Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:33



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Turbo rotor in een SC ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht Turbo rotor in een SC ?
Hoi PF'ers

Ik heb een klein vraagje. Vorig weekend wou ik de bougiekabels, kapje en rotor vervangen van mijn SC. Kabels en kapje waren geen enkel probleem, maar mijn wagen beschikt om een of andere reden over een rotor van een Porsche 930 (en ik had eentje voor de SC besteld natuurlijk).

Enig idee hoe dit kan ? Zijn er voor-of nadelen aan verbonden en zou ik deze rotor vervangen door een van een 930 of een gewone (of heb k geen keuze) ?

Groetjes

Tim


30 sep 2008 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Waarom is het een turbo rotor? Omdat het nummer begint met 930? Er zijn genoeg onderdelen die in meerdere type's gebruikt werden, en aangezien de turbo er eerder was dan de SC heb je best kans dat er daarom een rotor in zit met een nummer dat begint met 930.
_________________________________________
NPC 0577


30 sep 2008 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Double G

Omdat het er uit ziet als een van een turbo :-)

Afbeelding

en niet zoals die van een SC

Afbeelding


30 sep 2008 20:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ja, logisch :oops: .











:lol: :lol: :lol: :lol:
Dan weet ik het ook niet :wink: .

Maar als ik ze zo naast elkaar zie zijn ze volgens mij niet onderling uitwisselbaar, aangezien het contactvlak op een andere positie zit t.o.v. de as.
_________________________________________
NPC 0577


30 sep 2008 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Inderdaad

Zo lijkt het. Daarom vraag ik mij af of ze misschien de ontsteking (of een deel er van) van de 930 op mijn sceetje geplaatst hebben en wat hiervan de reden kan zijn.


30 sep 2008 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.
uut...
Bericht 
Kan je ook niet aan de hand van een onderdeelnummer op het ontstekingshuis kijken of het de juiste is? PET?
_________________________________________
944 Turbo, '90, 250pk versie, Pon geleverd. Opties: 030, 220, 490, 533, 573, 593, 650.
Nieuwe foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLZJM4QT


01 okt 2008 21:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Geen slecht idee. Zal ik dit weekend eens controleren.

Maare, zijn de onderdelen van de ontsteking van de 930 en de 911 SC onderling uitwisselbaar zonder consequenties ?


02 okt 2008 8:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Daar zit er toch wel eentje op met een begrenzer :idea:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


02 okt 2008 8:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Ik ga de rotor dit weekend eens demonteren en vergelijken met de nieuwe standaard rotor.

Maar heum...kan iemand mij vertellen hoe ik hem het makkelijkst verwijder ? Heb dat vorig weekend reeds geprobeerd en hij zat redelijk vast, nochtans kon ik nergens een schroefje of iets dergelijks bespeuren...


02 okt 2008 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera 3.0
Halle
Bericht 
Onderstaande rotor mét toerentalbegrenzer kan volgens mij op verschillende types gebruikt worden.
Het enige verschil is de begrenzing van het toerental :
- 7000 t/m voor de turbo
- 6800 t/m voor de SC
- 7300 t/m voor de RS 2.7 - 911 2.7
Op mijn C3.0 staat bijvoorbeeld een rotor van een RS 2.7/911 2.7. Dus eentje met een begrenzing vanaf 7300 t/m.
Afbeelding


Volgens mij is onderstaande rotor eentje van een Carrera 3.2 (Bj. 84-89)

Afbeelding

Rotor kan je er gewoon afhalen :arrow: trekken dus :!:
_________________________________________
"Porsche, there is none alternative ..."


02 okt 2008 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
ok C3

Ik zal er eens wat harder aan trekken :)

Vorige keer kwam ie niet direct los :(

Volgens mij kan ik de huidige gewoon vervangen door het standaard model zonder begrenzer.

Is er een verschil tussen die mét of zonder begrenzer als je in de buurt van het 'maximaal' toerental komt ?

Daarmee bedoel ik, zal de motor beginnen inhouden zodra je het maximaal toerental begint te benaderen (vanaf pakweg 5800 rpm)? Mijn logisch verstand zegt 'ja', maar het zou niet de eerste keer zijn dat het mij in de steek laat :).

Was het ook niet zo dat bij SC'tjes na '78 (mijne is '82) de begrenzer in de CD box zit ?


02 okt 2008 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera 3.0
Halle
Bericht 
tvanbroekhoven schreef:
ok C3

Ik zal er eens wat harder aan trekken :)

Vorige keer kwam ie niet direct los :(

Volgens mij kan ik de huidige gewoon vervangen door het standaard model zonder begrenzer.

Is er een verschil tussen die mét of zonder begrenzer als je in de buurt van het 'maximaal' toerental komt ?

Daarmee bedoel ik, zal de motor beginnen inhouden zodra je het maximaal toerental begint te benaderen (vanaf pakweg 5800 rpm)? Mijn logisch verstand zegt 'ja', maar het zou niet de eerste keer zijn dat het mij in de steek laat :).

Was het ook niet zo dat bij SC'tjes na '78 (mijne is '82) de begrenzer in de CDI box zit ?


Zoals ik in vorige post schreef heeft de SC standaard een rotor met begrenzer tot 6800 t/m. (nr. op rotor begint trouwens ook met 930 ...)

Maar volgens mij kan je er gerust een van een turbo (max. 7000t/m) of een RS 2.7 (max. 7300t/m) opzetten.

Of een rotor van een 3.2 past weet ik niet :roll:
Dat van begrenzer in CDI box ... weet ik ook niet :roll:

De motor zal beginnen in te houden van het ogenblik je aan het resp. toerental komt. De ontsteking zal d.m.v. een veertje en de middelpuntsvliegendekracht onderbroken worden.
_________________________________________
"Porsche, there is none alternative ..."


02 okt 2008 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Hmmzz.

Ik krijg de rotor er niet uit. Zelfs na hard trekken.

Kan dit of heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk loctite gebruikt ? ;)

Anybody ideas ?


05 okt 2008 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera 3.0
Halle
Bericht 
tvanbroekhoven schreef:
Hmmzz.

Ik krijg de rotor er niet uit. Zelfs na hard trekken.

Kan dit of heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk loctite gebruikt ? ;)

Anybody ideas ?



Afbeelding
_________________________________________
"Porsche, there is none alternative ..."


08 okt 2008 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Sterk plan. Alleen vrees ik dat ik er dan met 6 euro (voor de rotor) niet vanaf ga geraken :)

Tis wreed want hij zit echt serieus vast en durf niet goed overgaan tot geweld omdat ik dan andere zaken zou kunnen beschadigen...


08 okt 2008 16:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.