Auteur |
Bericht |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Ja..want voor je het weet beginnen er ook weer mensen te blaten over het C2 (997) vs C4 (996T) gedram.. 
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
23 sep 2008 14:09 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
Klopt! 
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
23 sep 2008 14:24 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik zou ook voor de 997S kiezen. Redenen te over, zoals hierboven blijkt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 sep 2008 15:59 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 sep 2008 17:36 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
en dan hebben we het nog niet eens gehad over de plofmotoren tot 10de maand 2005 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
23 sep 2008 17:57 |
|
 |
Wimpie77
|
Oh... vertel eens! 
_________________________________________ * * *
|
23 sep 2008 18:03 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Zelf eigenaar geweest van een 996 R , snelle auto en ook een fijne auto. Geen ervaringen met de 996 turbo. Nu eigenaar van een 997S , net rondje Duitsland/Zwitserland en Italie aan gedaan met de 997 S . Kan je vertellen dat deze werkelijk fenomenaal rijd , echt weer een aantal trede hoger dan de 996 . Misschien heb je er wat aan maar ik zou je echt adviseren de 997 te pakken ..... 
|
23 sep 2008 19:13 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 sep 2008 19:45 |
|
 |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
ff de tijden op de Nurburgring opgezocht voor beide auto's met dezelfde rijder:
7:56 Porsche 911 Turbo Horst von Saurma Sport Auto (06/2000)
7:50 2009 Porsche 911 Carrera S Horst von Saurma Sport Auto (08/2008), PCCB, PDK, Sport Chrono Plus, Michelin Cup tires
Dit zijn ongetwijfeld niet de snelste tijden voor deze auto's maar omdat het dezelfde coureur betreft geven ze wel een goede indicatie denk ik.
Meer rondetijden vind je HIER
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
23 sep 2008 20:47 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
Ik niet maar ik snap dat smaak kan verschillen. Wel heb ik goed naar de beginpost gekeken waarin Big Ben toch echt onze mening vraagt. Hierbij 
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
23 sep 2008 21:05 |
|
 |
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
997s...what a beauty.. 
_________________________________________ "There is no substitude"
|
23 sep 2008 21:10 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
BOTH Beauty's 
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
23 sep 2008 21:12 |
|
 |
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
997S absoluut!
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
24 sep 2008 9:25 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
effe reply van deze kleurloze
net of de turbo 996 tot 2005 gebouwd is jongens
ik doelde op de 997 tot de 10de maand 2005  het word angstvallig stilgehouden maar toch ook al enkele hebben een atm heb ik vernomen
vandaar ik grapte plofmotoren
dussssssssssssssss dikke kusssssssssssss
dat zeg ik 996 turbo zou ik kiezen ivm praktisch bullit proof motahhhhh en volgens mij uiteindelijk meer restwaarde.
maarja dat zijn mijn 2 pennies (zoals jullie zo mooi kunnen zeggen)
ik ben nu tocg wel benieuwd wat het gaat worden 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 sep 2008 11:31 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Ik betwijfel of de 996 T meet geld waard zal zijn op de lange termijn. In mijn optiek , zie je nu al aan het prijzen beleid en is tersprake in de wandelgangen , is 996 in de toekomst de minst populaire porsche voor de 2e hands markt, zie je nu al met de 993 die 2e hands praktisch terecht meer geld waard is tov de 993. Probleem blijft de typische koplampen die eigenlijk alleen op de boxter thuis horen.
|
24 sep 2008 11:57 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Die koplampen waarover je hebt hebt amandus staan énkel op de MK I.
Er is ook nog zoiets als een MK II, met de koplampen van...de Turbo
Dat de 993 hoge prijzen haalt, heeft eerder met emotie & kleinere productie aantallen te maken.
De 997 Mk I is ook al bezig met een mooie terugval in prijs.
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
24 sep 2008 15:09 |
|
 |
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
Kul.
De 993 is relatief veel waard vanwege de zeer betrouwbare luchtgekoelde motor en mooie, tijdloze maar o zo krachtige uitstraling. De 996 heeft technisch tegen: de RMS-lekkage, de plofmotoren en de saaie uitstraling. Het is een wijven-auto.
Nu ga ik voor de nieuwste Carrera 4S met PDK en hopelijk een betrouwbare waterkoeler. 
|
24 sep 2008 15:31 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
(Her)Lees eens wat je schrijft man.
Je gaat een wagen met een interieur en electronica van het stenen tijdperk de hemel in prijzen -letterlijk én figuurlijk- omdat "er bij de 996 wat lekkages optreden en motoren gevoelige IMS Lager". "De laatste luchtgekoelde" ?!
DAN nog beweren dat het niet met emotie te maken heeft ?
Ik ken méér 996'en die *niet* gevoelige IMS Lager dan omgekeerd. Misschien had de 993 globaal genomen minder problemen, maar of dat het een betere auto maakt betwijfel ik.
Zet een goede 993 en een goede 996 naast elkaar en probeer dan maar je punt te maken.
Indien je een 996 hebt gereden en die is vroegtijdig toe aan een revisie -dan en enkel dan- gaat je punt volledig op.
Voor de volledigheid, ik heb nog nooit 993 gereden. Het zal wel fantastisch zijn, maar ik wil meer comfort, meer "luxe", een recenter gevoel, tijdens het autorijden. Verder geen kwaad woord over de 993
Jij vindt dat de lijn saai is; ik vind ze prachtig. De koplampen op de 996 "zijn helemaal mijn stijl" terwijl ik gruwel bij die retro prul op de 997. Elk zijn meug. En dat je de 996 een wijvenauto vindt, duidt er gewoon op dat je nog nooit achter me gereden hebt 
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
Laatst bijgewerkt door torig op 24 sep 2008 15:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 sep 2008 15:40 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Het antwoord van torig is zéker geen kul  .
Een 993 brengt meer emotie met zich mee dan een 996 (de normale versies dan). Dat komt gewoon door het meer typerende geluid en het spartaansere interieur 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
24 sep 2008 15:42 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Boosten, geluid is een factor die je kan beïnvloeden (Techart, PSE, Kreissieg!), maar waarschijnlijk niet tot op het niveau van de luchtgekoelde. Dat geef ik toe
Over dat interieur is het toch echt maar wat je zelf wil 
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
24 sep 2008 15:48 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ik vind torig anders ook aardig emotioneel. En hij rijdt een 996!

_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
24 sep 2008 15:48 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
 Klopt Mark!
Ik zat even op mijn 320 paard en 
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
24 sep 2008 15:53 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ja was duidelijk dat je even op je MkII zat. 
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
24 sep 2008 15:59 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Correct wat de koplampen betreft zaten alleen op de MK1 , Porsche moest ook wel onderscheid maken met de MK2 omdat iedereen dacht dat de 996 een kopie van de boxter was ......nogmaals wat de waardevastheid betreft , de 993 die ik ook heb mogen bezitten was een auto met inderdaad emotie en dat heerlijke snerpende motot geluid. Had de 996 echt niet voor mij. Zeker de emotie ontbrak voor mij persoonlijk. De emotie en persoonlijkheid heeft de 997S absoluut herwonnen. Nogmaals na eigenlijk alle 911en te hebben mogen bezitten vind ik de 997 de meest pure 911 met alle gadgets en elektronica en retro ( wat dat ook moge zijn ) vandien
|
24 sep 2008 17:02 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
320 maar
On topic,
997S for sure.
|
24 sep 2008 17:17 |
|
|