Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:42

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
bumperkleven 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht 
torig schreef:
.ik heb quasi nooit last van bumperklevers.
Maar ja, ik rijd altijd sneller dan de verkeersstroom, want dan hoef ik me geen zorgen te maken over wat er *achter* mij gebeurt.

Op de ring A10 rond 17.00u mag je mij dat eens komen laten zien :mrgreen: :wink:

28 aug 2008 7:47
Profiel
Bericht 
Of op de A9, of de A1 ..... en zo zijn er plenty snelwegen waarop je wel snel wilt rijden maar dit gewoon niet gaat.

Toen ik nog in Apeldoorn woonde, was jaren lang mijn woon-werkverkeer per dag zo'n 280 km, dus ik heb wat files, bumperklevers en andere ergenissen gezien.

In die periode heb ik wel geleerd dat je ergeren aan files of bumperklevers niets op levert. Rem aan tikken, gas los laten, je kapot lopen ergeren, ik ben daar mee gestopt. Kost enorm veel energie, het verpest je humeur en is slecht voor je hart. Het leven is mij ook te kostbaar (lees: ik heb alleen de verantwoording voor 2 meisjes thuis) om spelletjes met het rempedaal te spelen. Zit er één aan mijn kont te kleven? Ga ik zo snel mogelijk aan de kant. Ik vind het allemaal wel best.

Ik betrap me er wel eens op dat ook ik me erger, maar probeer dat bewust niet meer te doen.

28 aug 2008 8:18
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lydia schreef:

Ik betrap me er wel eens op dat ook ik me erger, maar probeer dat bewust niet meer te doen.

Doe ik ook, en dat gaat met de jaren beter.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

28 aug 2008 11:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ik rijd echt niet graag in NL...en eigenlijk vooral om die reden!!!! :?

28 aug 2008 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Lydia schreef:
Rem aan tikken, gas los laten, je kapot lopen ergeren, ik ben daar mee gestopt.

Ik ook, maar voorruit sproeien kan ik gewoon niet laten. Al eens gedaan? Best leuk en minder gevaarlijk (geloof ik) :) Daarbij moet ik stellen dat als iemand om mijn achterbumper zit, ik echt niet naar rechst kàn...

28 aug 2008 15:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Het meest jippie bij druk verkeer is dat er telkens maar anderen voor je komen rijden als je zelf genoeg ruimte overlaat, waardoor je plots dan toch weer dicht op je voorganger zit te rijden. Inderdaad, bij druk verkeer laat ik vrij veel afstand.

Een hardnekkige linksrijder (dus wanneer er ruimte zat is om naar rechts te gaan), daar verlies ik geen tijd aan : meestal rechts er voorbij :oops: heeft hij geen last van en ik ook niet.

28 aug 2008 16:01
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
1 op de 2 keer in NL wanneer je in dergelijke omstandigheden rechts voorbij gaat krijg je toch de lichtsignalen hoor :roll: ...ik snap het niet, jij bent dan zogezegd de boosdoener :?

28 aug 2008 16:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Boosdoener? In dit land wordt je aangezien voor een crimineel als je harder rijdt dan 121 km/u :twisted:

28 aug 2008 19:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Sterker nog, al vanaf 120 km/u! :zwbl:

28 aug 2008 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 924 924S - 1987 944turbo - 1988 996 targa - 2002 997S - 2005
België
Bericht 
Ik maak graag plaats voor een bumperklever met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik in 99% van de gevallen toch sneller ben mocht het erop aan komen. Laat die stresskiekens maar hun remmen en zichzelf verslijten.

28 aug 2008 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik heb een hekel aan bumperklevers, rijdt er weer eentje voor me :wink:

09 sep 2008 17:11
Profiel
PorscheForum Rookie
boxster 986 1997 2.5 tiptronic
Bericht 
Het valt mij op dat andere weggebruikers altijd een beetje opgefokt reageren als ze een snelle auto zien.
Laatst een Xantia die kost wat kost mijn boxter in bochten op een dijkje moest bijhouden.(en op 3 meter van mijn achterbumper op het rechte eind moest blijven plakken)
Toen er een trekker voor me reed en er van de ander kant een rijtje auto's kwam, remde ik net even iets later. Gevolg, een hoop gehuil van glijdende bandjes van de Xantia en (in m'n spiegel) een Xantia die helemaal dwars op de weg op me afkomt.
Rem maar even gelost om hem te laten "leven". Ik hoop dat ie geleerd heeft dat een Xantia een beetje minder remt als een Boxster.........(zal wel niet want Citroen rijders zijn een beetje hardleers!)

09 sep 2008 23:58
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Zondag op de terugweg van de 11steden heb ik me ook weer erg op zitten vreten. Zo'n muts in een C3 die 30 auto's ophoudt door met 90 (op een 120 km weg) links te rijden zonder in de spiegel te kijken of wat dan ook. Er uiteindelijk (rechts) voorbij gegaan, ervoor gaan rijden en richtingaanwijzers naar rechts aangedaan. Toen had ze pas wat door. Het begrip zondagsrijders is echt op waarheid gebaseerd.

10 sep 2008 0:01
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Heb dit draadje nu net pas helemaal doorgelezen en vraag me af wanneer we bumperkleven als vervelend ervaren. Ik zelf vindt het echt opdringerig als iemand me tot minder dan 3m nadert en daar dan ook blijft hangen. Als iemand, zoals tegenwoordig veel gebeurt, (vanwege het "nieuwe rijden") de auto uit laat rollen en op dat moment toch nog tot een meter of 3 à 4 nadert en zich dan terug laat zakken vind ik persoonlijk weer niet storend.
En ja, ik zal meteen maar uit de kast komen, ben vandaag staande gehouden voor bumperkleven terwijl ik een meter of 5 afstand hield en wat onze ijverige motoragent niet voldoende vond :evil:
Kunnen we allemaal gaan roepen eigen schuld maar de situatie was zéér goed te overzien en als de voorligger het in zijn hoofd had gehaald om toch maar op de rem te gaan staan terwijl er niets voor hem reed had ik daar riant op tijd op kunnen reageren.

10 sep 2008 23:49
Profiel
Groningen
Bericht 
Hoe snel reed je?

11 sep 2008 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
horn schreef:
Goed lezen hè..

Excuses ;)
Zou 't vreemd gevonden hebben mocht je zo'n toeren uitgestoken hebben, maar zoals ik het gelezen had was het een schofterig manoeuvre :P
Ergo, nogmaals mijn excuses ;)

MichM3 schreef:
1 op de 2 keer in NL wanneer je in dergelijke omstandigheden rechts voorbij gaat krijg je toch de lichtsignalen hoor :roll: ...ik snap het niet, jij bent dan zogezegd de boosdoener :?

Je bekijkt dat verkeerd. Dat zijn supporters/fans! Ze vinden dat je een knappe rijstijl/wagen hebt en signaleren hun appreciatie!
't Hangt allemaal van je ingesteldheid af man ;)

(off-topic: irritanter vind ik die mensen die met de lichten seinen als je hen voorbijrijdt, jij uiterst links, zij uiterst rechts. Dan even seinen zo van "u rijdt te snel". :?
Ja, dat weet ik, ik ben niet achterlijk zenne. Moeiduniet :P :twisted: )

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

11 sep 2008 2:54
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Wat wij hier in NED als irritant ervaren is nog niks vergeleken bij de Italianen... :shock: :roll: Daar is kleven en rechts inhalen tot een nationale sport uitgegroeid, en niemand stoord zich er daar aan.
Een dagje Rome in je mooi gepoetste P. niet doen, tenzij je een mental coach bij je hebt. :wink:

11 sep 2008 8:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Jort schreef:
Hoe snel reed je?

rond de 105 op de teller, agent schrijft vrolijk 113 (is dus vóór correctie ruim 120 op de teller) op het gele briefje. :evil:

Wat ik verder zéér ergerlijk vind, is dat oom agent zijn vantevoren ingestudeerde praatje uit zijn mouw schud en er eigenlijk geen normaal gesprek mogelijk is omdat alles wat je zegt letterlijk tegen je wordt gebruikt. Ben absoluut géén gewelddadig persoon maar dit soort figuren haalt toch een duistere kant van mij boven.

11 sep 2008 9:11
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht Opgefokt?
Interessant draadje voor een beginner. :pale: Ik doe nog niet zolang mee als P rijder, maar DEZE....

sixpack1963 schreef:
Het valt mij op dat andere weggebruikers altijd een beetje opgefokt reageren als ze een snelle auto zien.

....is mij inderdaad ook heel erg opgevallen. :x Is dat ook bij anderen zo of rij ik :mrgreen: gewoon te rustig :?:

18 sep 2008 16:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Wat mij altijd opvalt is dat wanneer ik rustig aan het rijden ben,heel soms, er vaak audi A4s, BMW 3ies en Golfjes achter me kruipen omdat ze denken dat Porsche rijders altijd hard rijden. Tres irritant. Dus moet ik weer hard rijden om geen bumperklevers achter me te krijgen.

18 sep 2008 16:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Als je hard genoeg rijdt heb je ook geen bumperklevers :!: :drive:

18 sep 2008 17:54
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
HOOGUIT AAN DE VOORKANT :twisted:

18 sep 2008 21:11
Profiel
Groningen
Bericht 
Maar mijn beschermengel vliegt volgens mij niet zo hard...

Zo, alle oneliners weer gehad. :wink:

19 sep 2008 1:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5