Auteur |
Bericht |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Voor een emotieloze auto maakt 'ie wel veel los... 
|
04 okt 2008 11:25 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Zijn maar twee pagina's besteed aan dat ongelukkige ding 
_________________________________________ Timeless objects
|
04 okt 2008 12:42 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Natuurlijk vind ik de Porsche ook mooier, maar de Nissan heeft toch ook wel wat. Mag best voor de deur staan.  Zo vind ik het laatste model supra (wel in originele staat dan) nog steeds een mooie kar. 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
04 okt 2008 13:13 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Ik zou mij kapot schamen , denk dat ik ooglijn ga optekenen , misschien snap ik de auto dan .....maar wacht even ....ik wil hem niet snappen. Heb nu al 20 jaar zo'n beetje nodig gehad om eindelijk te accepteren dat Porsche de beste sportauto's ter wereld maakt . Is gewoon de maatstaf 
_________________________________________ Timeless objects
|
04 okt 2008 16:47 |
|
 |
Appie64
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
|
Eh, Nissan dat spreek je toch uit als,
NIKS AN
BTW wel een strakke bak hoor die GTR.......
Albert
_________________________________________ Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit. http://www.bandenenautoserviceassen.nl
|
05 okt 2008 23:39 |
|
 |
Kweenie
|
Tsjonge,
Wat een emoties allemaal
Lekker boeiend of een auto met een minimale marge sneller is dan een andere, het gaat toch om je eigen beleving en het gevoel dat je over je eigen auto hebt
Blinde merkentrouw is vind ik hier wel beetje overmatig aanwezig in de zin van: mijn merk (P) is de beste/snelste/degelijkste/etc, Japans KAN niet beter sneller zijn dan Porsche
Feit is nu eenmaal dat de japanners technologische topartikelen maken...
Porsche heeft de laatste jaren zeker op degelijkheid/betrouwbaarheid toch wel de nodige steken laten vallen (996 motoren, verslechterende (goedkopere) materialen, elektr problemen bij Cayennes).
Ja, kommaarkommaarkommaar met de verhitte opmerkingen.....
En ja, ik ben een verstokte Japanse auto liefhebber die net toch ook een Porsche heeft gekocht welke ik deze week krijg  Ik heb daarnaast ook zo'n eerder genoemde NSX en kan vertellen dat dat een verbluffende auto is welke ik voorlopig niet meer wegdoe 
Laatst bijgewerkt door Kweenie op 06 okt 2008 8:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 okt 2008 7:50 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Waarom heb je dan een Porsche gekocht . Volgens mij moet je Toyota rijden , weet je zeker dat de motor niet kan ontploffen 
_________________________________________ Timeless objects
|
06 okt 2008 8:19 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Mooie auto, foto's graag, waarom is je album leeg?
Ik zat te twijfelen tussen een 911 en een NSX maar heb toch maar voor m'n eerste autoliefde gekozen. Ook budgettechnisch kwam dat beter uit (OK, de P is een stuk ouder en er moet nog wat aan gebeuren).
Back on topic - De Nissan GT-R is (vind ik) een mooie auto. Zou wel altijd een P prefereren, maar het lijkt me zeker geen straf om er 1 te hebben. Als blijkt dat ze op 'oneerlijke' wijze een snellere tijd rijden dan de auto's van de concurrent en daarmee hoog van de toren blazen, is dat wel een blamage voor het merk.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
06 okt 2008 8:29 |
|
 |
Kweenie
|
Omdat ik voor dagelijks gebruik een personen "busje" wilde hebben met:
-hoge zit (vindt mijn kleine vrouw fijn)
-(redelijk) comfortabel
-zeer goede wegligging
-AWD
-dikke motor 300+ Pk
-automaat (tiptronic)
-flink trekgewicht (2000+Kg)
-flink wat personen/bagegeruimte
-veel speeltjes erin
Enige dat ik kon vinden dat dit alles kombineerde is de Cayenne
Toyota rijden doe ik trouwens ook: ik heb voor spelen op circuit een Japanse (RHD) MR2 Turbo met een kleine 280 Pk  en inderdaad, ondanks zeer fors gebruik is de motor daarvan nog steeds niet "onploft". Circuit met de NSX vind ik nl toch een tikkie te riskant in het kader van kostenplaatje bij een "ongevalletje"
Met de MR2 ga ik op circuitdagen gewoon lekker "los" 
Laatst bijgewerkt door Kweenie op 06 okt 2008 9:29, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 okt 2008 8:40 |
|
 |
Kweenie
|
[quote="Traveller69
Mooie auto, foto's graag, waarom is je album leeg?
Ik zat te twijfelen tussen een 911 en een NSX maar heb toch maar voor m'n eerste autoliefde gekozen. Ook budgettechnisch kwam dat beter uit (OK, de P is een stuk ouder en er moet nog wat aan gebeuren).
[/quote]
Ik heb dus exact dezelfde twijfel gehad: wilde eerst een 996 GT3 of Turbo, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de NSX, mede omdat die veel zeldzamer/exclusiever is.
Omdat ik echter toch wat vermogen miste (had daarvoor een getunde Mitsubishi Evo6 met ca 350PK) is er een supercharger opgekomen, is nu serieuze supercar
Trouwens is imago van Porsche wel verbluffend: als ik vertel dat ik een Honda NSX heb, dan is de veel voorkomende reaktie: ehhhhh watisda?
Nu ik komende week mijn net gekochte Cayenne Turbo ga ophalen, en dat tegen familie vertelde was reaktie van totaal niet in auto's geinteresseerd nichtje van 15j:
een Porsche
je moet me daarmee wel van school komen ophalen
Met een Porsche ben je blijkbaar ineens iemand
Enkele plaatjes van mijn NSX (mag dat wel op een P forum??)

Laatst bijgewerkt door Kweenie op 06 okt 2008 9:33, in totaal 5 keer bewerkt.
|
06 okt 2008 8:55 |
|
 |
gman
911 sc,964/2 en weer op zoek...
|
Hmm mischien was de uit amerika gehaalde gtr ook " american specifications" e.e.a. ivm met uitlaatgas emissie en allerlei aanpassingen die de overheid verplicht stelt .
Weet het niet zeker hoor maar de in USA rondrijdende Scooby's en dat soort spul zijn meestal ietsje tammer dan het spul wat we hier uitendelijk in europa aan kunnen schaffen....
Mooie foto's van die supercharged NSX ik geloof dat de legende Ayrton Senna
wat met de ontwikkeling van het onderstel te maken heeft gehad of is dat folklore?
Greetz! Gman
|
06 okt 2008 9:25 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Nu ik komende week mijn net gekochte Cayenne Turbo ga ophalen, en dat tegen familie vertelde was reaktie van totaal niet in auto's geinteresseerd nichtje van 15j:
een Porsche
je moet me daarmee wel van school komen ophalen
Met een Porsche ben je blijkbaar ineens iemand
Heb een Cayenne S gehad , was niet de meest bedrijfszekere auto , nog maar niet te spreken over het verbruik , 20 min volgas en mijn tank was leeg. Maar 100 liter. 
_________________________________________ Timeless objects
|
06 okt 2008 12:19 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Had het Subaru Impreza eindelijk achter me gelaten moet ik weer aan de Jap......
_________________________________________ Timeless objects
|
06 okt 2008 14:20 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ikke niet aan dat emotieloze spul met verhoogd "bling bling" gehalte.
En als je er al eentje hebt is de kans groot dat deze na 2 jaar al weer sterk verouderd is, hebben ze al inmiddels zes modelwijzigingen gehad........
Natuurlijk hebben de Jappen (en de andere spleetogen) serieus snel spul in de rondte rijden en waarschijnlijk nog redelijk betrouwbaar ook, maar geef mij toch nog steeds maar een Porsche 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
06 okt 2008 17:52 |
|
 |
Jort
Groningen
|
.. bovenstaande NSX is bijvoorbeeld ruim 15 jaar meegegaan met slechts minieme aanpassingen.
_________________________________________ Tjolk.
|
06 okt 2008 18:16 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Waarom werd de NSX zo slecht verkocht, je ziet ze praktisch niet.....
_________________________________________ Timeless objects
|
06 okt 2008 19:46 |
|
 |
Jort
Groningen
|
.. aan deze kant van de oceaan zou ik daaraan willen toevoegen.
Tja, waarom zie je bijna geen TVR, Donkervoort, Morgan, Venturi... etc.?
Imago, naamsbekendheid in het algemeen, vooroordelen, design, etc.
_________________________________________ Tjolk.
|
06 okt 2008 20:04 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Zou dat zijn geld / Design / kwaliteit of geen marketing budget zijn . Ik zou het wel weten denk ik ......
_________________________________________ Timeless objects
|
06 okt 2008 20:08 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Als design de doorslaggevende factor is, zou ik bijna gaan denken dat de VW Golf decennia lang de mooiste middenklasser was. Tsja... kuddedieren heb je in alle soorten en maten. 
_________________________________________ Tjolk.
|
06 okt 2008 20:17 |
|
 |
horn
PF #57
|
nsx was natuurlijk ook geen goedkope auto. als je dat geld wilt uitgeven aan een auto zijn er populairdere/kuddedierdere auto's te krijgen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 okt 2008 20:21 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Of betere 
_________________________________________ Timeless objects
|
06 okt 2008 20:22 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
06 okt 2008 20:40 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Wat de NSX tegen zich heeft is dat het een Honda is........ Als je er een ferrari embleempje opplakt vinden mensen hem opeens vet en leken zien geen verschil 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
06 okt 2008 20:47 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Gewoon accepteren dat die GT-R sneller is, so what?
|
06 okt 2008 20:53 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Zet een volkswagen embleem op een 914 en iedereen denkt zielepiet 
_________________________________________ Timeless objects
|
06 okt 2008 21:36 |
|
|