Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 6:46

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 172  Volgende
Goeiemorgen forummers... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Goeienavond allemaal,
Nog even een laatste glas wijn, kaasje erbij, en dan maar eens op tijd naar bed voor een keer.

28 sep 2008 23:00
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Eten is verorberd, lege bierflesjes en een lege fles wijn staan op tafel, oude schoolvrienden (waarvan ik er 1 al zo'n 8 jaar niet had gezien) zijn weer vertrokken. Even de vaat inruimen en daarna nog even op de bank met de voetjes op tafel, ontspannend filmpje erbij en een lekkere whiskey. Wie heeft er een lekkere in de aanbieding of drinken jullie wat van mijn Glennfiddich?

28 sep 2008 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Cayenne, Aston Martin V12Vantage, ex 996 3.6 Turbo Cabrio, Aston Martin 4.3 V8 Vantage, 993C4, 3.2 Carrera, Honda S2000, BMW Z4, BMW Z3, Triumph TR6, Datsun 280ZX en Matra Bagheera, Veluwe
Bericht 
Luitjes, neem van mijn nog een rondje. Ik ga slapen. Morgen om 06.00 uur loopt de wekker weer af. En voor straks al vast welterusten.

28 sep 2008 23:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Volgens mij moeten de openingtijden van de kroeg nog eens onder de aandacht worden gebracht................. :shock: van 00:00 tot 12:00 uur :wink:

28 sep 2008 23:46
Profiel WWW
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Zeurkous,kom maar gauw binnen voor een drankje :lol: :wink:

28 sep 2008 23:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ik zou zeggen drinkt er allen nog een op mijn kosten. Vrees dat er niet veel gegadigden meer zullen zijn op dit uur.

Dus maar weer eclairs klaarzetten voor bij de koffie, morgenvroeg ;)

Slaap lekker allen!

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

29 sep 2008 2:43
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Mooguh, allen.

Lekker die dingen, Torig! :wink:

Ik schenk nog eens in.

Have a nice day all!

29 sep 2008 6:34
Profiel
Bericht 
Goedemorgen! Houd dit goed in de gaten!

29 sep 2008 7:22
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Moguhh allen.
Nog niet te vlug met cijfers gaan slaan op de vroege morgen Stijn, geef mij eerst maar een espresso om alles wakker te krijgen. :wink:

Voor ieder verder nog een prettige begin van de nieuwe werkweek. :idea:

29 sep 2008 7:39
Bericht 
Selamat pagi, Mannen! :P

Heb je je verveeld dit weekend, Stijn? :shock:

Ik zet nog snel even koffie en thee en dan moet ik rennen. Het wordt enorm druk deze week. Maar wél lekker!

Fijne maandag, allemaal. En werk lekker!

29 sep 2008 7:43
Zeist
Bericht 
Morgen allemaal,

Druk weekend achter de rug, dus eerst maar een lekkere koffie, dank je Lydia. Even bijkomen en dan vol aan het werk.

Fijne week allemaal.

29 sep 2008 7:48
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
even bijkomen met een paar bakkies...
Pluk de dag maar weer met z'n allen!

29 sep 2008 7:59
Profiel WWW Facebook 
Amsterdam
Bericht 
Goeiemaandag. :wink:

29 sep 2008 8:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Goedemorgen, eerst een bakkie en de krant, hoef pas om 14:00 te werken :D

29 sep 2008 8:13
Profiel WWW
Zeist
Bericht 
gast schreef:
Zo eerst de BTW maar eens overmaken.

Ohja, bedankt voor de herinnering, is weer het einde van het kwartaal. Daar gaat m'n goede gevoel voor deze week :(
:roll:

29 sep 2008 8:33
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Moge, beetje bijkomen want ik heb nog een vrije dag. Zeer geslaagde meeting gisteren, was erg gezellig. Leuk om je ook een keer live te spreken, Patrick!

29 sep 2008 11:06
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Moggûh allemaal. De herfst is hier dan toch echt begonnen. :cry:

29 sep 2008 11:08
Profiel WWW
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Jij bent snel 8) Wist niet dat de zaak nu al open ging! Graag een pilsje om mee te beginnen!

29 sep 2008 22:57
Profiel Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Ja heb moppen gelezen! :lol: Wij hebben tot 1 april van dit jaar hier melkkoeien gehad. Ze zijn nog wel van ons,maar zijn nu op een ander bedrijf,een soort maatschap! Wel hebben we nog het jongvee hier! En dan hebben we 32 paarden,veulens meegerekend! :roll: Verder 2honden kippen,konijnen en 8 katten. Om van al het wild wat hier in de natuur rondloopt,maar niet te spreken!

29 sep 2008 23:16
Profiel Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Heb m'n glas leeg,zit hier een beetje als jan met de korte achternaam alleen in de kroeg. Ik ga maar naar huis dit is ook niks :twisted:

30 sep 2008 0:46
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Hey was'dat dan? Is er nog volk op? :wink:

30 sep 2008 0:53
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Jahoor...
Slaap nooit zo veel..... :wink:

30 sep 2008 1:09
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Wij zijn ook nog in de lucht........... proost :wink:

30 sep 2008 1:15
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ik neem nog een glas voor het terug-proberen-slapen gaan.

Door een aantal recente gebeurtenissen kom ik op een soort crossroads of life aan, waar ik op middenlange termijn (tegen begin december) een belangrijke keuze ga moeten maken.
Waar slechts één mogelijkheid zich opdringt is er geen plaats voor keuze, noch voor spijt later omdat je het anders moest aanpakken.

Eén van die keuzes, is kiezen om niet voor nieuwe opties te kiezen.
Het bekende.
Die optie was tot medio vorige week de énige optie; de juiste keuze.

Sinds eind vorige week is daar een héél onverwachte optie bijgekomen -deels zelf gecreëerd- die op lange termijn héél veel perspectieven biedt.
In het genre "een stap terug, later twee stappen vooruit".
Tot gisteren was het de nieuwe énige optie; de juiste keuze.

Sinds vandaag realiseer ik me dat er een derde, nog vreemdere optie bij zit.
Een waar ik nu geen rekening mee hield noch een reden toe kon zien om daar rekening mee te houden omdat het zichzelf volgens mij ging uitwijzen.
Er zijn nu signalen dat dat niet zo zal zijn; dat ik (beter) een bewuste keuze *zal* moeten maken.
Het is een scenario waar de Porsche én goedbetaalde job de baan ruimen voor "een andere keuze"; de loonsterugval zou tot rond de 80% liggen.
Een tijdelijke (4 à 6 maand) maar radicale richtingswijziging, gevolgd door een andere tijdelijke (8 maand) richtingswijziging (beiden in een ander land; mogelijks beiden zelfs op 2 verschillende continenten).
Daarna volgt sowieso weer een (permanente dan?) lands- en/of continentswijziging, maar kan ik teruggaan naar optie 1: het bekende, zij het ergens anders, waar ik binnen mijn vakdomein ook contacten heb om te 'herstarten'.

Optie 1 is play.
Optie 2 is terugspoelen & (gegokt/gehoopt) daarna fast forwarden.
Optie 3 is slow-motion, of eerder play met een frame-in-frame van 2 camera's, met uiteindelijk ook een (gegokte/gehoopte) fast forward.
En dan maar hopen dat het bandje niet scheurt (of in deze digitale tijden, de harde schijf niet volloopt, het programma niet crasht, het signaal niet te zwak is, ... :mrgreen: )

Bizar soms hoe wankel plannen kunnen zijn. Je denkt te weten wat je wil, en wat je gelukkig maakt, maar hoe quantificeer je dat geluk?
Als je maar een dak boven je hoofd hebt?
Als je maar kan eten?
Als je gewoon al maar gezond bent?
Als je wat over houdt aan het einde van de maand?
Als je Porsche kan rijden?
Als je een kasteel bezit?
Als je maar tijd met echte vrienden kan doorbrengen, ongeacht je mogelijkheden?
De vragen zijn niet exhaustief, en rhetorisch erbovenop ;)
Men zegt altijd: "als je maar gelukkig bent". Wat als je al gelukkig bent?
Waar hangt het dan van af? Wat zou je méér geluk brengen? Wie zou je meer geluk brengen? En minder?

Het is nog te vroeg om te tobben; maar wat in de aard van het beestje zit...
Wat er ook van zij, er komen interessante maanden voor me aan.

Jullie hebben er misschien geen boodschap aan, maar één en ander uitschrijven heeft mij één en ander gevoel en optie wel in een ander daglicht doen plaatsen.

*zucht*
Keuzes kunnen maken. Keuzes mogen maken. Wat een luxeprobleem.
Vroeg of laat lost het zichzelf op, want wie geen keuzes maakt, houdt geen keuzes meer over ;)

Slaap & existentiële levensmijmeringen ze allen.

PS: optie 3 heeft de overhand momenteel. Some things money can't buy.
Maar daar hoeven *jullie* niet van wakker te liggen, want *mijn* Porsche valt daar niet onder (als hij vrijkomt) :lol:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

30 sep 2008 3:49
Profiel
Westervoort
Bericht 
:wink: Een lang maar interessant verhaal Roger ; je bent niet de enige in dergelijke keuzes. Ik heb daar ook voor gestaan en herken o.a. een loonterugval van >...%... , en tóch...heb ik een goede keuze gemaakt.
Je moet genoeg hebben om rond te komen natuurlijk, maar plezier hebben in wat je doet is vele malen belangrijker dan veel geld op de bank...ook al gaat dat vaak gepaard met verlies van "status" . Je moet sterk genoeg zijn om dat niet belangrijk te vinden dat je "maar" ... bent. Je zult merken dat enkelen je anders benaderen...pff, lekker belangrijk.

Doe wat je graag zou willen doen ; het is al een luxe dat je zo'n beslissing kúnt nemen!

:wink: Pff...wel een zwaar gel*l zo 's morgens vroeg in de kroeg hoor... :lol: ook al meen ik 't wel.

30 sep 2008 6:20
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 4297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 172  Volgende