Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:04

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
996 turbo of 997S kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Amandus, als je't zo stelt, moet ik maar eens een 997 gaan rijden om de verschillen te ontdekken :D
(maar dat is dan ook weer off-topic :oops: )

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

24 sep 2008 18:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
997 S, ik denk momenteel voor ons velen de ultieme droom, aangezien dit in mijn en veler anderen ogen weer een echte mooie versie van de 911 is...

De 996 , turbo of niet, blijft die rare koplampen houden, welke IK in ieder geval NIET mooi vind.
Dat het een monster in schaapskleren is, zal ik geen moment ontkennen.

24 sep 2008 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Torig , Goede beslissing , Succes !!!!! ps, wel kopen met chrono sport pakket , geld meer dan dubbel en dwars waard .

24 sep 2008 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Ik heb in het verleden met een 996 turbo proef gereden en mijn 2 belangrijkste bezwaren waren :

- weinig emotie bij het rijden. Alles is stil, geen fluitende turbo's, geen brullende motor alleen het rollen van de banden
- het gaat erg hard, zo hard dat je er niks aan hebt op de weg in NL

Ik rijd inmiddels een jaar in een 997 C4 met heel veel plezier - gaat niet zo hard, ligt beter op de weg en geeft meer P-gevoel.

24 sep 2008 23:31
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Wanneer er weer een 911 komt dan is de 997S voor mij de enige goede keuze.

25 sep 2008 8:15
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
torig schreef:
(Her)Lees eens wat je schrijft man.

Je gaat een wagen met een interieur en electronica van het stenen tijdperk de hemel in prijzen -letterlijk én figuurlijk- omdat "er bij de 996 wat lekkages optreden en motoren gevoelige IMS Lager". "De laatste luchtgekoelde" ?!
DAN nog beweren dat het niet met emotie te maken heeft ?

Ik ken méér 996'en die *niet* gevoelige IMS Lager dan omgekeerd. Misschien had de 993 globaal genomen minder problemen, maar of dat het een betere auto maakt betwijfel ik.

Zet een goede 993 en een goede 996 naast elkaar en probeer dan maar je punt te maken.

Indien je een 996 hebt gereden en die is vroegtijdig toe aan een revisie -dan en enkel dan- gaat je punt volledig op.
Voor de volledigheid, ik heb nog nooit 993 gereden. Het zal wel fantastisch zijn, maar ik wil meer comfort, meer "luxe", een recenter gevoel, tijdens het autorijden. Verder geen kwaad woord over de 993 :)

Jij vindt dat de lijn saai is; ik vind ze prachtig. De koplampen op de 996 "zijn helemaal mijn stijl" terwijl ik gruwel bij die retro prul op de 997. Elk zijn meug. En dat je de 996 een wijvenauto vindt, duidt er gewoon op dat je nog nooit achter me gereden hebt :mrgreen:

Torig,

Wat heb jij lange tenen zeg :mrgreen:

Ik heb een tijdje geleden zelf een 996 Targa gereden en vond het eerlijk gezegd niet zo spannend. Had niet het gevoel dat ik in een sportauto reed. Mis gewoon de emotie. Een buurman van me rijdt een 993 ook daarin in gereden. Dat is een wereld van een verschil met de 996. Rauw, bruut en spartaans en een heerlijk geluid en de lijnen van een 993 is meer Porsche. Een prachtige en krachtige lijnenspijl en carrosserie.
De 997 met zijn retro look brengt Porsche weer terug bij zijn vroegere maatjes.

25 sep 2008 8:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht lelijke lampen
Laat ik die lampen van de 996 (na 01) nu juist mooi vinden.

de 993 best aardige auto, maar ik wordt wel wat moe van het ophemelen hiervan en hij heeft ook de nodige mindere punten.

stuur scheef, antiek interieur

voor en achterkant lijken bij zijaanzicht (van enige afstand) naar beneden te hangen (vooral de wide body's S en turbo)

overigens zal ook de 997 fors in waarde dalen al is het alleen maar vanwege de enorme aantallen die er gemaakt zijn. Hiervan is ook nog eens een zeer groot deel tiptronic wat de eerste eigenaar wel makkelijk vindt maar de 2e meestal niet wil. Kijk maar eens wat een tiptronics bij de dealers op dit moment (inruilers op de PDK)

25 sep 2008 9:25
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Prima, zo'n 997s( + handbak) lijkt me wel wat.
Laat de prijzen maar zakken. :D

25 sep 2008 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Faster schreef:
Torig,

Wat heb jij lange tenen zeg :mrgreen:

Ze zeiden hier wijvenauto. WIJVENAUTO!!! for crying out loud :P :clown:

'k Vind het prachtig dat jij met zoveel emotie -zoals velen- over de 993 kan spreken. Zelf heb ik dat bij de 996 :)
Het "rustige", "wolf in schaapskleren" is net iets wat me aanspreekt. Denk dat dat gewoon eigen is aan moderne sportwagens: makkelijker hard te rijden "zonder het nog te beseffen".

@968mint: het ophemelen van de 993 stoort me niet, in zoverre als dat niet gepaard gaat met het neerknuppelen van de 996, als ware het een zielig zeehondje op het pakijs... :roll: :lol:
Maar nog een fan van de koplampen :thumleft: Begrijp niet waarom iedereen 't persé zo retro wil.
"Ik wil een nieuwe wagen die identiek is aan dat blik van 30 jaar geleden". De àchterkant van de 997 vind ik een héle stap vooruit tgo de 996 - maar de kop? Mhwaa :)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

25 sep 2008 9:46
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
torig schreef:
Maar nog een fan van de koplampen :thumleft: Begrijp niet waarom iedereen 't persé zo retro wil. "Ik wil een nieuwe wagen die identiek is aan dat blik van 30 jaar geleden". De àchterkant van de 997 vind ik een héle stap vooruit tgo de 996 - maar de kop? Mhwaa :)

Nee joh, je snapt het niet, is Porsche's manier van zeggen "oké we hebben bij de 996 een klein foutje gemaakt dat we bij de 997 weer herstellen"

:tongue:

25 sep 2008 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht 
Citaat:
het ophemelen van de 993 stoort me niet, in zoverre als dat niet gepaard gaat met het neerknuppelen van de 996, als ware het een zielig zeehondje op het pakijs...

en dat is nu net datgene wat een groot gedeelte van die oudere wasdroger eigenaren wel doen....

schoppen tegen iets wat je niet hebt om een beter gevoel te krijgen over hetgene dat je wel hebt....

25 sep 2008 12:35
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Och elke 911 is een kind van zijn tijd. De 996 volgde vlak na de 993, dat betekend dat ze binnen 10 jaar allebei als ouderwets zullen bekeken worden. Voor elke dag te gebruiken is er een héél simpele regel; probeer de jongst mogelijke wagen te kopen. Deze gaat het beste bij de huidige tijdsgeest passen, en hieraan ga je elke dag het meeste plezier beleven.
Zelfs als 993-fanaat zou ik het een marteling vinden om met zo'n "oude auto" elke dag mee in het steeds drukkere verkeer te zitten.
Ik vind trouwens de 996 MKII lichten (vooraan) helemaal niet lelijk, door hun gestrekte vorm vind ik ze net snelheid uitstralen.

25 sep 2008 12:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht porsche rijder of dromer?
Faster schreef
Citaat:
De 993 is relatief veel waard vanwege de zeer betrouwbare luchtgekoelde motor en mooie, tijdloze maar o zo krachtige uitstraling. De 996 heeft technisch tegen: de RMS-lekkage, de plofmotoren en de saaie uitstraling. Het is een wijven-auto :evil: .

Nu ga ik voor de nieuwste Carrera 4S met PDK en hopelijk een betrouwbare waterkoeler.

Ken de persoon in kwestie niet en kan er dus naast zitten maar opvallend is dat porsche dromers vaak de meest uitgesproken meningen hebben (vooral wat betreft negatieve zaken)

Neemt niet weg dat ik een 997 wel een mooie auto vindt en deze mogelijk nog eens zal bezitten (maar dan wrsh wel een gt3 of turbo)

25 sep 2008 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht wijze zuiden
@ torig en Godspeed

kijk, de wijsheid en genuanceerdheid komt duidelijk uit het Zuiden.

:)

25 sep 2008 12:53
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Kom, kom, humor erin houden en een beetje relativeren. :wink:

Volgens mij was de 996 bij de introductie al wat controversieel dus niet zo gek dat de discussie over wat we wel/niet mooi vinden ook nu nog reacties oproept. Blijft toch persoonlijk (lees subjectief). Denk overigens niet dat alle 993 rijders stiekum een 996 willen rijden, omdat dat de nieuwere 911 is, maar dat niet kunnen betalen. Qua prijs hadden de meesten dan ook wel direct een 996 kunnen kopen.

Back on topic, 996T of 997(S), lijkt me een lastige keuze. Mijn keuze zou vooral worden bepaald door de wijze waarop de auto rijdt en minder door het uiterlijk. En of dat beter/minder bij mijn rijstijl en voorkeur past. Of die 996T volgens het boekje nu wat sneller naar de 100 gaat en ook de topsnelheid wat hoger ligt, wanneer gebruik je dat nou. Makkelijk praten, heb beiden nog niet gereden. En ook bij mij lonkt nog wel de gedachte ooit eens een 911 Turbo te rijden. Iemand schreef dat die turbo's zo "makkelijk" snel/hard gaan en dat je dat eigenlijk niet zo in de gaten hebt. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat was ook mijn ervaring bij een te kort ritje met een 993T. Alhoewel je met enkele upgrades zo'n turbo toch ook aardig moet kunnen laten klinken. Vooralsnog denk ik dat ik in deze keuze voor de 997(S) zou gaan. Misschien zelfs een cabrio.

25 sep 2008 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Nog één wijze man en we kunnen wierook etc gaan afleveren :clown:

In alle ernst, 'k vind het leuk dat je mee aan dezelfde kar trekt, maar die opmerking van 'wasdroger eigenaars' is er mijn insziens wel wat over ;)
Dat iedereen de ander gewoon in zijn/haar waarde laat. 944, 993, 996, 917 (yeah right :P) etc eigenaar....zélfs Cayennes & die kapperswa...euh Boxsters....'t zijn allemaal Porsches :mrgreen:

(zooow, genoeg stokken in het hoenderhok gesmeten ;) )

@MarkS neenee, nu laat ik mij niet meer op mijn paard zetten. Zeker niet voor koplampen waarbij eigen smaak de voorkeur bepaalt :)
Neh :ass: :twisted: ;)

25 sep 2008 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht sorry..
Citaat:
'wasdroger eigenaars'
was te mooi om te laten lopen. :wink:

had ik al verteld dat mijn eerste auto, een fiat 126 (bambino) vrijwel het zelfde geluid (650 cc 2 cil luchtgekoeld) maakte als die "wasdrogers" (reed helaas maar 100 km/u met wind mee) :D

even zonder dollen smaken verschillen en alle porsche hebben hun eigen charme en liefhebbers, ben ook jaren voor audirijder uitgemaakt in mijn 944's

Bedenkt me net dat ik zelf ook nog zo'n soort wasdroger heb, de trekker. (diesel met geforceerde luchtkoeling) dus ik zal mij beter gedragen en geen WASDROGER meer zeggen. :oops:

25 sep 2008 13:28
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Dus gewoon om het kort te houden,ga in allebei rijden en maak je keus :roll:

25 sep 2008 13:29
Profiel Facebook 
Bericht 
Inderdaad!

Ik snap ook niet waarom we hier telkens weer van die draadjes voor openen. :wink:

25 sep 2008 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
N-H
Bericht 
Ik denk dat je idd eerst op een rijtje moet hebben wat je uitgangs punten zijn.
Vervolgens de twee modellen gaan rijden en kijken of jij je kan vinden met het geen wat je zoekt.

Ik ben inmiddels ook aan het kijken voor een 996TT.

Mijn uitganspunten;

Hij gaat voor mij dienen als 3e auto dwz verbruik, onderhouds kosten ed weeg ik niet af. Puur hobby.
Ik wil richting de 500PK dwz met een TT is die setup te behalen met een knipoog naar NEWT z'n TT (Monster!)

Ik wil alleen een handgeschakelde dat geeft mij het ultieme gevoel, al zou ? ie langzamer zijn als een TIP, maakt mij niets uit.

De kleur kies ik die ik mooi vindt, dwz ik kijk niet naar wat anderen mooi vinden, en wat het bij verkoop beter zou doen.

De 997 is al veel over gezegd, allround. is erg uitgebalanceerd, alles klopt (interieur) wegligging.

Afgelopen weken heb ik een 997S (TIP) aan de tand kunnen voelen, ik bestempel hem als emotieloos en mis het schakelen.
Power genoeg en zeker geen slechte/verkeerde auto, integendeel als het zou kunnen had ik hem zo veruild met de Audi als km vreter! met TIP welteverstaan.

Maar de 996TT is gewoon een droomauto van mij met alle eigenschappen waar ik me in kan vinden (POWER)

dus tja zelf rijden die twee.

oja, ik rijd momenteel een Boxster

en laat je aub niet beinvloeden door mensen die het niet eens zijn met type koplampen etc, voor je het weet laat je ook nog een auto staan omdat je de bagage ruimte niet goed genoeg vindt ingedeeld :evil:

Kom op zeg je koopt een auto van dit kaliber om het geheel :!:

succes met de keuze.

Afbeelding
Afbeelding

25 sep 2008 14:19
Profiel
Timeless
Bericht 
Mike Tyson had ook power maar geen emotie , sloeg iedereen ko en had een oor nodig pm zijn laatste wedstrijd te winnen. Hoop niet dat de 996T mijn oor eraf bijt als ik hem in de bocht mijn kont laat zien..... :D

25 sep 2008 19:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Zou een vierwiel aangedreven 996 Turbo daar niet in het voordeel zijn?

25 sep 2008 20:49
Profiel
Timeless
Bericht 
Ja en nee , was eigenlijk ook een grap, zou met droog weer wel duidelijk de strijd aandurven met de 996T . Natuurlijk meer vermogen en een snellere auto, maar ja hoe vaak zal dat echt in de praktijk het geval zijn . Weet wel uit ervaring dat de 997S een lichtvoetige kordaat sturende bolide is. Weet ook uit ervaring dat de 996T minder lichtgevoelig overkomt. Komt door de 4 wiel. Zou zelf nooit kiezen voor een 4 wiel Porsche . Formule 1 rijd ook niet met vier wielers........Anyway , ben geoon ziekelijk gelukkig met de 997S , vandaag moest ik in Duistland ( Munster) en kan je vertellen dat het heerlijk was. Het gemak waarmee de 997s in alle facetten zijn krachten toont is voor mij persoonlijk van eenzame hoogte's . Zoals al eerder gemeld heb ze bijna allemaal zelf gehad maar de 997S is voor mij echt de beste Sport Auto van de Wereld :!:

25 sep 2008 21:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Zal niet ontkennen dat de 997 een geweldige rijmachine is maar formule 1 zonder vierwielaandrijving... dat heeft toch echt te maken met regelgeving en nergens anders mee. Als we kijken naar het meest vooruitstrevende stuk autotechniek van de laatste jaren kijken (de veyron) dan is dat toch echt voorzien van vierwielaandrijving

25 sep 2008 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Vermakelijke discussies :)

Als 996 MK2 rijder heb ik in mijn eerste post in dit topic gesteld voor de 997 te kiezen ivm met een aantal redenen, looks noem ik ook.
Het is voor mij moeilijk voor te stellen dat iemand de looks van de 996 verkiest boven die van de 997. Toch weer mooier, moderner en koplampen welke meer in lijn liggen met de geschiedenis. Had ik het budget (beschikbaar voor deze hobby) dan zou ik ook voor de 997 kiezen. Dan gelijk een GT3 8)

Ik rij bijna 1 jaar een P en heb nimmer spijt gehad van mijn keuze voor een 996. Hoewel ik een 993 erg mooi vind, een 964 jubi, RS of 965 zelfs nog mooier, heb ik gekozen voor de meer praktische eigenschappen van de 996. Is dit minder puur? Wellicht. Vermaak ik me? Uiterst!

Waar is Big Ben eigenlijk gebleven?

25 sep 2008 22:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende