Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 22:46

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Forummer suksesvol in Dutch Supercar Challenge! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Forummer suksesvol in Dutch Supercar Challenge!
Tijdens het bijprogramma van het A1GP weekend op circuit Zandvoort waren er ook races van de Dutsch Supercar Challenge.

In de Sport II-divisie rijdt dit seizoen een forummer Marco. http://www.spiceracing.nl/
Afgelopen vrijdag stond hij voor het eerst op het podium met een prima 2de plaats en afgelopen zondag (in de stromende regen) is hij zelfs 1e geworden.

Marco, ook vanaf hier van harte gefeliciteerd!!

Afbeelding

06 okt 2008 9:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht 
Marco, van harte!!

06 okt 2008 9:21
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
top! hebben we hier te maken met een nieuwe 'rainman'?

gefeliciteerd!

06 okt 2008 9:25
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Hé Marco Afbeelding :thumleft:

06 okt 2008 9:53
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Forummer suksesvol in Dutch Supercar Challenge!
Gert schreef:
Afbeelding

:res:

06 okt 2008 11:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
gefeliciteerd man!! :lol: 8) 8) 8)

06 okt 2008 11:07
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Tsja het is jammer genoeg niet in een Porsche. En dat is eigenlijk maar goed ook, want ik had hier mijn handen al vol aan.

Geweldig gave race gereden. Een kort verslag voor de forummers:

De laatste 2 races rijden we met zijn twee-en. Laurens Gooshouwer een vriend van me die uit kwam in de Sport1 klasse van de DSC heeft op Spa tijdens de Euroraces een zware crash meegemaakt. Zijn auto, ook een Compact (maar dan veel sneller) is niet meer te repareren. De opvolger moet een BMW e92 worden met een KMS racemotor en de hele santekraam. Aangezien die auto er nog niet is heb ik hem een stoel aangeboden in mijn auto. We doen nu een rijderswissel tijdens de verplichte pitstop. Een win-win situatie wat ons betreft. Ik kan me optrekken aan de ervaring van Laurens, die al ruim 8 jaar rijdt. Hij kan blijven rijden tot zijn auto klaar is. Daarnaast heb ik nu een enorme stapel reserve onderdelen, waaronder lichtgewicht carbonspul.

Vrijdag reden we onze eerste race van het A1GP weekend. Kwalificatie en vrij training was in de ochtend. Laurens was al in Zandvoort en heeft deze verreden. Niet onverdienstelijk, want we waren op Pole geklasseerd. De eerste stint van de race heb ik voor mijn rekening genomen. Al na een paar ronden kwam ik in een heftig gevecht met Jan-Bart van Merksteijn. In de Hugenholz ging het mis, we raakten elkaar. Hij probeerde me in te halen op een onmogelijke plek. En tsja bij me komen is 1, maar me voorbij komen is natuurlijk wel een tweede ;-) Beide konden we doorrijden, ik merkte wel dat de auto daarna minder stuurde. Camber was verschoten en ik had veel last van onderstuur bij het insturen en overstuur bij het uitkomen van de bocht. Meteen over de communicatie gemeld dat ik schade had linksvoor. Zodra het pitwindow open was (vanaf de 20e minuut) meteen naar binnen om te wisselen met Laurens en het wiel linksvoor te vervangen. Als ik had geweten hoe dat er uit zag onder het rijden :shock: Een enorme hap gewoon weg, een complete spaak. Dat werd er een voor het museum volgens teambaas Cor Euser... Uiteindelijk toch nog 2e kunnen worden op vrijdag. Eerste podium voor mij sinds ik mijn licentie heb.

Zondag stond de tweede race op het programma, na de hoofdrace van de A1. Het weer: bakken uit de hemel... Dus bij Kees Klapband (Musko/Dunlop) een verse set regenbanden besteld. De set-up van de auto aangepast aan regen, dit zijn dingen die Cor Euser voor ons regelt. Alemaal abacadabra voor me dingen met bandenspanning en stabi's die los gemaakt werden. Voordeel was dat Cor zijn race voor de hoofdrace had gereden. Dus even de baan doorgenomen. Ging meer in de trent van; hier gaat een riviertje en daar ook een...

Van start. En in de opwarmronde ging het al mis. Spin in de Kumho bocht. Een experiment met tractie controle aan was de oorzaak. Toch maar uitgezet en in de "zweet op de rug" stand de race aangevangen. Onze mooie plek midden in het veld, door de 2e plek in race 1 en veel uitvallers van de hogere klasses in de eerste race, was om zeep. Als laatste auto reed ik in de sliert toen de lichten uitgingen. Trappen maar en gaan voor het vaderland. De banden en de Euserspecial set-up waren geweldig. En al snel kon ik terugkomen op plek 3 door 2 Mini Coopers te grazen te nemen. De nummer 2 had ik op de bumper en probeerde ik zenuwachtig te maken en tot een foutje te dwingen. Bij het opkomen van het rechte eind even slipstreamen en er voorbij was het plan. We rijden met hele goede remmen, dus bij de tarzan moest het gebeuren. Jammer maar helaas de op de 2e positie rijdende compact ging de pits in voor de verplichte stop. De volgende ronde ook de pits in gedoken. De ramen waren inmiddels erg beslagen geworden, dus het werd ook wel tijd. We moesten wat langer blijven staan, door onze 2e plek van vrijdag hadden we strafseconden gekregen. Toen Laurens de baan op ging waren we daardoor teruggevallen naar een 4e plek. De eerste Mini was snel verschalkt en al snel volgde die nummer 2 in de race (een Compact met een 3 liter motor, wij rijden met een standaard 2.5 liter). Nog een wagen te gaan en dat was wederom Jan-Bart van Merksteijn. Op het rechte eind lukte dat en reden we P1! Twee rondes later kwam de safety car op de baan en was het nog 4 minuten rondjes rijden.

Superweekend geweest voor ons. Onze volgende en laatste race dit seizoen zijn de Finaleraces op Assen 24-25-26 oktober.

06 okt 2008 11:59
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
marco gefeliciteerd !

06 okt 2008 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
N-H
Bericht 
leuk verslag, GEFELICITEERD! :thumleft: :thumright:

ga zo door.

06 okt 2008 14:03
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Gefeliciteerd Marco :!: Was mooi om live bij te kunnen zijn.

Marco schreef:
() Al na een paar ronden kwam ik in een heftig gevecht met Jan-Bart van Merksteijn. In de Hugenholz ging het mis, we raakten elkaar. Hij probeerde me in te halen op een onmogelijke plek.

Natuurlijk een filmpje van.

Marco schreef:
Uiteindelijk toch nog 2e kunnen worden op vrijdag. Eerste podium voor mij sinds ik mijn licentie heb.
gelukkig hebben we de foto's nog. :wink:
http://picasaweb.google.com/stephan.rieff/DutchSupercarChallenge#5254020201052810770
http://picasaweb.google.com/stephan.rieff/DutchSupercarChallenge#5254020183972175970
http://picasaweb.google.com/stephan.rieff/DutchSupercarChallenge#5254020188097726802
http://picasaweb.google.com/stephan.rieff/DutchSupercarChallenge#5254020194598249266
http://picasaweb.google.com/stephan.rieff/DutchSupercarChallenge#5254020208590576322

06 okt 2008 14:53
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
Had ik het toch goed gelezen 8)
Helemaal top!
:thumleft: :thumleft: :thumleft:

06 okt 2008 14:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Marco van harte man!!! super verhaal en keep up the good work... en dat het niet in een Porsche is, trek het je ni aan :lol: :wink:

06 okt 2008 15:42
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
:ba: :ba: :ba: voor Marco.

06 okt 2008 16:33
Profiel WWW
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Goed man Marco van harte hoor!! :wink:

06 okt 2008 16:44
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Gaaf Marco, maareh, missen we niet een sticker? :cheesy: (you the man!)

06 okt 2008 18:42
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
cool man! gefeliciteerd!!!!!!

06 okt 2008 19:58
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Van harte man !! Mooi verslag ook, moet je echt een TOP gevoel gegeven hebben lijkt me op het podium.
Veel succes met het vervolg!!

06 okt 2008 21:54
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:shock: Ubercool zeg, op het podium! Van harte! :D

07 okt 2008 0:42
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Was echt heel gaaf, een soort van jongensdroom. Als ik alleen had gereden weet ik niet of ik in de 2e race ook P1 had gehaald. Van Merksteijn is een heel goede coureur met ervaring in de Ferrari Challenge en is verleden jaar kampioen geworden in de Cooper cup. Maar ik liep wel op hem in... Laurens is het sowieso gelukt dus dat was het belangrijkste.

Voor het incidentje in race 1 moest ik me nog bij de wedstrijdleiding melden. Gevolg was dat de Mini een 30 seconden tijdstraf kreeg voor "misbehaviour on the track", was net niet genoeg om ons nog een plaatsje omhoog te brengen. Nog even met hem gesproken, even goede vrienden; hoort er allemaal bij.

Ik hoop dat ze de races in de Sport2 interessant genoeg vonden om er a.s. zondag ook wat beelden van te laten zien. De DSC races worden nl. iedere zondag uitgezonden op SBS6 om 11u50 :cool:

@ Harley; gaaf filmpje en leuke foto's :thumleft:
@ Jeroen; harde wind en slagregens, maar de stickers gaven geen krimp TOP :wink:

edit:
kwam dit plaatje tegen van onze teambaas, nadat we P1 gefinished waren :lol:
Afbeelding

08 okt 2008 18:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Marco, gefeliciteerd man! :D Het waren vreselijke omstandigheden om te rijden (of juist erg gaaf als je van veel regen houdt natuurlijk :wink: )

08 okt 2008 19:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
Mooi gedaan Marco! Zelfs ff kussen met een mini :P

08 okt 2008 19:28
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]