Auteur |
Bericht |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Rijden
Allemaal lezen we artikelen over auto's in bladen en op internet, en allemaal kijken we naar programma's als topgear en soortgelijke filmpjes op youtube etcetera.
Al deze media testen de auto's grondig, een overhellinkje hier, slipje daar, verdorie, fading! enzovoorts.
Hoe is de rijstijl van jullie forumgangers op de openbare weg? Laten jullie jullie wagens ook wel eens uitbreken? Staan jullie ook vol op de rem voor iedere bocht om daarna optimaal uit te accelereren? hetgeen het liefst gepaard gaat met enig bandengepiep!
Ik niet. Zelf rijd ik vrij rustig en verantwoordelijk. Natuurlijk trek ik wel eens hard op, of snijd ik eens een overzichtelijk bochtje, maar altijd op een heel beschaafde risicoloze manier...... me moeder zou er zo naast durven zitten.
Hoe zit het met jullie?
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
15 sep 2008 21:55 |
|
|
Panic
911 Carrera 3.2 1988
|
ik rij als een HEER in het verkeer!
Ik rij ook bijna nooit te hard.
Ik lieg ook nooit.
_________________________________________ Het wordt steeds leuker op de weg!
|
15 sep 2008 22:39 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Hoi ,nou ik houd de boel ook liever heel en rij (heb een 964 cabrio) vooral voor het lekker toeren. op leuke weggetjes.Wel af en toe leuk om even in een tunnel of op leeg stukje te gassen. daar heb je een porsche toch voor.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
15 sep 2008 22:41 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Sinds ik met een iets te enthousiaste 4-wiel drift in m'n Carrera 4 (van destijds) een voorvelg heb gemold, rijd ik nu vrij rustig rond in de Carrera 2.
.
.
.
Maar in mijn leaseauto daarentegen - laag eigen gewicht met 150pk 2 liter turbodiesel - heb ik wel al het één het ander aan 'onder(ver)stel werkzaamheden' moeten laten uitvoeren
_________________________________________ Take the long way home....
|
15 sep 2008 23:19 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Heh heh heh, mogen jullie allemaal liegen van je moeder ???
Nou ik niet en ik gebruik 'm ook waar die voor is gemaakt
Verantwoord, dat wel natuurlijk.
Maar afgelopen juni lekker in de Eiffel wezen toeren (zeg maar ronduit blazen), wat een heerlijk weggetjes zeg daarzo.
Haarspeld bochten en leuke steile klims er achteraan, wauw
Verbruik tussen 1 op 5 a 6
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
15 sep 2008 23:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't oude rijden .... zo min mogelijk remmen en zoveel mogelijk op het gas
|
15 sep 2008 23:31 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
16 sep 2008 0:40 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Vind dat ik behoorlijk rustig rij, de wilde haren zijn er letterlijk een beetje af...
|
16 sep 2008 0:51 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik rijd als een bejaarde zegt gert
maar afgelopen zondag toen tjeu voor me reed zag hij volgens mij toch wat anders in z,n spiegel in de eiffel
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
16 sep 2008 1:00 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Weinigen zullen vinden van zichzelf dan ze onverantwoord en asociaal rijden, vaak is dat iets dat alleen de omgeving waar je doorheen rijdt juist beoordeelt ....
Je zult mij binnen de bebouwde kom en zeker binnen een 30 km/h gebied niet op te snel rijden betrappen; ook waar het verantwoord lijkt wel harder te rijden. Ook nooit flink door-acceleren. Gewoon uit respect voor de omgeving.
Op de snelweg zit ik er, als het niet druk is, al wel gauw 20-30 boven; let wel op dat ik onder de 50 te hard blijf ...
Als de snelweg leeg is trap ik hem wel eens verder door, heb dan altijd wel permanent een oog langs de vangrail ....
Record in NL: eventjes 230 km/h (met het dak open).
In Duitsland af en toe voluit; op winterbanden naar Oostenrijk helaas beperkt op 210 vanwege de H-banden.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 sep 2008 1:06 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
zo'n ding hebbie niet om te trutten
en hard rechtuit kejje een aap leren
dus...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
16 sep 2008 2:39 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
16 sep 2008 2:48 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Mijn rijstijl zal hier onderhand al gekend zijn
Ik ga der prat op dat ik het in dorpen en bebouwde kom vrij rustig houd, buiten soms hier in België. Heb je soms "bebouwde kom" waar geen huis staat (euh ja, ik weet hoe dat klink) en je maar 50 mag terwijl er geen gevaar is.
(voor de kenners, een goed voorbeeld is de watersportbaan in Gent...)
Doorgaans hou ik mijn snelheid overal wat binnen de perken, buiten op de snelweg. Het kan ook gruwelijk hard gaan, zonder blikken of blozen.
Had ik dat ding gewoon omdat hij mooi is, had een poster wel volstaan.
Af en toe betrap ik mezelf op een minder nette actie, die als roekeloos zou kunnen aanzien worden. Die probeer ik er dan ook uit te krijgen, maar ik ga ze niet ontkennen ...
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
16 sep 2008 5:08 |
|
|
Lydia
|
Wat is dit nou voor een topic? We rijden toch in een Porsche?
Ik rij best wel eens (te) hard hoor! Maar niet als een aso inhalen over de vluchtstrook of rechts inhalen.
Maar ik gebruik het rechter pedaal toch wel het meest. Lekker tegen het uitbreken aan op- en afritten pakken. Of zoals bij de 911 Stedentocht door bochten op de dijkjes. Daar krijg je toch vlinders van in je buik?
Als ik netjes wil rijden, pak ik de Twingo. Die gaat van 0-100 in 2 minuten!
|
16 sep 2008 7:48 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ik rijd van nature vrij snel, maar inderdaad zelden met slippende banden o.i.d.. Ben meer een cruiser op snelheid en ga dan ook voornamelijk harder (dan toegestaan) op snelwegen. Ben ook wel een beetje wilde haren verloren, zocht zelf vroeger veel meer de hoge snelheden op (ook m.n. om snelweg).
Met de Porsche voel ik een (wellicht onzinnig) extra verantwoordelijkheidsgevoel, om de edele naam van het merk geen onrecht aan te doen, waarbij ik tracht binnen de bebouwde kom rustig en zo mogelijk hoffelijk te rijden. Ook hier op snelwegen zo nu en dan wel hard mee, mar vooral veel accelereren en weer (wat ) terug laten vallen. In de bochten ben ik zelfs vrij voorzichtig; wil in geen geval uitbreken (zal met droge weg wellicht best wel meevallen) en vind het toch zonde om zoveel krachten los te laten op dit 21 jaar oude en nog goed geconserveerde beestje..
|
16 sep 2008 7:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Sportief. Zowel letterlijk als figuurlijk. ;)
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 sep 2008 8:43 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Heel herkenbaar allemaal. Ik rijd zelf af en toe behoorlijk door maar hou het wel beschaafd. Op- en afritten naar de ring/snelweg neem ik wel altijd zo hard mogelijk (als het rustig is). Binnen de bebouwde kom rijd ik zelden te hard (is meestal ook veel te druk). Het valt me weleens op dat ik in de gezinsauto gemiddeld harder rij dan in de Porsche Heel soms ga ik wel eens voluit op de snelweg, maar meestal hou ik het beperkt tot 30-40km overschrijding.
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
16 sep 2008 11:30 |
|
|
cabrio wim
|
Gewoon rustige rijder, heb daar ook de cabrio voor, en lekker genieten.
Invoegen doe ik wel snel, is de kick hè.
In Duitsland gooi ik hem wel eens open, en als vrouwtje erbij zit niet boven de 200.
|
16 sep 2008 12:33 |
|
|
Wimpie77
|
Als het kan hard rijden, laat remmen en proberen in sommige bochten net aan tot het randje (9 van de 10 keer houd ik in...)
Ik hou absoluut van doorrijden! Dus iemand die 30 of 40 rijdt waar je 50 mag... GRRR!!! 60 of 70 waar je 80 mag... GRRR!!!
Dan haal ik in! Zoals vanochtend....
Een man achter het stuur die net op het gemeentehuis geslaagd is voor zijn keuring om auto te mogen rijden. Toen hij daar was kreeg hij meteen een bloemetje en een hand van de burgemeester omdat hij 138 is geworden. En nu was hij met zijn Fiat Multiplapla in zijn eentje een parade aan het rijden!
_________________________________________ * * *
|
16 sep 2008 14:40 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik ben nature een rustige rijder en doe dat ook in de daily driver, maar zodra ik de P. onder mijn billen heb verandert dat soms. Als de motor goed warm is trek ik soms even flink door tot bijna aan de toerenbegrenzer en helemaal geweldig vind ik het om, als ik invoeg op de snelweg, even heel snel door te trekken richting linkerbaan. Bij koude motor trek ik wel stevig op, maar schakel over bij 3000 rpm.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 sep 2008 16:18 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Binnen de bebouwde kom rustig, daarbuiten geef ik wel eens wat extra gas. Bochten, rotondes, op- en afritten zijn bijzonder leuk.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
16 sep 2008 16:27 |
|
|
Guardian
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 TRotterdam
|
Voorzichtig, beheerst, soms het randje opzoeken, daarvoor rij ik met de Porsche. Maar ook met mijn andere auto voorzichtig, beheerst en veelvuldig het randje zoeken. Maar ja zeg, ze zijn er beiden voor gemaakt. Kom op zeg!
_________________________________________ De 944 II voor af en toe en de Impresa WRX+Prodrive (245+) voor elke dag !
http://www.docu-check.nl
|
16 sep 2008 17:00 |
|
|
Harry D
|
rijden
Loeihard over de grens en als een bejaarde in Nederland
_________________________________________ Geniet, maar rij voorzichtig!!
|
16 sep 2008 17:02 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Voor m'n werk reis ik best veel, in een Toyota 4wd voorzien van veel gereedschap.
Van nature ben ik wel een behoudende automobilist, jakkeren met zo'n bedrijfsauto gaat gewoonweg niet.
Als ik eens een rondje in m'n Porsche aan het rijden ben gaat het wel iets vlotter
Binnen de bebouwde kom blijf ik nog steeds die heer, maar erbuiten heb ik weleens "de dolle 5 minuten".
Dan verbaas ik me bijvoorbeeld over het acceleratie en rempotentieel
En in de bochten ervaar ik weinig rol in de auto...(M030 onderstel).
Op de snelweg hou ik het op een 10/20 km te hard.
Tja, zo'n Porsche geeft me wel een fijn gevoel.
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
16 sep 2008 20:53 |
|
|
free bee
(einde van een jongensdroom) 993 C2 1994 zwart/zwart
|
Vind het moeilijk om met de Porsche op de snelweg 120 te rijden.
Ze nodigt me constant uit om harder te gaan
Top in Nederland is momenteel 220.Heb dit wel gedaan op een rustig stuk snelweg, meer in de avonduren om oom agent niet boos te maken .
In 50 km zone houd ik me aan de snelheid.
Met het klangpakket is het nog leuker om boven de 3500 toeren te gaan: wat een geluid."Nadeel" is dan weer wel dat je al gauw weer boven de 120 zit .
Wil nog wel een keer naar Duitsland om de top te halen.
Wat betreft de bochten ben ik nog aan het trutten.Durf nog niet in de bochten extra op het gas te gaan.
Heeft nog te maken met mijn eerdere ervaring: 13 jaar geleden uit de bocht gevlogen met de auto (Seat Marbella, sardineblikje)- Total Los .
Ben nu nog steeds aan het proberen me over deze angst heen te zetten.
Natuurlijk is een achterwielaangedreven Porsche niet de minste/gemakkelijkste auto om dit te doen.
|
16 sep 2008 21:40 |
|
|