Auteur |
Bericht |
het gaat nu echt gebeuren
|
mijn eerste Posrche en heel wat vragen!
beste lezer,
het gaat nu echt gebeuren: ik kan mij een Porsche veroorloven!
na heel wat wikken en wegen, heb ik (min of meer) besloten voor een 996 te gaan met iets van 80K op de klok uit bouwjaar 99 of jonger.
de antwoorden waar ik naar opzoek ben, zijn wat uw ervaringen zijn en hooguit een indicatie van evt kosten. ik dank u voor uw moeite!
1.
de reden niet voor een oudere / meer km's te gaan, is dat ik dan hogere onderhoudskosten verwacht. is dat daadwerkelijk ook zo?
2.
kan men zeggen dat een C4 over het algemeen hogere onderhouds kosten heeft dan een C2?
3.
door de beugel genomen, wat is een te verwachten bedrag aan jaarlijkse onderhoudskosten / verzekering? (ik verwacht zo'n 10k te rijden)
Bij voorbaadank en een heel prettige dag gewenst!
Edward
|
01 okt 2008 7:01 |
|
|
zuugnap
|
MOrge Ed ... join the club .... welkom hier tussen de gekken en dwazen , er zijn hier genoeg 996 rijders die je vraag kunnen beantwoorden dus ... met welk budget ga je werken? En ga mischien ook eens bij de duitse buren kijken die hebben ze in overvloed!! suc6
|
01 okt 2008 7:06 |
|
|
amandus
Timeless
|
Welkom, veel succes met je zoektocht, zou wel eerst voor een C2 gaan. Kan je echte oergevoel van Porsche ervaren , daarna pas naar een C4. Als je een goede koop doet zijn de onderhoudskosten relatief. Wel voorzichtig zijn waar je het onderhoud laat doen. Daar zijn nog wel eens discussies van iwat wel of niet nodig dit onderhoud/reperatie te laten doen. Volgens mij heeft Porsche Gelderland wat mooie 996e staan.....
|
01 okt 2008 7:56 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Welkom Edward. Onderhoudskosten van een P zijn aanzienlijk hoger dan van een VW Golf. Bij aanschaf is het belangrijk dat er een sluitende onderhouds historie bij zit. Verschil tussen onderhoud van een C4 of C2 is verwaarloosbaar. Verzekering is rond de 1k E en voor onderhoud zit je al snel op 2k E per jaar als je geluk hebt.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 okt 2008 8:59 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
Als je onderhoud laat doen bij een goede specialist, kan je ook nog wel flink wat besparen t.o.v. onderhoud bij een Porsche Centrum....
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
01 okt 2008 9:43 |
|
|
barolo
3.2S010
|
@gast, wat was jouw vraagprijs nou ook al weer?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 okt 2008 15:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: mijn eerste Posrche en heel wat vragen!
Ik zou eerst 'ns in wat types Porsche gaan rijden voordat je je "verlekkert" op 'n model-type en bouwjaar
De 996 van gast is 'n nette wagen - en als je van rode 996'en houdt mss wel de moeite waard om te gaan kijken
Persoonlijk zou ik gaan voor 'n late 993 ... geen geknoei met water .. en MI iets waardevaster
|
01 okt 2008 16:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... van 9 jaar oud
|
01 okt 2008 17:54 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
|
01 okt 2008 18:20 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
tuimelschakelaardashboards]
Is goed marcel, wel 3 x woordwaarde!
Ik hoop voor je ,dat je overigens je prachtige rooie 996, gauw verkoopt en dan kan shoppen voor je geliefde GT3!
|
01 okt 2008 21:26 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Ik rij nu 1 jaar 996 en heb ongeveer 6.000 km gereden (uit mijn hoofd). Verzekering (all risk) ligt volgens mij op ongeveer 1300 euro en voor onderhoud was ik ongeveer 1500 euro kwijt. Heb hiernaast 4 nieuwe banden gekocht en nog wat geinvesteerd in een sportuitlaat, 1 nieuwe achterlicht unit (was een hoekje uit), originele naafdoppen in kleur, Stinger DSI, nieuwe mattenset en twee erg uitgebreide polijst en poetsbeurten (gedetailed).
Ik weet als redelijk onervaren P rijder niet of deze kosten conform het gemiddelde is. Wel weet ik dat ik pietlut ben als het over mijn speeltje gaat en niet snel zal besparen op zijn/haar onderhoud en uiterlijke conditie.
Veel wijsheid!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
01 okt 2008 21:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier. Op de meeste van je vragen heb je inmiddels wel al antwoord gekregen, dus ik zal niet als spuit (9)11 reageren.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 okt 2008 21:53 |
|
|
horn
PF #57
|
Sorry hoor, no Pundert intended...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 okt 2008 0:13 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 okt 2008 15:51 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Laat ik spuit 9(11) dan maar ter hand nemen want wat zit iedereen toch over porsches te jippie in een topic over posrche's.. gelijk maar ff naar "discussie overige zaken" verplaatsen zeker :wink:
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
02 okt 2008 15:59 |
|
|
Lydia
|
Nu alleen nog 'Porsche' goed spellen ...
|
02 okt 2008 23:23 |
|
|