Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 23:56

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
996 turbo of 997S kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Ja..want voor je het weet beginnen er ook weer mensen te blaten over het C2 (997) vs C4 (996T) gedram.. 8)

23 sep 2008 14:09
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
brian951 schreef:
Ja..want voor je het weet beginnen er ook weer mensen te blaten over het C2 (997) vs C4 (996T) gedram.. 8)

Klopt! :bounce:

23 sep 2008 14:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik zou ook voor de 997S kiezen. Redenen te over, zoals hierboven blijkt.

23 sep 2008 15:59
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
ASW schreef:
brian951 schreef:

Heb me toch keurig ingehouden in mijn advies helemaal aan het begin :?: :shock:
:wink:

23 sep 2008 17:36
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
en dan hebben we het nog niet eens gehad over de plofmotoren tot 10de maand 2005 :shock: :cry:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

23 sep 2008 17:57
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Oh... vertel eens! :wink: :lol:

23 sep 2008 18:03
Profiel
Timeless
Bericht 
Zelf eigenaar geweest van een 996 R , snelle auto en ook een fijne auto. Geen ervaringen met de 996 turbo. Nu eigenaar van een 997S , net rondje Duitsland/Zwitserland en Italie aan gedaan met de 997 S . Kan je vertellen dat deze werkelijk fenomenaal rijd , echt weer een aantal trede hoger dan de 996 . Misschien heb je er wat aan maar ik zou je echt adviseren de 997 te pakken ..... :D

23 sep 2008 19:13
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
drknauf schreef:
en dan hebben we het nog niet eens gehad over de plofmotoren tot 10de maand 2005 :shock: :cry:

Knaufie je hebt meer verstand van gekleurde - of kleurloze :mrgreen: - Porsches dan van de techniek :!: :lol:

De Turbo heeft de motor op basis van die vreselijk slechte 964 motoren, en dus ook die van de 993 :twisted: :P :idea:

23 sep 2008 19:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
ff de tijden op de Nurburgring opgezocht voor beide auto's met dezelfde rijder:

7:56 Porsche 911 Turbo Horst von Saurma Sport Auto (06/2000)

7:50 2009 Porsche 911 Carrera S Horst von Saurma Sport Auto (08/2008), PCCB, PDK, Sport Chrono Plus, Michelin Cup tires

Dit zijn ongetwijfeld niet de snelste tijden voor deze auto's maar omdat het dezelfde coureur betreft geven ze wel een goede indicatie denk ik.

Meer rondetijden vind je HIER

23 sep 2008 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
ASW schreef:
brian951 schreef:

Heb me toch keurig ingehouden in mijn advies helemaal aan het begin :?: :shock:
:wink:

Ik niet maar ik snap dat smaak kan verschillen. Wel heb ik goed naar de beginpost gekeken waarin Big Ben toch echt onze mening vraagt. Hierbij :D

23 sep 2008 21:05
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
997s...what a beauty.. :wink:

23 sep 2008 21:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
BOTH Beauty's :shock: :shock:

http://www.degeusmakelaars.com

23 sep 2008 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 Targa
Zürich
Bericht 
997S absoluut!

24 sep 2008 9:25
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
drknauf schreef:

Knaufie je hebt meer verstand van gekleurde - of kleurloze :mrgreen: - Porsches dan van de techniek :!: :lol:

De Turbo heeft de motor op basis van die vreselijk slechte 964 motoren, en dus ook die van de 993 :twisted: :P :idea:

effe reply van deze kleurloze :D

net of de turbo 996 tot 2005 gebouwd is jongens :roll:

ik doelde op de 997 tot de 10de maand 2005 :wink: het word angstvallig stilgehouden maar toch ook al enkele hebben een atm heb ik vernomen :?

vandaar ik grapte plofmotoren :cry:

dussssssssssssssss dikke kusssssssssssss :wink:

dat zeg ik 996 turbo zou ik kiezen ivm praktisch bullit proof motahhhhh en volgens mij uiteindelijk meer restwaarde.

maarja dat zijn mijn 2 pennies (zoals jullie zo mooi kunnen zeggen)

ik ben nu tocg wel benieuwd wat het gaat worden :?:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

24 sep 2008 11:31
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Bericht 
Ik betwijfel of de 996 T meet geld waard zal zijn op de lange termijn. In mijn optiek , zie je nu al aan het prijzen beleid en is tersprake in de wandelgangen , is 996 in de toekomst de minst populaire porsche voor de 2e hands markt, zie je nu al met de 993 die 2e hands praktisch terecht meer geld waard is tov de 993. Probleem blijft de typische koplampen die eigenlijk alleen op de boxter thuis horen.

24 sep 2008 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Die koplampen waarover je hebt hebt amandus staan énkel op de MK I.
Er is ook nog zoiets als een MK II, met de koplampen van...de Turbo :roll:

Dat de 993 hoge prijzen haalt, heeft eerder met emotie & kleinere productie aantallen te maken.
De 997 Mk I is ook al bezig met een mooie terugval in prijs.

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

24 sep 2008 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
torig schreef:
...

Dat de 993 hoge prijzen haalt, heeft eerder met emotie & kleinere productie aantallen te maken.
.

Kul.

De 993 is relatief veel waard vanwege de zeer betrouwbare luchtgekoelde motor en mooie, tijdloze maar o zo krachtige uitstraling. De 996 heeft technisch tegen: de RMS-lekkage, de plofmotoren en de saaie uitstraling. Het is een wijven-auto.

Nu ga ik voor de nieuwste Carrera 4S met PDK en hopelijk een betrouwbare waterkoeler. :lol:

24 sep 2008 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
(Her)Lees eens wat je schrijft man.

Je gaat een wagen met een interieur en electronica van het stenen tijdperk de hemel in prijzen -letterlijk én figuurlijk- omdat "er bij de 996 wat lekkages optreden en motoren gevoelige IMS Lager". "De laatste luchtgekoelde" ?!
DAN nog beweren dat het niet met emotie te maken heeft ?

Ik ken méér 996'en die *niet* gevoelige IMS Lager dan omgekeerd. Misschien had de 993 globaal genomen minder problemen, maar of dat het een betere auto maakt betwijfel ik.

Zet een goede 993 en een goede 996 naast elkaar en probeer dan maar je punt te maken.

Indien je een 996 hebt gereden en die is vroegtijdig toe aan een revisie -dan en enkel dan- gaat je punt volledig op.
Voor de volledigheid, ik heb nog nooit 993 gereden. Het zal wel fantastisch zijn, maar ik wil meer comfort, meer "luxe", een recenter gevoel, tijdens het autorijden. Verder geen kwaad woord over de 993 :)

Jij vindt dat de lijn saai is; ik vind ze prachtig. De koplampen op de 996 "zijn helemaal mijn stijl" terwijl ik gruwel bij die retro prul op de 997. Elk zijn meug. En dat je de 996 een wijvenauto vindt, duidt er gewoon op dat je nog nooit achter me gereden hebt :mrgreen:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

Laatst bijgewerkt door torig op 24 sep 2008 15:43, in totaal 1 keer bewerkt.

24 sep 2008 15:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Het antwoord van torig is zéker geen kul ;) .

Een 993 brengt meer emotie met zich mee dan een 996 (de normale versies dan). Dat komt gewoon door het meer typerende geluid en het spartaansere interieur :idea:

24 sep 2008 15:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Boosten, geluid is een factor die je kan beïnvloeden (Techart, PSE, Kreissieg!), maar waarschijnlijk niet tot op het niveau van de luchtgekoelde. Dat geef ik toe ;)
Over dat interieur is het toch echt maar wat je zelf wil :)

24 sep 2008 15:48
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Een 993 brengt meer emotie met zich mee dan een 996 (de normale versies dan).

Ik vind torig anders ook aardig emotioneel. En hij rijdt een 996! :roll:

:lol:

24 sep 2008 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
:oops: Klopt Mark!
Ik zat even op mijn 320 paarden :mrgreen:

24 sep 2008 15:53
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Ja was duidelijk dat je even op je MkII zat. :wink:

24 sep 2008 15:59
Profiel
Timeless
Bericht 
Correct wat de koplampen betreft zaten alleen op de MK1 , Porsche moest ook wel onderscheid maken met de MK2 omdat iedereen dacht dat de 996 een kopie van de boxter was ......nogmaals wat de waardevastheid betreft , de 993 die ik ook heb mogen bezitten was een auto met inderdaad emotie en dat heerlijke snerpende motot geluid. Had de 996 echt niet voor mij. Zeker de emotie ontbrak voor mij persoonlijk. De emotie en persoonlijkheid heeft de 997S absoluut herwonnen. Nogmaals na eigenlijk alle 911en te hebben mogen bezitten vind ik de 997 de meest pure 911 met alle gadgets en elektronica en retro ( wat dat ook moge zijn ) vandien

24 sep 2008 17:02
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
torig schreef:
:oops: Klopt Mark!
Ik zat even op mijn 320 paarden :mrgreen:

320 maar :wink:

On topic,

997S for sure.

24 sep 2008 17:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende