Ik heb een 911 sc van "82 (3.0 L) met 120 K op de teller.
Onder het rijden bij lage toerentallen ( tussen de 1500 en 2000 omw/min)
heeft hij de neiging by nullast te gaan bokken.
heb bougies +verdeler en rotor vervangen en de bougie kabels door laten meten, maar heeft niets opgeleverd.
Tijdens het optrekken of op het moment dat er versneld moet worden gebeurt er niets bijzonders en loopt de motor goed . Bij het terugnemen van het gas waarbij de motor geen vermogen meer hoeft te leveren gaat hij dus schudden cq bokken.
in de 3e en 2e versnelling is dit het best waarneembaar.
Ik zou graag willen vernemen of dit euvel vaker voorkomt en wat een mogelijke oorzaak/oplossing van/voor dit probleem is.
Vr gr.
Hans S
21 sep 2008 23:17
Erwin
Porsche Classic Specialist
Grote kans dat het CO van jouw motor verkeerd ( te arm?) staat afgesteld.
Laat het CO eens meten en eventeel afstellen op ongeveer 2,5 %.
Voordat we verder meedenken moet je eerst dit maar eens doen
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum