Goeienavond allen.
Lees hier veel goede adviezen en ook veel steunende berichten. Dat doet deugd!
Op zich pieker ik wel wat te vroeg, omdat een aantal zaken nog niet zeker zijn.
Vandaag is optie 3 voor mij door een andere betrokken partij afgeschoten.
Het gaat nog tussen de eerste twee opties, maar naar alle waarschijnlijkheid "blijf ik gewoon mijn ding doen, zoals nu" -tenzij die tweede optie mijn grootste wrevel (continuïteit, uitdagingen (terug op managerial vlak in een *grote* omgeving) & stabiliteit) oplossen *zonder* mij vast te pinnen in België.
Twee maand thuiszitten was eens prettig, maar de lol is er op den duur wel af als je bepaalde plannen maakt (zoals het aankopen van een woning) maar die moet blijven uitstellen, omdat je de torenhoge risico's niet wil aanvaarden.
Daarvoor bestaat mijn zaak niet lang genoeg; de oplossing is afwachten, maar stilstaan & uitkijken is moeilijk. Zeer moeilijk
@gast: not forever
Het is nu alleszins niet meer aan de orde, voor een tijd. En voor bepaalde zaken zou ik het *zo* opgeven hoor
Liever niet, maar als het niet anders kan, zonder (al teveel) hartpijn.
Ander nieuws: vandaag met de vriendin naar Nauticaa getrokken in Boulogne-sur-Mer! 4000m2 aquaria en toestanden. Hebben lekker het voederen van de haaien kunnen meepikken.
De haaien waren ook zichtbaar door ons gefascineerd, maar ik mocht van Jenn niet aan hun rugvin trekken
Genoten van de vele vissen (murenen, barracuda's, etc) die ons gefascineerd "kwamen checken", de zeepaardjes, de kwallen, zeeleeuwen, caymans (brilkaaimannen? uit het water hadden ze mijn insziens maar miserabel weinig plaats, wat ik wel zielig vond. Enige echte minpunt van de zaak denk ik) enz.
Het ALLERleukste was wel een van de laatste zalen, waar je in een groot dekselloos (=open dus) aquarium dikke vissen (sorry naam vergeten), platvissen en verscheidene roggen kon aaien, aanraken, enz.
Jenn - the fish wisperer- heeft zich kostelijk vermaakt met de vissen die mij schuwden maar zich door haar lieten strelen dat het een lieve lust was.
(ze kwamen precies "kopjes geven" aan haar hand, terwijl ik ze langs achter moest besluipen en een paar vlugge strelen kon meegrabbelen
)
Roger - the ray whisperer- had het dan weer erg naar zijn zin met de roggen die op spelende wijze en met toenemend vertrouwen zich kwamen aanmelden om om de beurt gestreeld te worden.
Daarbij kwamen de posers met hun neusjes boven water; bij het strelen van de onderkant van de rog kwam deze soms tot een totaal vertikale houding, om na het uitvoeren van een backflip weer relaxed verder te zwemmen.
Een enkeling genoot zo ontzettend van het vertroetel dat hij letterlijk uit het water opsprong, tot groot jolijt van alle omstaanders. Deze enkeling leek me ook constant weer te komen opzoeken, onafhankelijk van waar ik stond. Heb er dus een maatje bij
(er zat op zeker een thornback ray bij; de anderen weet ik niet meer)
Famous first words (ipv last) bij het ontdekken van de streelbak: "dit heeft een zeer therapeutische werking. Maar voor wie?
"
We waren de enige gekken die, totaal zonder tijdsbesef, maar met de diertjes bleven spelen. Bleek dat we der meer dan een uur gespeeld en gelachen hebben
ik wist niet dat roggen (& vissen) zo cool konden zijn
"mijn" rog die tegen "Jenn's vis" aanduwde om erlangs te komen zodat ik onder "wie is een goede rog, wie is een goede rog? Gij zijt een goede rog" hem nog even kon kietelen
we waren beiden net precies terug kinderen; die intense glimlach (van beiden) heeft nog lang geduurd
Echt een bezoekje waard, vooral met kinderen denk ik zo. Of om je nog eens ontzettend te vermaken (vrij goedkoop, veel te zien, beleven...en dat strelen van die vissen/roggen -voor mij nieuw- was echt tof
)
Ik neem mij een glas rode wijn. Op het geluk, dat oo zo simpel kan zijn.
Geeft iedereen in't café nog maar een rondje van mij
PS ik beloof op mijn onbezoedeld communicatenzieltje dat ik minder lange epistels ga beginnen schrijven