Auteur |
Bericht |
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
PORSCHE PANAMERA op de site van Porsche AG
_________________________________________ DENK HELDER
|
15 sep 2008 13:34 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Nouja...de neus is van de zijkant al te zien onder "Het Idee"
_________________________________________ DENK HELDER
|
15 sep 2008 14:17 |
|
|
mr.burns993
|
Wie niet
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
15 sep 2008 17:50 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
op www.autoweek.nl al een teaser te zien, nl. de neus. Ben echter m.n 'bezorgd' om de achterkant, die neus is prima . Ben wel benieuwd in elk geval!
|
15 sep 2008 21:28 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
de telegraaf heeft foto's. vin hem nog wel mooi ook.
_________________________________________ oud is beter
|
15 sep 2008 22:39 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 sep 2008 22:51 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
15 sep 2008 23:32 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
16 sep 2008 0:42 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik ken er nie wakker van legge
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 sep 2008 7:15 |
|
|
John
Cayenne
|
Dit kwam bij mij binnen middels de nieuwsbrief, leuk verhaal....
| | | | Paul van Splunteren schreef: "Een buitengewoon spannend moment, anders kan ik het niet omschrijven. Na alle spionage foto’s, filmpjes en computeranimaties is het moment bijna daar. Het gezelschap, een grote delegatie dealerbazen uit de hele wereld, wordt opgewarmd met een paar krachtige presentaties die de markt, concurrentie en mogelijkheden van de Panamera schetsen. Vooral tijdens het verhaal van designchef Mauer kun je een speld horen vallen. Hij legt uit dat het Porsche DNA in alle aspecten in de Panamera is terug te vinden. Een Porsche heeft geen gril maar luchtinlaten, de voorschermen zijn net iets hoger dan de motorkap en de naar voren smaller wordende motorkap. Maar ook aan de achterzijde is het onmiskenbaar Porsche met gewelfde achterschermen en een verjongende daklijn.
Als de Panamera uiteindelijk het toneel oprijdt kan niemand meer op de stoel blijven zitten. Drie stuks worden er naar binnen gereden in verschillende kleuren. Een goudkleurige Turbo, een donkerblauwe Panamera 4S en een zwarte Panamera S. Indrukwekkend. Onmiskenbaar Porsche. De achterzijde veel subtieler en fraaier vormgegeven dan op welke spionagefoto of computeranimatie tot nu toe te zien is geweest. De Panamera is met een lengte van net onder de 5 meter groot maar niet enorm. Hij is breder en lager dan de meeste concurrenten. De grootste uitdaging volgens de mannen van Porsche was het te sluiten huwelijk tussen comfort en sportiviteit. De ruimte en het comfort van een limousine, de sportieve rijeigenschappen van een Porsche. Porsche spreekt over een ware 4-zits Grand Tourismo of een Sports Limousine. Het comfort moet de strijd aan kunnen met de beste limousines, qua rij eigenschappen en dynamiek belooft de top van Porsche ons iets ongelooflijks. Volgens enkele mannen die er mee gereden hebben stuurt de Panamera als een echte sportwagen.
Het interieur is bijzonder vernieuwend maar herkenbaar Porsche. De brede en hoog beginnende middenconsole roept direct associaties op met de Carrera GT. Alle belangrijke bedieningsorganen in handbereik; geen ingewikkelde software oplossingen, gewoon knopjes voor wezenlijke functies. Tussen de regels door maak ik er uit op dat dit de lijn is voor toekomstige Porsche modellen. De ruimte, dat is ook iets wat opvallend is. De aantrekkelijke en vooral lange modellen die voorkomen dat 600 man in- en uitstappen, hebben ruim plaats in de twee stoelen achter. De combi/coupe-achtige vorm van de carrosserie geeft de benodigde hoofdruimte en ruim voldoende bagageruimte.
Discover the 4th Dimension, zo heeft Porsche de introductiecampagne van de Panamera genoemd. Een nieuwe modellijn naast de 911, Boxster, Cayman en Cayenne. Nog een jaartje geduld en dan hebben we de Panamera in de showroom. In het voorjaar van 2009 is de auto ongetwijfeld in levende lijve te zien. Nog nooit ben ik zo overtuigd geweest van het succes van een nieuwe Porsche. Maar je moet het met eigen ogen zien…..
Met sportieve groet,
Paul van Splunteren"
| | | | |
Laatst bijgewerkt door John op 15 okt 2008 10:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 okt 2008 8:07 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als ik dit zo lees, valt hij in de categorie van de Mercedes CLS en zeker niet in de categorie van de S-klasse. Dus nu maar hopen voor Porsche dat ze de prijs ook op CLS niveau hebben gehouden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 okt 2008 8:28 |
|
|
Wimpie77
|
Enthousiast bericht! Ben benieuwd, maar lig er ook niet wakker van!
_________________________________________ * * *
|
15 okt 2008 13:12 |
|
|
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
Vind die van Lamborghini mooier.
|
15 okt 2008 16:23 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Foto's van het interieur, wel veel knopjes
http://www.teamspeed.com/forums/cayenne ... post162622
Wel een gave sleutel
|
31 okt 2008 17:00 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
ziet er apart uit die middenconsole
|
31 okt 2008 18:14 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
31 okt 2008 18:59 |
|
|
cabrio wim
|
Is allemaal een beetje te, weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar een beetje kolossaal, zwaar enz.
Krijg je waarschijnlijk ook een dag inburgeringscursus bij.
|
31 okt 2008 19:29 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
niet direct overzichelijk, maar best mooi wel.
|
31 okt 2008 22:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zo iets als de CLS en dan van Porsche: YES
Zal blij zijn als het niets heeft van die - nu weer - protserige S bakken in sedan uitvoering, om maar niet te spreken van die altijd al 'over the top' coupé modellen van de S.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
31 okt 2008 23:12 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
mee eens; hoop dat Panamera minstens even mooie lijn heeft als CLS; dan komt het wel goed met die Panamera .
|
31 okt 2008 23:15 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Waarschijnlijk verwissel je protserig met klasse en stijl
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 nov 2008 0:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Over smaak ...., nietwaar?
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 nov 2008 1:09 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Sjouwen ze dat ding helemaal naar Shanghai om daar te testen
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
01 nov 2008 1:22 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Gave kentekenplaat op die Carlsson Paul...
Je kunt 'm maar beter vantevoren in bezit hebben niet dan...
Bij jou verbaas ik me nergens meer over...
|
01 nov 2008 2:25 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 nov 2008 2:30 |
|
|