Los van de voor- en nadelen vind ik, dat een 911 gewoon een 6 cylinder boxer behoort te hebben; punt. Voor de overige modellen zou een pittige en hoogtoerige 4 cylinder zeker een optie zijn.
Wellicht, maar daar heb ik te weinig kennis van, zou de inhoud per cylinder wel lager kunnen (ofwel downsizing met behoud van aantal cylinders), zeg een 2,4L 6 cylinder... Maar ongetwijfeld is dat niet heel eenvoudig haalbaar.
12 sep 2008 7:59
3 liter-man
911 SC
Alkmaar
Tja, een 6 cil. is natuurlijk het mooist, maar alst echt niet anders kan,........wat is er mis met een 4 cil. boxer zoals van Subaru ? Veel koppel, klinkt goed (mijn mening) etc........
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
13 sep 2008 10:34
turbocruiser
964 C2 1992
Amstelveen
getver, niet schelden aub,...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum