Auteur |
Bericht |
Stijn van Kooten
|
Echt of nep?
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
21 sep 2008 21:10 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Denk wel echt.. zeker daar waar hij rijdt. En idem dat de dakgoten glad zijn...
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
21 sep 2008 21:13 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Maakt me weinig uit, kan m toch nie kopen
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
21 sep 2008 21:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Die luchthappers opmerking van jou op die site is iig onzin. Heeft onze turbo R rijder er zelf in laten maken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 sep 2008 21:22 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd!
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
21 sep 2008 21:25 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Monte Carlo.......geld zat
|
21 sep 2008 21:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik denk echt...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 sep 2008 21:46 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Is die van Jurgen niet ook een Turbo R? (ja dus, even gechecked)
Maar waarom is dat dan zo bijzonder? (eigenlijk kan je dat toch op iedere 993 turbo laten doen of niet?)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
21 sep 2008 22:35 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Aloïs Ruf haalt bij zijn creaties ook het schuifdak eruit.Scheelt zo'n 20 % in de torsiestijfheid.
Maar het zou zomaar kunnen dat de auto zo besteld is op wens van de klant.
Ik zou het niet kunnen zeggen of het een echte Ruf is.Mooi is de auto wel.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
21 sep 2008 22:40 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Is al vaker aan de orde geweest ; als je een nieuwe auto bij RUF aflevert en 'm compleet laat aanpassen tot het desbetreffende RUF-model, dan wordt 't ook op kenteken een RUF.
Doe je exact hetzelfde, maar dan met een gebruikte auto (bij de mijne gedaan samen met de 40K-beurt bij RUF)) dan blíjft 't een Porsche op kenteken...ondanks dat het wel degelijk een "echte" is.
Dan nóg is niet iedere auto hetzelfde ; de ene heeft bv wél de IRC en de andere niet om maar wat te noemen. En als je per sé wilt lijkt het me sterk dat je de dakgoten er ook niet af kunt laten slijpen...
Kortom, van de buitenkant kun je nooit zeggen of 't een echte is.
Vind 'm wel mooi hoor.
In een gekke bui heb ik dít laten doen ;
|
21 sep 2008 23:16 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
21 sep 2008 23:44 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Nee hoor, zou het zo weer doen, vind 't nog steeds erg mooi. Was 't enige dat ik vond ontbreken aan míjn auto ; mijn keus, mijn geld.
Dus dat symbooltje is wat mij betreft niet gepast.
Je verward mijn "gekke bui" waarschijnlijk met "ondoordachte bui" , maar dat was 't bepaald niet kan ik je verzekeren
|
21 sep 2008 23:51 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ok,idd jou keus! No offence! Ik zou het persoonlijk dus nooit doen,maar is belangrijk dat smaken verschillen,anders reden we allemaal met hetzelfde rond
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 sep 2008 0:00 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ach, wie van ons rijdt er hier met een volledig standaard auto rond? Mijne was bovendien al niet origineel meer door de firma RUF
|
22 sep 2008 0:20 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Uhhh hoort dit allemaal wel op het Porscheforum.... oh, er is zeker geen RUF forum...
Ik vind die luchthappers er wel bij horen, neem aan dat het voor flink wat verkoeling bij je achterwielen zorgt en dat kunnen Porsches goed gebruiken (zeker diegene die dan nog even flink ruim in het vermogen zitten).
|
22 sep 2008 0:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Het is wat rustig op 't RUF-forum idd ...
|
22 sep 2008 6:16 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
d,r is wel een ruf lovers forum met enkelt pics
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 sep 2008 13:28 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
stijnus volgende foto met echt of nep graag
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 sep 2008 13:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... was het maar zo simpel
|
22 sep 2008 13:44 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Mijn zin stond dan ook synoniem voor "als je maar betaald, is er veel mogelijk..."
|
22 sep 2008 19:36 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Dat gaat niet altijd op .
Als ik in assen goed heb opgelet , zijn er ook (zoals dacht ik bij Jurgen ) dichte turbogaten .
Het klinkt stom .
Maar heb die ochtend veels te veel info gekregen , dus ik zou er naast kunnen zitten .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
22 sep 2008 20:10 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Even voor de duidelijkheid, Jurgen zijn achterschermen zijn wel gewoon egaal zwart he ....
Enne, op plaatjes kan je niet zien of iets wel of niet een RUF is. Kan me nog herinneren, hoe iedereen hier een BTR zat af te kraken, dat ie echt niet echt was. En niemand (van die mensen) die die wagen ooit in het echt gezien had. Wat deste leuker was, dat ie bij Renntech in onderhoud was, en daar toch wel een echte RUF bleek te zijn ... Plaatjes kijken is leuk, maar da's dan ook alles
|
22 sep 2008 20:50 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Hier scoor je een vol punt mee .
En ik moet zeggen dat die 993 Gembala (ook in Assen) een goede indruk heeft achtergelaten .
En volgens mij ook op een ruf rijder .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
22 sep 2008 21:10 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Kreeg de indruk dat die Gemballa het circuit redelijk rustig rondde...enkel op 't rechte stuk voluit ging waar hij dan ook sneller accellereerde dan menig GT3.
Vond 't wel indrukwekkend en gaaf om te zien idd Jeroen
|
23 sep 2008 4:31 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Hallo Jurgen:
Deze discussie heb ik al vaker gevoerd.Een echte of nep.Maar wat is echt en wat is nep.
Als iemand tegen mij zegt dat 'ie een echte Hartge te koop aanbiedt,ga ik er vanuit dat er ook Hartge op kenteken staat.En niet dat er BMW op kenteken staat.Hoeft aan de auto niets af te doen,maar toch......
De Hartges worden gebouwd door Herbert Hartge in Beckingen.De "ombouwers" worden veel gedaan door Kohl Automobile in Keulen.En voor Nederland is dat Hennie van Doorn in Lent.
Je kunt de auto dan ook als Hartge op kenteken krijgen,maar dat betekent dat de auto omgekeurt moet worden,en er een sloeber extra BPM betaald moet worden.Dus blijft de auto BMW op kenteken.
Er rijdt in Nederland een BMW Z3M rond die op latere leeftijd is omgebouwd door Hartge,en ook als Hartge op kenteken staat.
Voor Alpina's geldt dat ze gebouwd zijn door Burkardt Bovensiepen in Buchloe.Van huis uit is deze man wijnhandelaar,die niet tevreden was met zijn BMW en er zelf iets van maakte..........
De auto's voor de Nederlandse markt werden gebouwd door Oldenhof in Enschede.Deze auto's bleven BMW op kenteken.
De naam BMW bleef gekoppeld aan Alpina,totdat het van BMW niet meer mocht.Alpina werd vanaf 1998 (?) een zelfstandig merk en BMW zul je niet op het kenteken aantreffen.
Alpina's,Hartges en ook Ruf's krijgen een apart chassisnummer dat begint met w09.
Sorry,no offence.
Maar het kopen van een "echte" Alpina of Hartge,of zelfs een M,houdt meestal in dat je een leeggeroofd traphok koopt.Heb het zelf een beetje ervaren.........
Ben een beetje huiverig over dat lyrische gedoe van echt en nep.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
24 sep 2008 0:43 |
|
|