Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:45



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
porsche 912E 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Grappig dat zo'n draadje uit de oude doos een paar keer opgerateld wordt.

Maar wat is er zo vreemd aan de bewering van Kristof dan?

De manier hoe ik het lees is dat de bedoelde dealer er tientallen heeft opgekocht uit de US een tijdje geleden en de in europa voor zeer exclusief weer van de hand doet en er dus ook een desbetreffende prijs voor vraagt.

Volgens mij bedoeld Kristof gewoon te zeggen dat dit slim zakendoen was met een gezonde jaloezie. :wink:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


14 okt 2008 4:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
staat nu een witte te koop bij erpa, lak mag een spuit buurtje hebben maar kost ook niet te veel 11,500
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


14 okt 2008 8:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Tommekes schreef:
Uitleg van Kristof lijkt me niet echt logisch ....

Afbeelding



Nounou...welkom op het forum!

Toen ik nog in Belgie woonde, ben ik in 1995 wezen kijken voor een 912E in het leuvense: GP white, tan interior, 14 inch fuchs wielen, rot in de linker achtervluegel van het achterraam tot het begin van de achtervleugel.

Die wagens gingen toen recht van California voor ongeveer 3800 tot 4500 US dollar in de container, afhankelijk van de toestand van de individuele wagen.

De dealer had altijd een tweetal containers gevuld met wagens van de Pomona swapmeet. Deze 912E was gemarketed aan 440 000 BEF- dat is ongeveer 10000euros.

Terzelfder tijd werd een US 1969 912 in goede, roestvrije conditie met 5,5 fuchs + history aangeboden door een Hasseltse dealer in luxe wagens voor 350 000 BEF (ongeveer 8670 euro)

De winstmarge op een 912E omwille van de rariteit factor was bijgevolg niet al te slecht in die tijd.

Ik heb helaas geen up to date informatie over wat er gebeurd met 912/912E prijzen in Europa.

;)


Bert


14 okt 2008 12:49
Profiel
PorscheForum Rookie
356 1962 , 356 schuifdak coupé 1963 , 1968 911 L ,1976 912E , 1988 930 turbo cabrio
Maaseik
Bericht 
[/quote]

Nounou...welkom op het forum!


Ik heb helaas geen up to date informatie over wat er gebeurd met 912/912E prijzen in Europa.

;)


Bert[/quote]

Wel , zo welkom voel ik me hier ZEKER niet !
iedereen is hier dikke vriendjes met persoon Kristof zeker , en "vriendjes" worden beschermd ..

IK heb wel up to date info kwestie prijzen 912E ,
De witte waarvan Bert hierboven spreekt in Holsbeek , ik heb de auto nooit in detail bekeken , kan dus niet spreken over de toestand van de auto , noch van wat die persoon heeft betaalde , en zeker niet over hetgeen de verkoper eraan verdiende .
Echter , waar IK mijn 912E kocht , en dit is de persoon waarop Kristof hierboven doelt , heb ik wel de meeste 912E's bekeken , en weten verkopen ,
prijzen lagen daar van 6.500 voor een gewone coupé , 7.000 euro voor een roestvrij exemplaar met schuifdakje , tot 12.000 voor een perfect roestvrije coupé met schuifdak in ORIGINELE lak , héél netjes en degelijke auto , dus zeker géén extreme bedragen zou ik zeggen .
Zeker als je de prijzen die je er in States voor dient te betalen volgt , zo spotgoedkoop als men hierboven doet uitschijnen gaan die auto nu ook weer niet ! en als je dan meetelt wat de verscheping , verzekering en invoer kost ...
Trouwens , waarom dient er iemand anders z'n rekening gemaakt te worden , iedereen is toch vrij ZELF z'n auto ginder gaan aan te kopen , of containers te gaan vullen op de swapmeet , niemand die u tegenhoudt , toch ??
Ik heb er ooit over gedacht , maar ik was zo verstandig genoeg dit aan de mensen met kennis van zaken over te laten , en ik ben zeer tevreden met het geleverde werk , en benijd niemand voor hetgeen er aan verdient wordt !!

PS 10.000 euro is plus minus 400.000 oude Bfr
440.000 oude Bfr is meer 11.000 euro ,

hopelijk is de toon op deze site niet overal in deze toon , anders is het leuke er snel af ,


14 okt 2008 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Lees je eerste twee posts op dit forum nog eens over en vraag je dan eens af of je dat een standaard manier van binnenkomen vind? :?

ook welkom!
dus :wink:


14 okt 2008 15:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Hallo

welkom Tom.

Ik denk dat mijn post van destijds echt moet bekeken worden zoals Yohan het verwoord ! Het is/was een vaststelling. Ik wil er wel aan toevoegen dat ik spreek over mijn ervaringen van 3-4 jaar geleden, toen ik de prijzen op de US markt en hier wat beter volgde dan nu. En zoals de prijzen van alle oude 911's de laatste jaren enorm stijgen, zullen ook die van de 912E dat wel doen.
Vraag mij trouwens af hoe Tommeke weet over wie ik het heb ?? :?
Trouwens voor mij geen probleem dat het idd die persoon zou zijn, we proberen allemaal op één of andere manier ons brood te verdienen.
Ik heb er alleen wel (een beetje) een probleem mee dat een 912E wordt aangeprezen als "zeer zeldzaam en dus waardevol" terwijl het model enkel bestaansrecht had in de US als instapmodel tussen het verdwijnen van de 914 en het uitkomen van de 924. De motor is trouwens een 914 motor geloof ik.

En nee, ik denk niet dat ik dikke vriendjes ben met "iedereen" die hier gereageerd heeft.


14 okt 2008 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Tom,

Waarom ben jij, als porschista met een klaarblijkelijk aanzienlijke collectie, op een 912E gevallen?

Ik heb 912E gereden, zelfs eentje met een type Iv motor die door Jack Raby was opgebouwd tot 140pk. Ik ken de wagen dus een beetje maar het is me wel een "different cup of tea" dan een lekkere 912.

Bovendien, en dat was mijn motivatie in der tijd, vond ik het verschil in wegentaks -dit was Belgie waarbij de wegentaks voor een dagelijkse wagen wordt/werd bepaald in "fiscale pk's" - en de meerkosten om 911 te rijden me het waard waren om een 2.7 liter 911 te verkiezen. Sommige onderdelen en de kennis over de 912E waren beperkt beschikbaar in Belgie.

De parts en kennis situatie met de 912 was aanzienlijk beter maar toen wou ik per se een impact bumper hebben :roll: :wink:


MvG,


Bert


14 okt 2008 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'69 VW type 3 - project - '75 VW type 1 (400+pk, G50/01)
Geldermalsen
Bericht 
Bertroex schreef:


Ik heb 912E gereden, zelfs eentje met een type Iv motor die door Jack Raby was opgebouwd tot 140pk.

Leuk! Niet velen kennen de 912E, laat staan Jack Raby :)
De wegligging door de lichtere en kortere 4-cylinder schijnt ook een nog iets beter wegligging te geven dan een 6-cyl. model.

Hier dus nog een 912E liefhebber, al heb ik er helaas zelf geeneen :wink:
_________________________________________
Vtec...This!


14 okt 2008 22:01
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Tommekes schreef:
Wel , zo welkom voel ik me hier ZEKER niet !
iedereen is hier dikke vriendjes met persoon Kristof zeker , en "vriendjes" worden beschermd ..

C’est le ton qui fait la musique. Zoals Patrick zegt, als je zó een voor jou onbekende omgeving binnenstapt, kan je een dergelijke reactie verwachten. En dan zeggen ze dat Ollanders zo direct zijn... :? :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 okt 2008 23:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Feedfetcher


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.