Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:52

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
uitlaat 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht uitlaat 3.2
Ik ben al lange tijd aan het twijfelen over een nieuwe uitlaat onder mijn 3.2. Ik wil graag een wat rauwer, metaalachtiger geluid. Er zit nu een standaard demper onder en vind het geheel wat "netjes".
Nu had ik deze: http://www.renntech-porsche.nl/catalog/ ... cts_id=517 uitlaat op het oog maar werd door Renntech ook op een vervanging van de zijdemper geattendeerd ipv de einddemper.

Deze is te zien op: http://www.renntech-porsche.nl/catalog/ ... cts_id=525

Heeft iemand ervaring met 1 van beiden producten?
Groeten,

03 okt 2008 18:17
Profiel
Bericht 
Prima setje, lag onder mijn groenen cabrio en komt nu ook onder de grijze muis, moet hem alleen nog bestellen bij Erwin maar dan als laatste, eerst het andere werk.
Geeft inderdaad meer een donker bruin geluid, wat niet zo irritant is. :idea:

03 okt 2008 18:25
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Die onderste kat-vervanger heb ik ook. Iets zwaardere brom en aangezien de mijne eerst een kat had en nu dus niet meer, pakt de motor iets beter op bij lagere toerentallen. Een sporteinddemper staat nog op m'n verlanglijstje.

03 okt 2008 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Heb op mijn 3.2 zowel de tussendemper vervangen (meer geluid bij hogere toeren) als de einddemper wat leger laten maken (+/- 25%, zwaarder geluid over gehele toeren bereik). Geen bewijs voor betere prestaties cq. vermogenswinst maar klinkt goed.

04 okt 2008 6:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
heb een ruf einddemper en een lege zijdemper zoals die van erwin.. Aanrader.... wel luid..

gr

Steef

04 okt 2008 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
@wim: Was het alleen donkerbruin of echt metaalachtig? Het is een beetje lastig uit te leggen wat ik wil. Ik moet geen uitlaat hebben waar je op de snelweg gek van word maar wel 1 die wat minder beschaafd is (vooral bij hoge toeren).
Heb je toevallig een fimpje met geluid van je vorige auto?

08 okt 2008 12:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
Bericht 
wolfraider ,dat ben ik ook van plan . alleen de apk en grote beurt afwachten in december wat me dat gaat kosten. dan kijken voor een nieuwe uitlaat, want de uitlaat is een beetje veel roestig vooral het eindstuk (niet mooi om te zien) dus als je alles erop hebt dan wil ik hem graag horen :D

08 okt 2008 14:16
Profiel
Bericht 
@wolfie, was echt een mooi donker geluid, en niet storend, daarom wil ik het terug onder de cabrio.
Filmpje met geluid heb ik helaas niet, heb nog niet eens een camera. :oops: :wink:

08 okt 2008 18:08
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Ik heb volgens mij ook die einddemper(rekening van Erwin ligt nog bij de accountant :) ) Maar dan wel met tussendemper.
Minder luid dan de demper die je op de foto in mijn album ziet; geen idee wat dat voor merk/type was.

Heb overigens van beide, helaas, geen MP3 oid.

08 okt 2008 19:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]