Auteur |
Bericht |
speed2000
|
Heeft Porsche ooit gebruik gemaakt van een compressor?
Met een vriend sprak ik over de traditoneel luchtgekoelde motoren van Porsche. Hij wist mij te vertellen dat Citroën vroeger de geforceerde luchtkoeling ook soms gebruikte om de inlaatdruk te verhogen. Heeft Porsche die truck ook uitgehaald (de zoekfunctie leverde niet veel op...)?
Dank alvast voor je antwoord.
Speed2000
|
20 sep 2008 17:19 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mijn collega (Jan de Lange, auteur van de originele Citroën DS) weet waarschijnlijk wel hoe dat bij Ctroën zat. Ik zal het bij hem navragen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 sep 2008 8:53 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik heb het vandaag bij Jan nagevraagd. Het komt hem zeer onwaarschijnlijk voor, maar hij duikt vanavond nog even in de boeken.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 sep 2008 16:16 |
|
|
green944
|
Lijkt me onlogisch om opgewarmde lucht voor de motor te gebruiken.
|
22 sep 2008 20:27 |
|
|
speed2000
|
Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest. De vraag is of Porsche, op welke manier dan ook gebruik heeft gemaakt van een compressor. Dus niet een dmv uitlaatgassen aangedreven turbo, maar bv een elektrisch aangedreven compressor of zelfs gebruik makend van de druk die door de luchtkoeling al werd opgebouwd. Dat laatste lijkt me inderdaad ook niet voor de hand liggen...
Alvast dank voor het antwoord.
Speed2000
|
22 sep 2008 22:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heb Porsche Specials van Boschen en Barth er maar eens even op nageslagen maar dit boek heeft geen index met trefwoorden. Na wat bladeren vond ik iets waar ze bij Porsche misschien niet zo trots meer op zijn: Landing craft engines Type 170/171/174 (uit 1943). Hierbij werd een Roots supercharger gebruikt (zie: wiki over roots compr.. Type 170: boring/slag: 75 x 64 mm en dus 1.131 cc en max. 3.500 toeren. Compressie: 5,8:1 en 34 PK. Dit allemaal voor de Wehrmacht.... meer info
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 sep 2008 22:50 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Er zijn op sommige modellen o.a.de 993 achteraf superchargers geplaatst,aangedreven met een v-snaar! Boek van Adrian Streather: "Porsche 993 The essential companion" blz.520
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 sep 2008 22:57 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 sep 2008 23:41 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik kan me toch niet voorstellen dat de topicstartert dit bedoelde...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
23 sep 2008 8:22 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Daarnaast hebben ze bij Porsche ook nog luchtkompressoren toegepast in de uitlaat systemen van de 928. Maar dat was alleen om geforceerd de emissiewaarden naar beneden te krijgen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 sep 2008 14:43 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
deze fotoos zijn van vroegahhhh, een kompressor op een porhsjuhh toch ofnie :
howard hughes in z,n pogsjuh en jean harlow d,r naast
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 sep 2008 21:41 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
24 sep 2008 21:53 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ja, dat bedoel ik
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
24 sep 2008 22:16 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
nee, nie dus, is gewoon een carerra blokkie, wat je ziet is de dynamo
|
24 sep 2008 22:19 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Die er links naast de dynamo ligt,is toch echt de compressor.
Niet orgineel Porsche,maar van Ruf..........
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
25 sep 2008 0:01 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ze hebben net over die klassieke race porsche.
daar zie je het dynamo zitten.
en de super charger die je in die 964 ziet zitten is van TPC racing
en kost $7500,-
_________________________________________ remmen is angst
|
25 sep 2008 8:39 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en dit is er een van SOK met lekkere grote intercooler.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
25 sep 2008 8:50 |
|
|