :-))

28 sep 2008 10:21
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gefeliciteerd met de aankoop. We wachten de foto's af.

28 sep 2008 11:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Kweenie schreef:
Dingen kunnen veranderen: ik was op zoek naar een blauw-groen/beige int. Cayenne 4.5S uit '03/'04.

Vandaag heb ik eigenlijk ongepland iets geheel anders bekeken: een zwart/zwart Cayenne Turbo uit '05 en..... ik heb hem gekocht :shock: :ba:

Dat is een prima keuze !!! Ik heb zelf al 100000km met mijn cayenne turbo van eind '04. Nooit problemen gehad, super auto, snel, comfortabel, uitstekend om aanhangers te trekken,... Dat ding loopt als een trein !!! En al die sukkelaars die liever een Q7 tdi of X5 of andere rommel willen kopen kan ik 1 raad geven : doen !!!! En doe dan daarna eens een proefrit met mijn turbo, dan zijn we zo van dat gezaag af !!!! En het verbruik ? Ja, dat is hoog ! Maar ik heb dan ook altijd lol in dat ding !!

28 sep 2008 11:49
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Kijk, dat doe je goed! Meteen een Turbo, hoppa! Have fun with it en inderdaag, graag pics asap! :wink:

28 sep 2008 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
En hier paar plaatjes:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=20349

14 okt 2008 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Slotje hierop dus.

14 okt 2008 10:06
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende