Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:37

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
remdruk weg. OPGELOST 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Sheila3 schreef:
... las vanmiddag ergens via Engels forum dat je remvloestof eigenlijk om de 2 jaar moet verversen ...

Correct omdat er anders teveel vocht/water in de remvloeistof wordt opgenomen waardoor deze eerder kookt bij heftig gebruikt waardoor je sneller last van fading krijgt 8)

Maar niet DIT probleem :!:

09 sep 2008 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
944 guy schreef:
:lol: Hier moest ik best wel hard om lachen :lol:

Uit onwetendheid zeker :?: :lol: :P :wink:

Olaf snapt de techniek ook wel een beetje en hij bedoelt denk ik of de remolie aanvoer vanuit hetzelfde vaatje komt voor rem- en koppelingssysteem (zoals bij de 911), dus dat koppelingslekkage ook het vaatje kan leegtrekken :idea:
porsche 928 s4 AUTOMAAT :roll:

09 sep 2008 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Whaha, 2 die nat gaan :D Gert snapt m!
Natuurlijk snap ik dat, maar automaten hebben geen bedienbare koppeling :shock: (en de olie die erin gaat wil je niet in je remmen hebben :idea: )

09 sep 2008 22:43
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ok, ok, slecht gelezen dus :?

944 guy schreef:
Natuurlijk snap ik dat, maar automaten hebben geen bedienbare koppeling ...

Maar wel veel dank voor de interessante toelichting :twisted: :wink:

10 sep 2008 10:23
Profiel
Bericht 
Ach Paul, we kunnen niet alles weten toch. :wink:

10 sep 2008 10:31
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 
zo ben weer wat wijzer geworden.

Wat blijkt nu ? als ik de auto start en dan de remdruk bekijk zakt deze weg, dat is nu wel bekend, maar als ik de auto NIET start dan heb ik WEL remduk, dan zou het weer niet de Hoofdremcilinder zijn maar moet je het misschien meer zoeken in het ABS gedeelte, ABS pomp etc of de ABS ecu .

Ik ga vanavond eens de Relais van de ABS eruit halen en de ABS zekering, als ik dan gewoon remdruk blijf houden nadat ik de auto heb gestart kan ik tenminste gewoon de weg op, dan moet ik het ABS gedeelte na laten kijken.

11 sep 2008 11:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Hoofdremcylinder blijft de hoofdverdachte. Na starten trekt het vacuum van de rembekrachtiger de zuiger waarschijnlijk net zo'n klein beetje scheef dat ie dan gaat lekken. Daarnaast, ABS ingrijpen laat toch niet het pedaal naar de bodem zakken? Die onderbreekt de remdruk naar wielen dus pedaal wordt toch juist harder?

Kijk uit met dit euvel de weg op te gaan! Waarschijnlijk heb je op een van de twee gescheiden remcircuits nog wel druk maar dit remt als een krant... Vraag me maar niet hoe ik dit weet :roll:

11 sep 2008 11:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
sheila3 schreef
Citaat:
Auto staat nu bij de garage, ze moeten de handremkabel rechtsachter vervangen anders komt de auto niet door de APK heen, kan hij meteen kijken wat betreft die remdruk, hij constateerde al dat de remdruk minder is, wilde even weten wat het misschien kan zijn en dara heb ik jullie ook een beetje bij nodig.

Maar wat heeft die APK monteur nu geconstateerd? Daar stond de auto toch voor een handremkabel?
gr. Ernest

11 sep 2008 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Ja, wat is nu de diagnose?

07 okt 2008 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 
wat is de diagnose ?

Hoi allemaal.

Ik ben even paar weken op vakantie geweest dus heb daardoor even niks van me laten horen, maar er is nieuws.

Mijn pa is zo aardig geweest om in mijn vakantie de auto weg te brengen.
Alleen rijden met de 928 was geen optie vanwege remprobleem, dus maar aanhanger gehuurd en auto erop gezet en zo noodgedwongen moeten vervoeren.

Probleem bleek zoals aantal van jullie al aangaven de hoofdremcilinder te zijn, heb het fijne nog niet helemaal meegekregen, maar blijkt dat binnenin de cilinder het eea versleten is en dat daardoor de druk wegvalt.Cilinder is nu besteld en als deze binnen is dan kan die erin en is het probleem opgelost.

Tevens meteen andere schokbrekers eronder laten zetten want die oude waren ook aan vervanging toe.Nu zitten er Koni sportschokbrekers onder, dus dat zal een enorme vooruitgang zijn, veel stabieler.Even wachten nog dat dat probleem met die rem over is maar dat wachten zal beloond worden :)

Ben dan ook zeer benieuwd als ik de auto weer op kan gaan halen.

gr.

Fabian

08 okt 2008 21:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Hopelijk komt het snel goed want een Porsche moet natuurlijk rijden! :mrgreen: Bedankt voor je terugkoppeling.

09 okt 2008 10:27
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Goed om te lezen dat het probleem gevonden is en nog beter, dat er een oplossing voor is.

09 okt 2008 16:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928 S4
Den Haag
Bericht 
Hoi,

Daar ben ik weer.

Vanmiddag de auto opgehaald in Limburg en weer terug gereden naar Den Haag, echt wel die mooie stad achter de duinuhh !!

Hoofremcilinder gemaakt, dus kan weer remmen :) andere schrokbrekers
eronder, ( van Koni ) auto voelt veel stugger aan en ligt veel beter op de weg, echt een wereld van verschil vergeleken met die andere schrokbrekers, maar ja die waren ook echt ana vervanging toe.Tevens is de auto APK gekeurd en kan ik weer lekker rijden.

Heb de auto effe moeten missen maar dan heb ik ook wat.

Nu nog in de toekomst ( binnenkort ) andere banden eronder en dat word even puzzelen welke want je hebt er zoveel .Misschien kunnen andere mensen die ook op dit forum zitten die een Porsche 928 bezitten aangeven welke banden hun eronder hebben liggen.

Ik heb in ieder geval de volgende maat:

voor ZR-225-45-17
achter ZR-255-40-17

Misschien weten jullie wel een adresje of goede tip wbt banden.

gr.

Fabian

21 okt 2008 20:49
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2