back to topic
Hebbe ikke vandaag weer een paar kleine testjes uitgevoerd ...
Waar gaat het om
Lucht : Als je de inlaat voor het luchtfilter van een 964 bekijkt dan zie je dat zogenaamde "teutje" dat naar boven toe gedraaid is.
Da ding sta er nie voor nix ... of wat dacht je...
Op deze wijze wordt er een zo koel mogelijke lucht aangezogen(met behulp vd elek. spoiler)
Ikke ff een digitale termo er bij gepakt, je weet wel zo'n ding dat lijkt op een multimeter met apparte sonde...
Dat heb ik dan op desbetreffende teutje geplakt, en de termo (nou nie lachen) achteraan op de spoiler gekleefd ... dan ga je toeren ... best met een co-piloot ... anders wordt het knap lastig ... resultaat ... temperatuur schommelend tussen 14 en 18C° ...
Zelfde oefening met de sensor op het luchthuis ... waar ze die gaten in boren ... resultaat ... temperatuur tussen de 28C° en 36C° ...
Alle metingen zijn rijdend uitgevoerd met een snelheid tussen de 100 en 120 km/u ... uiteraard met de spoiler opwaarts...
Iedereen weet wel ... hou kouder de lucht ... idd hoe beter de verbranding ... weer een paar pony'kes extra ...
Volgende experiment ... volledig origineel luchtfilterhuis met daarin en K&N luchtfilter ...
Die kan ik jammer genoeg eerst binnen een weekje uitvoeren ... K&N filter is besteld.
Bovenvermelde gaat volges mij de beste oplossing zijn ... zo koud mogelijk lucht met K&N ...
Waar een mens zich mee bezig houd hoor ik jullie denken