Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 14:31

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
9 oktober Filevrijedag 

Goed initiatief?
Zeker, ik doe mee! 15%  15%  [ 7 ]
Ja, maar ik doe niet mee! 21%  21%  [ 10 ]
Ze doen maar, ben ik tenminste eerder op werk! 65%  65%  [ 31 ]
Totaal aantal stemmen : 48

9 oktober Filevrijedag 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Verspilde energie en geld.
Er was vanmorgen totaal geen verschil waarneembaar.

09 okt 2008 10:43
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Nogmaals, het initiatief komt niet bij de overheid vandaan. Die trutten organisaties waar je het over hebt zijn in eerste instantie de Rabobank, KPN, ANWB, NS, etc.
Afbeelding

09 okt 2008 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Tja je kunt wel 500.000 automobilisten aanmelden zolang de NS hun seinstoringen niet binnen de perken krijgt en rijkswaterstaat maar uit blijft lopen met werkzaamheden (beide waren vanochtend aan de hand) blijven we stil staan.

09 okt 2008 12:49
Profiel
Groningen
Bericht 
Ik zeg ook niet dat de overheid er niets mee te maken heeft. Ik zeg dat het eerste initiatief (lees: idee) bij het bedrijfsleven lag. Niet verwonderlijk dat de overheid in dit geval ook meedoet, maar als je gaat vingerwijzen, moet je niet selectief zijn.

09 okt 2008 16:04
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Jos Targa schreef:
De ANWB melde zeer tevreden te zijn over de filevrij dag. Op het hoogtepunt van de ochtendspits stonden er welliswaar even veel files dan normaal, maar dat had te maken met wegwerkzaamheden en ongelukken. Aldus BNR radio vanochtend. :shock: Wie houd wie nou voor de gek. Volgens mij denkt men wel is dat wij een beetje van een andere wereld zijn. :roll:

Ik rijd normaliter op donderdag van Uden naar den haag en vertrek dan om 09.30 uur om dan om 10.45 uur in den haag te zijn, inderdaad na de files en dat werkt goed. Moest vandaag echter reeds om 10.00 uur uin DH zijn, ik dacht "mijn gelukje"- file vrije dag, ben er zo. Om 7.30 uur vertrokken, en kwam om klokslag 10.00 uur in den haag. Zal in de ogen van de ANWB etc wel een succes zijn daar ik er anders nog een half uur langer over gedaan zou hebben.....idioten....

09 okt 2008 16:44
Profiel
Timeless
Bericht 
Toch allemaal aan de toptronic / PDK , hoera verplicht beslissen door de overheid haar file wanbeleid

09 okt 2008 16:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ja, om half 9 riepen ze al "er staat 20% minder file omdat veel mensen eerder naar hun werk zijn gegaan..."

Precies waar ik bang voor was. "Zie je, als mensen nou eerder naar hun werk gaan zijn er veel minder files..." Gelukkig was de ochtendfile om 8.45u alweer op zijn gewone peil en stond vanavond NL helemaal vast... (stond in 21 km op de A12... :evil: )

Ik wíl helemaal niet eerder naar mijn werk!!!!! :lol:

09 okt 2008 19:34
Profiel
Timeless
Bericht 
Thuiswerken met zicht op ons materiaal zou de oplossing zijn . We kunnen Balkende en kornuiten vragen of we in aanmerking komen voor File subsudie :lol:

09 okt 2008 20:12
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Kom in de file (als ik er al überhaupt in terecht kom...) altijd de gezelligste en leukste lotgenoten tegen.... dus waarom file oplossen??
Lekker een half uurtje langer zitten in de één na grootste hobby die je hebt :mrgreen: . Motormuziekje erbij, raamje open.... Heerlijk!

09 okt 2008 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
9 oktober filevrije dag MY ASS :pukel: :pukel:
Ik heb vandaag meer file gehad als normaal :!:
Ben om half 6 begonnen ( das voor mij een normale tijd)
Rijtijd naar mijn werk 17 min .
Om ongeveer 19oo uur terug naar huis ,
Rijtijd 57 min .
En dat is DE tijd dat ik geniet van mijn porsche .
:!:
Het feit dat ik 3 kwartier langer onderweg ben (alleen) van mijn laatste klant naar de zaak kost mijn werkgever die 3 kwartier , eh ik krijg het 130 % betaald , iets voor transporteurs om over na te denken . :?: :!:

09 okt 2008 23:29
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Op RTV Noord Holland was ook het nieuws dat het iig in deze provincie mislukt was. Er werd ook aangegeven dat het in Noord Holland (rond Amsterdam/Randstad) niet makkelijk is om iets vroeger of later dan de spitsuren te rijden, omdat zoveel mensen dat al doen. Dus dat heeft niet veel effect op de files.

10 okt 2008 0:54
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
horn schreef:
(stond in 21 km op de A12... :evil: )

er stond op een gegeven moment zelfs 28 km op de A12, ik reed om 19.30 uur naar huis maar ben omgedraaid en over de a15 gereden. Eerlijkheid biedt te zeggen dat dit kwam door een ongeluk eerder op de dag en door schoonmaakwerkzaamheden was de hoofdrijbaan afgesloten, maar ja er is altijd wat.

Wat me nog het meeste stoort dat die eikels die het georganiseerd hebben het een "doorslaand" succes noemen. Als ik dergelijke successen op mijn werk boek sta ik zo op de stoep.....

en wat betreft "sustainibility" (ie lange termijn), wat hebben ze nu aangetoond, als er minder mense de auto pakken, dan nemen de files af, gohh da's knap, daar zou ik niet op gekomen zijn, maar hebben ze nu een bijdrage gelevered dan wel een altrnatief aangeboden voor het file probleem op lange termijn, dan wel, als ze het maandag weer zouden doen, zou het dan weer zo'n doorslaand succes zijn...

Er zijn nog hele volkstammen die denken dat mensen voor hun lol 's morgens in de auto gaan zitten, op weg naar de keukenhof, madurodam of de efteling.....

Toch moeten er alternatieven zijn want als je nu (Vrijdag 07.30 uur) kijt staat er geen enkele file en dat heeft natuurlijk een reden....

10 okt 2008 7:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
yep, werkeloosheid omhoog met 15% en het fileprobleem is opgelost... wij werken toch al te weinig in dit land... als ze nou eens betrouwbaar en goed openbaar vervoer regelen, zie ik nog wel kansen. Maar zonder zaken als treintaxi's of - zoals in Veenendaal :evil: - maar één bus per uur van station naar industrieterrein(en) gaat het nooit wat worden. Helaas.

Wel goed dat de geleerden hebben kunnen bewijzen dat ze met minder auto's op de weg minder files hebben. Zou je daar onderzoekssubsidie voor kunnen krijgen? :shock:

10 okt 2008 8:04
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ik heb ze niet geteld, maar volgens mij is de ochtend spits vandaag rustiger dan op de file vrije dag. ;)

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

10 okt 2008 8:59
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Marcel schreef:
horn schreef:
(stond in 21 km op de A12... :evil: )

er stond op een gegeven moment zelfs 28 km op de A12, ik reed om ...

Gisteren voor Porschezaken naar Nieuwegein geweest...jaja vanuit Den Haag

Ik ging om 16.40 weg en was om 20.18 in Nieuwegein :cry: :cry:

Een andere bekende Porscherijder uit Prinsenbeek, heeft 1 uur naar het bord met de afslag Nieuwegein mogen kijken :wink:

Enfin uiteindelijk was er een zeer ernstig ongeluk gebeurd op de ring Utrecht met dodelijke afloop, das ff andere koek dan de file staan, laatste is dus dan in vergelijk met dat drama een feestje.

Laatst bijgewerkt door John op 10 okt 2008 10:44, in totaal 1 keer bewerkt.

10 okt 2008 9:51
Profiel
Amsterdam
Bericht 
John schreef:
[Een andere bekende Porscherijder uit Prinsenbeek, heeft 1 uur naar het bord met de afslag Nieuwegein mogen kijken :wink:

Maar die heeft zich i.e.g. niet hoeven vervelen. Al z'n beltegoed zal wel op zijn :mrgreen: :wink:

10 okt 2008 10:02
Profiel
Timeless
Bericht 
Net naar Best geweest heen 1 uur , terug 2 uur , kan het niet geloven . En de regering maar zeiken dat we teveel CO2 uitstoten , begin mij oprecht af te vragen wiens schuld dat is . Tenslotte is de File veroorzaker Den Haag , zij hadden kunnen voorkomen dat ik 1 uur minder CO2 had uitgestoten :!:

10 okt 2008 13:44
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Was het vandaag weer een filevrijedag ofzo? :roll: Ik stond echt weer enorm vast.

21 okt 2008 11:42
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Nee het regent. En blaadjes op de weg. :arrow: Garantie voor ongelukken en files.

21 okt 2008 13:12
Profiel WWW
Bericht 
Ik kwam vanmorgen ook al vast te staan. Al vóór ik op de A9 was. Het gaat ongetwijfeld steeds gekker worden naar mate het weer slechter wordt.

21 okt 2008 23:26
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Is toch echt iets Nederlands(en Vlaams) hoor, bij de oosterburen gewoon doorrijden,
bij slecht weer, bij wegwerkzaamheden, over het algemeen no problem....
Ja ok, tikkie langzamer, maar wel doorijden.

21 okt 2008 23:31
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
en als het danb eindelijk rijd (in de avonduren), gaan de wegwerkers snel de weg op om het verkeer alsnog te stremmen... (hier in Nijmegen loopt het deze week en afgelopen weekend helemaal vast, aangezien ze de detectielussen in de belangrijkste singels aan het vernieuwen zijn. Goede redenen dus vaak, maar met huidig verkeersaanbod wel erg vervelende gevolgen.

21 okt 2008 23:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4