Auteur |
Bericht |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Forummer suksesvol in Dutch Supercar Challenge!
Tijdens het bijprogramma van het A1GP weekend op circuit Zandvoort waren er ook races van de Dutsch Supercar Challenge.
In de Sport II-divisie rijdt dit seizoen een forummer Marco. http://www.spiceracing.nl/
Afgelopen vrijdag stond hij voor het eerst op het podium met een prima 2de plaats en afgelopen zondag (in de stromende regen) is hij zelfs 1e geworden.
Marco, ook vanaf hier van harte gefeliciteerd!!
|
06 okt 2008 9:16 |
|
|
Marc-911
991Sex 996, ex 997S
|
Marco, van harte!!
_________________________________________ "Think big, start small and be practical" (Peter Senge)
|
06 okt 2008 9:21 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
top! hebben we hier te maken met een nieuwe 'rainman'?
gefeliciteerd!
|
06 okt 2008 9:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hé Marco
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 okt 2008 9:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Forummer suksesvol in Dutch Supercar Challenge!
|
06 okt 2008 11:03 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
06 okt 2008 11:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Tsja het is jammer genoeg niet in een Porsche. En dat is eigenlijk maar goed ook, want ik had hier mijn handen al vol aan.
Geweldig gave race gereden. Een kort verslag voor de forummers:
De laatste 2 races rijden we met zijn twee-en. Laurens Gooshouwer een vriend van me die uit kwam in de Sport1 klasse van de DSC heeft op Spa tijdens de Euroraces een zware crash meegemaakt. Zijn auto, ook een Compact (maar dan veel sneller) is niet meer te repareren. De opvolger moet een BMW e92 worden met een KMS racemotor en de hele santekraam. Aangezien die auto er nog niet is heb ik hem een stoel aangeboden in mijn auto. We doen nu een rijderswissel tijdens de verplichte pitstop. Een win-win situatie wat ons betreft. Ik kan me optrekken aan de ervaring van Laurens, die al ruim 8 jaar rijdt. Hij kan blijven rijden tot zijn auto klaar is. Daarnaast heb ik nu een enorme stapel reserve onderdelen, waaronder lichtgewicht carbonspul.
Vrijdag reden we onze eerste race van het A1GP weekend. Kwalificatie en vrij training was in de ochtend. Laurens was al in Zandvoort en heeft deze verreden. Niet onverdienstelijk, want we waren op Pole geklasseerd. De eerste stint van de race heb ik voor mijn rekening genomen. Al na een paar ronden kwam ik in een heftig gevecht met Jan-Bart van Merksteijn. In de Hugenholz ging het mis, we raakten elkaar. Hij probeerde me in te halen op een onmogelijke plek. En tsja bij me komen is 1, maar me voorbij komen is natuurlijk wel een tweede Beide konden we doorrijden, ik merkte wel dat de auto daarna minder stuurde. Camber was verschoten en ik had veel last van onderstuur bij het insturen en overstuur bij het uitkomen van de bocht. Meteen over de communicatie gemeld dat ik schade had linksvoor. Zodra het pitwindow open was (vanaf de 20e minuut) meteen naar binnen om te wisselen met Laurens en het wiel linksvoor te vervangen. Als ik had geweten hoe dat er uit zag onder het rijden Een enorme hap gewoon weg, een complete spaak. Dat werd er een voor het museum volgens teambaas Cor Euser... Uiteindelijk toch nog 2e kunnen worden op vrijdag. Eerste podium voor mij sinds ik mijn licentie heb.
Zondag stond de tweede race op het programma, na de hoofdrace van de A1. Het weer: bakken uit de hemel... Dus bij Kees Klapband (Musko/Dunlop) een verse set regenbanden besteld. De set-up van de auto aangepast aan regen, dit zijn dingen die Cor Euser voor ons regelt. Alemaal abacadabra voor me dingen met bandenspanning en stabi's die los gemaakt werden. Voordeel was dat Cor zijn race voor de hoofdrace had gereden. Dus even de baan doorgenomen. Ging meer in de trent van; hier gaat een riviertje en daar ook een...
Van start. En in de opwarmronde ging het al mis. Spin in de Kumho bocht. Een experiment met tractie controle aan was de oorzaak. Toch maar uitgezet en in de "zweet op de rug" stand de race aangevangen. Onze mooie plek midden in het veld, door de 2e plek in race 1 en veel uitvallers van de hogere klasses in de eerste race, was om zeep. Als laatste auto reed ik in de sliert toen de lichten uitgingen. Trappen maar en gaan voor het vaderland. De banden en de Euserspecial set-up waren geweldig. En al snel kon ik terugkomen op plek 3 door 2 Mini Coopers te grazen te nemen. De nummer 2 had ik op de bumper en probeerde ik zenuwachtig te maken en tot een foutje te dwingen. Bij het opkomen van het rechte eind even slipstreamen en er voorbij was het plan. We rijden met hele goede remmen, dus bij de tarzan moest het gebeuren. Jammer maar helaas de op de 2e positie rijdende compact ging de pits in voor de verplichte stop. De volgende ronde ook de pits in gedoken. De ramen waren inmiddels erg beslagen geworden, dus het werd ook wel tijd. We moesten wat langer blijven staan, door onze 2e plek van vrijdag hadden we strafseconden gekregen. Toen Laurens de baan op ging waren we daardoor teruggevallen naar een 4e plek. De eerste Mini was snel verschalkt en al snel volgde die nummer 2 in de race (een Compact met een 3 liter motor, wij rijden met een standaard 2.5 liter). Nog een wagen te gaan en dat was wederom Jan-Bart van Merksteijn. Op het rechte eind lukte dat en reden we P1! Twee rondes later kwam de safety car op de baan en was het nog 4 minuten rondjes rijden.
Superweekend geweest voor ons. Onze volgende en laatste race dit seizoen zijn de Finaleraces op Assen 24-25-26 oktober.
_________________________________________ Got coffee?
|
06 okt 2008 11:59 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
marco gefeliciteerd !
|
06 okt 2008 13:11 |
|
|
RG996
N-H
|
leuk verslag, GEFELICITEERD!
ga zo door.
|
06 okt 2008 14:03 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
06 okt 2008 14:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 okt 2008 14:53 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Marco van harte man!!! super verhaal en keep up the good work... en dat het niet in een Porsche is, trek het je ni aan
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
06 okt 2008 15:42 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 okt 2008 16:33 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Goed man Marco van harte hoor!!
|
06 okt 2008 16:44 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Gaaf Marco, maareh, missen we niet een sticker? (you the man!)
|
06 okt 2008 18:42 |
|
|
horn
PF #57
|
cool man! gefeliciteerd!!!!!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 okt 2008 19:58 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Van harte man !! Mooi verslag ook, moet je echt een TOP gevoel gegeven hebben lijkt me op het podium.
Veel succes met het vervolg!!
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
06 okt 2008 21:54 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ubercool zeg, op het podium! Van harte!
|
07 okt 2008 0:42 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Was echt heel gaaf, een soort van jongensdroom. Als ik alleen had gereden weet ik niet of ik in de 2e race ook P1 had gehaald. Van Merksteijn is een heel goede coureur met ervaring in de Ferrari Challenge en is verleden jaar kampioen geworden in de Cooper cup. Maar ik liep wel op hem in... Laurens is het sowieso gelukt dus dat was het belangrijkste.
Voor het incidentje in race 1 moest ik me nog bij de wedstrijdleiding melden. Gevolg was dat de Mini een 30 seconden tijdstraf kreeg voor "misbehaviour on the track", was net niet genoeg om ons nog een plaatsje omhoog te brengen. Nog even met hem gesproken, even goede vrienden; hoort er allemaal bij.
Ik hoop dat ze de races in de Sport2 interessant genoeg vonden om er a.s. zondag ook wat beelden van te laten zien. De DSC races worden nl. iedere zondag uitgezonden op SBS6 om 11u50
@ Harley; gaaf filmpje en leuke foto's
@ Jeroen; harde wind en slagregens, maar de stickers gaven geen krimp TOP
edit:
kwam dit plaatje tegen van onze teambaas, nadat we P1 gefinished waren
_________________________________________ Got coffee?
|
08 okt 2008 18:48 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Marco, gefeliciteerd man! Het waren vreselijke omstandigheden om te rijden (of juist erg gaaf als je van veel regen houdt natuurlijk )
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
08 okt 2008 19:17 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Mooi gedaan Marco! Zelfs ff kussen met een mini
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
08 okt 2008 19:28 |
|
|