Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:28

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Werken bij Porsche legt je geen windeieren.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Werken bij Porsche legt je geen windeieren....
Op MSN gelezen:

Porsche werknemers krijgen bonus van 6.000 euro

Volgens mij moet ik zoek naar een nieuwe werkgever! Alle fulltime werknemers van Porsche krijgen namelijk een bonus van maar liefst 6.000 euro op hun bankrekening bijgeschreven. En Porsche kan het makkelijk missen hoor, want afgelopen boekjaar werd er een winst van maar liefst 4 miljard(!) euro geboekt. Geen kattenpis dus. Die 6k is als volgt opgebouwd: 3.800 euro krijgen de werknemers vanwege de winst die Porsche heeft gemaakt, 700 vanwege financiele transacties en 1.500 omdat Porsche dit jaar 60 wordt.

Genoeg om een nieuwe Porsche te kopen is het natuurlijk niet, maar het is een aardig begin. Het bestuur van Porsche mag trouwens in totaal 112,7 miljoen euro verdelen. Verschil moet er natuurlijk zijn. Het heeft trouwens geen zin om snel bij Porsche te gaan solliciteren om de bonus binnen te slepen, want je moet namelijk voor 1 augustus 2007 in dienst zijn getreden bij Porsche.

27 sep 2008 20:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Oud nieuws :idea:

... en voor 'n eventuele bonus van 6000 Euro per jaar ga ik toch echt niet van baan wisselen :wink:

27 sep 2008 20:28
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wat een bedrag he, die ruim 4 miljard winst. :shock: 8)

27 sep 2008 20:54
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Al denk ik wel, dat t bij Porsche ouderwets "Stampfen ist'', maar daar is natuurlijk helemaal niks mis mee! Targets halen, de lopende band blijft ook daar maar doorlopen, denk ik zo.....

27 sep 2008 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht waar
Het is waar, dat de menig duits concern erg genereus kan zijn naar hun medewerkers...

Ikzelf werk voor een zeer groot duits concern, niet Porsche :lol: en die 6000 Euri kan in sommige gevallen een schijntje zijn :wink:

Als je als medewerkers gezamenlijk een zeer grote winst weet te behalen, vind ik het logisch, dat niet alleen de aandeelhouders, maar ook diegene die de prestatie daadwerkelijk fysiek hebben geleverd, hun graantje meekrijgen

Dan houdt je tevreden medewerkers :idea:

28 sep 2008 11:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Juist, een puur psychologisch spelletje :).

Maar als ik daar medewerker zou zijn, zou ik maar wat graag "bespeeld" worden ;).

28 sep 2008 11:45
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Goed initiatief!

" How to motivate people"

Eerlijk en zo hou je de medewerkers tevreden. Voor wat hoort wat. Tevens minder afgunst ri. de bonussen van de " big guys" .

28 sep 2008 11:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
MS964 schreef:

Ze verkopen 100.000 wagens per jaar. Dat is 40.000 euro winst per wagen. Wat moet ik daar nu van denken, in ieder geval één ding, een Porsche is aardig aan de prijs.

28 sep 2008 12:11
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik geloof niet in de motiverende werking van dergelijke bonusuitkeringen. Wél als dank voor de bijdrage in de resultaten uit het verleden, maar níet als motivatie. Geld wordt te snel vergeten. Nu leuk, overmorgen echt niet extra gemotiveerd door die uitkering.

My 6000 pennies :wink:

28 sep 2008 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht maakt wel gelukkiger
Kijk Horn,

Als je het zo beschouwd heb je gelijk,

maar van al die bonussen worden dan weer de aardige hobbies betaald,

en die zie ik die hobby iedere dag voor de deur staan, op mijn GSM staan, op mijn bureaublad v/d PC staan, dus vergeten die centen, JA natuurlijk, maar niet de gedane investering :wink:

28 sep 2008 12:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ben ik helemaal met je eens. Maar op het moment dat jij die 911 gekocht hebt van je bonus, denk je niet iedere keer dat je in dat monster stapt 'wat heb ik toch een leuke baas...' Uiteraard ben je er dolblij mee en doe je er leuke dingen van. Mijn ervaring is dat je meer motivatie scoort met frequente persoonlijke kleine(re) verrassingen/kado's dan met een financiele bonus.

ieder z'n meug.

28 sep 2008 12:27
Profiel
Groningen
Bericht 
Peter 993 schreef:
Ze verkopen 100.000 wagens per jaar. Dat is 40.000 euro winst per wagen. Wat moet ik daar nu van denken, in ieder geval één ding, een Porsche is aardig aan de prijs.

Behoorlijk krom geredeneerd. Dan kun je beter naar het operationele resultaat van Porsche kijken. De meeste winst wordt namelijk gegenereerd bij (het aandeel) VW.

Eigenlijk moeten de Golf rijders zich dus achter de oren krabben. :wink: :wink:

28 sep 2008 15:26
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Porsche is meer een beleggingsvehikel dan een autofabriek. In NL kan bv. Philips er ook wel wat van.
Even afwachten hoe ze er bij zullen liggen na de momentele financiële beslommeringen

28 sep 2008 15:47
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Peter 993 schreef:

Behoorlijk krom geredeneerd. Dan kun je beter naar het operationele resultaat van Porsche kijken. De meeste winst wordt namelijk gegenereerd bij (het aandeel) VW.

Eigenlijk moeten de Golf rijders zich dus achter de oren krabben. :wink: :wink:
En je bent de merchendising vergeten! Daar zal zo'n merk ook wel wat aan verdienen! Bij Ferrari is dat bijvoorbeeld meer als de auto's en de Formule 1 samen :wink:

28 sep 2008 18:25
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Wisselgeld vergeleken met de verdiensten dankzij het belang in VW, serieus.. :wink:

28 sep 2008 21:10
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Peter 993 schreef:
MS964 schreef:

En wat denk je van de verkoop van onderdelen, dochterondernemingen, etc, ?

29 sep 2008 11:33
Profiel Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]