Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:45

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Miljonairs en Porsche exoten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Interessant om jullie meningen te horen.

Mijn vraag is eigenlijk of er miljonairs op deze site zitten en hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. Pure nieuwsgierigheid eigenlijk. :lol:

Ook ik ben zeer tevreden met wat ik heb. Mijn glas is wel halfvol en kan echt voller. :P

Mensen die het hardst roepen dat geld niet belangrijk is, hebben het vaak ook niet is mijn ervaring :cry:

30 sep 2008 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
georganiseerd, gepassioneerd en gedisciplineerd werken . En volgens mij hoe harder je werkt hoe meer geluk je zult hebben ....

30 sep 2008 15:08
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
nou, ik ben toch liever ongelukkig in een rolls dan in een mini.... (van caransa geleuf ik)

30 sep 2008 15:15
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Faster schreef:
Mensen die het hardst roepen dat geld niet belangrijk is, hebben het vaak ook niet is mijn ervaring :cry:

Kijk, dat kan ik me nou dus niet voorstellen.
Ik denk namelijk ook vaak dat geld niet belangrijk is, maar besef ook af en toe niet dat we hier in Melbourne behoorlijk luxe leven en gewoon doen waar we zin in hebben.

Rijkdom is eigenlijk al het feit dat je nooit op aanbiedingen hoeft te letten, kleren meteen koopt als je ze ergens ziet en uit gaat eten als je daar gewoon zin in hebt. Ik ben niet echt rijk maar voel me dat wel doordat ik min of meer kan doen wat ik wil zonder daar bij na te hoeven denken.

Ik denk dat ik er pas achter zou komen dat geld wel erg belangrijk is op het moment dat het er opeens niet meer is... :oops:

30 sep 2008 15:32
Profiel WWW
Bericht 
Jongens... Geld is niet belangrijk! :lol:

30 sep 2008 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
'01 996 C2 Cabriolet
Bericht 
Hmmm maakt geld/dure auto's gelukkig? Ik ben slechts 18 jaartjes jong en ben vrij goed bezig in de internetbusiness e.d. en kan op mijn leeftijd al veel meer veroorloven dan de gemiddelde leeftijdsgenoten, maar of het ECHT gelukkig maakt....uhm nope.

...Geld maakt wel degelijk gelukkig, als je het op de juiste manier kan aanwenden en daarnaast maakt geld alleen materialistisch gezien gelukkig.

Btw, heb vernomen dat Rick Engelkus hier ook rondhangt? Tenminste 1 miljonair :wink:

30 sep 2008 16:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
geld maakt niet gelukkig maar helpt je wel mee gelukkiger te worden, als je maar gezond ben/blijft kom je veel verder.......das mijn inziens....

Ik denk dat heel veel forummers dit met mij zullen delen.....

http://www.degeusmakelaars.com

30 sep 2008 16:29
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik haat geld :shock:

vooral als ik het niet heb :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

30 sep 2008 17:23
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik las ergens dat als je 2x modaal verdient, dat men dan gemiddeld het gelukkigst is. Geen zorgen over je beveiliging (of van je kinderen), de beurs, onroerend goed, maar wel geld genoeg om prettig te wonen, je geen zorgen hoeven te maken als je koelkast en wasmachine kapotgaat, een CD te kunnen kopen als je wilt, uit eten, concert, vakantie, leuke auto (of 2).

Eigenlijk dus wat Patrick911 hierboven schrijft, en waar ik het volledig mee eens ben. Gelukkig ben ik ook in deze omstandigheid. En nee, ik heb niet zomaar geld over om een nieuwe 911, maar I couldn't care less! :!:

30 sep 2008 17:35
Profiel
Bericht 
Citaat:
Mensen die het hardst roepen dat geld niet belangrijk is, hebben het vaak ook niet is mijn ervaring

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet klopt. Als je mijn eerste post nog eens leest zul je begrijpen waarom.

Met geld kun je geen geluk kopen. Maar je kunt verdraaid gelukkig zijn zonder bakken geld te hebben.

Ik heb bakken met geld omgeruild voor een leven met geluk!

Ik begrijp ook niet helemaal waarom het belangrijk is om te weten of hier miljonairs zitten. Lekker boeien.

Ik denk dat iemand die knetterhard moet werken en sparen om een Porsche te kopen en zijn best moet doen om deze te kunnen blijven rijden, een groter geluksgevoel zou kunnen ondervinden dat iemand die het geld voor een CGT uit zijn zak trekt!

30 sep 2008 19:44
Amsterdam
Bericht 
Citaat:
Mensen die het hardst roepen dat geld niet belangrijk is, hebben het vaak ook niet is mijn ervaring
Klopt, komt voor.

Mensen die hard roepen dat hun riante inkomen niet bepalend is voor hun levensgeluk zijn er overigens ook zat....

Geluk hangt af van voldoening/waardering/respect in beroep en prive-leven.
Is daar een gezonde balans zit het wel snor. Is de balans verstoord, smelt geluk als sneeuw voor de zon. Met of zonder vette bankrekening. imho. :wink:

On-topic : evt. miljonairs zullen zich hier echt niet "als zodanig" melden.
Die zijn of integer, of allang van dit forum gedonderd. :mrgreen:

30 sep 2008 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Faster schreef:

[/quote]

Gaat voor beide groepen op.
Mensen die géén geld hebben zullen zich met die gedachte troosten ("volkswijsheid").
Mensen die het dan weer wel in overvloed hebben -maar wat is overvloed- zullen het beter relativeren, omdat de écht belangrijke zaken in je leven niet met geld gekocht worden.

Natuurlijk, het zijn de "mooie momenten die je samen met anderen kan delen" enz. Als je wat beter in't geld zit, kan je daar wel gewoon beter mee genieten. Citytrip, leuke/romantische/veelvuldige reizen.

Als je geld *nodig* hebt om je te amuseren, doe je iets fundamenteel verkeerd.

Ik heb mij vandaag geamuseerd -kostelijk, kinderlijk, onvoorstelbaar geamuseerd!- met het strelen van....vissen & roggen. Heeft wel een tank benzine gekost (maar we *hoefden* niet met de Porsche te gaan) en 2 x 16.5 EUR :mrgreen:

Een week terug mij nog kostelijker geamuseerd, door over het strand te wandelen, de duinen in te gaan. Daar na de zonsondergang putten gevuld met bladeren, dode takken, in de nachtwinkel om wat (klef) brood & chocola gegaan, teruggekeerd en een illegaal kampvuurtje in de duinen gestookt.
Kosten: 0 EUR.

Ik voel me nog steeds de koning te rijk ;)

PS IMHO: "geld is niet belangrijk....maar 't is wel handig om er te hebben" ;)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

30 sep 2008 21:41
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Off topic: Leo, zet je airco eens wat hoger: volgens je avatar zit iemand het wel heel warm te hebben in je auto!! :mrgreen:

01 okt 2008 1:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Laten we eerlijk zijn: geld is en belangrijk en maakt deels uit van het geluk, want je hebt minder kopzorgen. Zonder geld of met weinig geld kan ik geen leuke dingen doen en straks ook geen Porsche rijden of mijn vrouwtje en mezelf te verwennen :x

Maar het allerbelangrijkste is je gezondheid. Ik ben nu ziek, rillerig, grieperig en heb de schijterij.. :cry:

Zo ga nu heerlijk naar huis en mijn bedje inkruipen/ :evil:

01 okt 2008 10:20
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
schijterij :shock:

daar zaten wij smorgens vroeg nou net op te wachten een warm spetterend onthaal :shock: :wink:

sterkte jongen

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

01 okt 2008 10:26
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Faster schreef:
Zonder geld of met weinig geld kan ik geen leuke dingen doen en straks ook geen Porsche rijden of mijn vrouwtje en mezelf te verwennen :x

Met weinig geld kan je een hoop leuke dingen doen! Slaat nergens op wat je zegt!

Pluk een bloem in de wei, maak een wandeling, ga naar de kinderboerderij, kook eens lekker voor elkaar, enz, enz, enz...

Grrr...

01 okt 2008 11:03
Profiel
Amsterdam
Bericht 
:lol: je vergeet er voor te zetten : "pak je Porsche, parkeer hem en..."
Citaat:
....Pluk een bloem in de wei, maak een wandeling, ga naar de kinderboerderij, kook eens lekker voor elkaar, enz, enz, enz...

01 okt 2008 11:20
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Wimpie77 schreef:
Faster schreef:
Zonder geld of met weinig geld kan ik geen leuke dingen doen en straks ook geen Porsche rijden of mijn vrouwtje en mezelf te verwennen :x

Met weinig geld kan je een hoop leuke dingen doen! Slaat nergens op wat je zegt!

Pluk een bloem in de wei, maak een wandeling, ga naar de kinderboerderij, kook eens lekker voor elkaar, enz, enz, enz...

Grrr...

Snap niet dat je die Porsche nog hebt, weet je hoeveel bloempjes dat je kan zaaien en planten met dat geld.

Geluk zit inderdaad in kleine dingen, maar er zijn slechts weinige mensen die in onze huidige maatschappij gelukkig kunnen zijn als ze enkel maar een bloempje in de wei kunnen plukken.

Ben zaterdag met Linda en de jongste met de tram naar Antwerpen gereden, en we hebben ons goed geamuseeerd, het was zelfs zo leuk dat we het meer gaan doen, maar of ik het zo leuk zou vinden als de tram mijn enige vervoermiddel zou zijn.

Geluk is een combinatie van dingen, waar gezondheid een van de belangrijkste plaatsen heeft, maar ook geld maakt in onze westerse maatschappij een deel van het geluk uit.

Beeld je maar in dat je gezond bent, maar geen rotte frank (rooie duid) hebt, en ook geen financiële hulp van onze maatschappij, vraag me af of je dan nog zo gelukkig bent.

Ik durf voor mezelf in elk geval zeggen dat ik ONgelukkig zou zijn? Wel kan je zeggen dat het geluk niet evenredig is met geld, en dat het vaak is dat als je teveel geld hebt, ook het geluk verdwijnt.

Nederland heeft ook een uitspraak, die ook een grote vorm van waarheid heeft "Staat armoede voor de deur, vliegt de liefde langs het raam naar buiten"

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 okt 2008 12:16
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
MS964 schreef:
Ik las ergens dat als je 2x modaal verdient, dat men dan gemiddeld het gelukkigst is.

Geloof ik niks van. Het geld is nog net zo snel op iedere maand dan toen ik ver onder één keer modaal verdiende :mrgreen:

01 okt 2008 13:20
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
maurice schreef:
Geloof ik niks van. Het geld is nog net zo snel op iedere maand dan toen ik ver onder één keer modaal verdiende :mrgreen:

Alleen gaat het nu in de tank van een Porsche in plaats van in een (vul hier een 'inferieur' merk in)...

01 okt 2008 14:21
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
op een P-forum de waarde van poen relativeren, mmm :roll:

01 okt 2008 14:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
maurice schreef:
MS964 schreef:
Ik las ergens dat als je 2x modaal verdient, dat men dan gemiddeld het gelukkigst is.

Maar je hebt meer buffer als de zaken weer wat minder gaan. Dus bv. 2x ipv 3x op vakantie, geen 3 maar 2 auto's, etc. :idea:

01 okt 2008 14:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
wolf schreef:
op een P-forum de waarde van poen relativeren, mmm :roll:

:thumleft: jij snapt het ;)

01 okt 2008 19:55
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Faster schreef:
Zonder geld of met weinig geld kan ik geen leuke dingen doen

:silent: :silent: :silent: :bang: Dán ben je pas een arm mens. Sterkte.

02 okt 2008 0:24
Profiel
Westervoort
Bericht 
Veel mensen hebben veel wensen...een ziek mens heeft er maar één.

Met geld kun je hele leuke dingen doen, zeker, maar wel allemaal dingen die eígenlijk niet zo belangrijk zijn, hoewel een leuke tijdsinvulling natuurlijk wel heel prettig is.
Denk dat zónder geld diezelfde "onnodige" zaken belangrijker lijken omdat je ze niet kunt doen...tis allemaal een kwestie van perceptie ; tevreden zijn en genieten van dingen.

02 okt 2008 6:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende