Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 8:53

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
luidspreker in deur 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht luidspreker in deur
1 van de grote luidsprekers in de deur is kapot. Voor dat ik e.e.a los ga halen. Zijn er nog tips om dit zo makkelijk mogelijk te doen. Moet je nog met e.e.a rekening houden?

gr. Ernest

15 sep 2008 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Zal wel een draadje los zitten :idea:

Heb hier nog een setje liggen van een 993, de vorige eigenaar heeft een (veel) zwaardere set erin laten zetten :!:
Je mag ze zo op komen halen hoor, het zijn Nokia speakers :shock:

15 sep 2008 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
gewoon (met beleid) het rooster eraf trekken, ik heb met een klein schroevendraaiertje eea een beetje geholpen. Dan zie je vier parkers waarvan de bovenste 2 gemakkelijk en de onderste vanwege de bak aan je deur lastig bereikbaar zijn. Bij mij zaten de originele speakers van blaupunt erin die ik nu vervangen heb door de woofers van een nieuw setje JBL 506 GTO's.

15 sep 2008 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Deurbakje kan je er zo door paar parkertjes los te draaien eraf halen :lol:

15 sep 2008 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
samen komen we er wel...

15 sep 2008 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
En dan is de oude er uit en is het nog een ramp om weer goed passende luidsprekers met een leuk geluid terug te zetten. Het loshalen is geen probleem.

Wij hebben van Polk een setje gekocht, passen heel mooi en geven een heel goed geluid.

17 sep 2008 17:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Allen zeer bedankt voor de hulp.
Ga er dit weekend aan beginnen.
Het membraam is gescheurd en daardoor geeft ie een krakerige bas.
gr. Ernest

18 sep 2008 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Coupé
Nijmegen
Bericht 
Heb hetzelfde probleem; de (standaard) woofer linksvoor kraakt. Heb inmiddels na het forum te hebben geraadpleegd een setje JBL GTO 506C aangeschaft (deze zouden 1 op 1 verwisselbaar zijn) en vandaag een poging gedaan de originele speakers te vervangen. Ik kom er echter niet helemaal uit; op de originele woofer zitten 2 2-wegstekkertjes aangesloten en er loopt een kabeltje naar de tweeter; op de nieuwe woofer zit maar één aansluiting (2 schoenen; 1 bredere en 1 smallere) en daarnaast is er een zgn crossover filter bijgeleverd. Heeft iemand een tip voor mij hoe verder? Moet ik het meegeleverde crossover filter gebruiken? Alle hulp is welkom; bij voorbaat dank!

19 sep 2008 14:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik ben wel heel benieuwd of dat echt 1 op 1 past, laat het even weten. Waar heb je ze gekocht?

De aansluiting op de standaard speaker bestaat inderdaad uit twee stekkertjes. Er gaat één naar de tweeter en één is gewoon de aanvoer, deze staan parallel geschakeld. Deze aansluiting voor de tweeter zal je zelf moeten maken anders doet de tweeter het niet meer. Volgens mij zit het filter naar de tweeter op de standaard speaker. Hier moet je dus de bijgeleverde crossover gebruiken (en dan maar hopen dat het klopt met de tweeter). Als ik jou was zou ik de stekkertjes niet afknippen maar even een verloopstukje maken, blijft het origineel.

19 sep 2008 15:04
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Tridensjeff schreef:
Heb inmiddels na het forum te hebben geraadpleegd een setje JBL GTO 506C aangeschaft (deze zouden 1 op 1 verwisselbaar zijn) en vandaag een poging gedaan de originele speakers te vervangen. Ik kom er echter niet helemaal uit

:scratch: Bij mijn 964 was het echt 1 op 1 vervangen van de originele speakers door JBL GTO's. Inclusief filter inderdaad, maar dat zat ook al bij de originele speakers zo (met filter).

19 sep 2008 16:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]