Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Na 968 toch ff in een 993 mogen sturen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Daarom ook op mijn lijst , had eerder gelezen wat je onderschrijft dat de 968 goed materiaal is . Als ik hem zie rijden vind ik het net een skier die downhill gaat.

13 okt 2008 21:46
Profiel
Timeless
Bericht 
Afbeelding

mooi

13 okt 2008 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht 
Ik heb inmiddels een paar duizend kilometer in mijn 968 achter de kiezen (tot nu toe allemaal op de openbare weg). In het verleden heb ik alles bij elkaar een paar honderd kilometer in verschillende 993's gereden (jammer genoeg niet de mijne).

De 968 heeft tot nu toe mijn verwachtingen overtroffen. De enige reden dat je soms denkt dat hij wel iets meer vermogen zou kunnen gebruiken is omdat het potentieel van de auto door de balans zo ontzettend toegankelijk is. Ik denk echter dat het nog een hele tijd duurt voordat dat een storende factor zal worden (zeker op de openbare weg). Dit weekend gaat 'ie voor het eerst mee naar de Ring, mischien dat dat mijn mening nog zal bijvormen. Het zal iig geen straf zijn om nog erg lang hierin rond te sturen.

In de kilometers die ik in een 993 heb gemaakt heb ik altijd gedacht: "dit is een auto waar ik nog heel lang plezier van zou kunnen hebben om 'm langzaam te leren kennen". Er lijkt sprake te zijn van initieel onderstuur, maar dat is volgens mij wel iets waar je "omheen" kan rijden door de rijstijl aan te passen. I.i.g. een iets minder toegankelijk rijgedrag dan de 968 die je echt uitnodigt om meteen de grens op te zoeken. Daardoor echter niet minder interessant. Er zijn nog meer zaken die mij aan de 993 erg aanspreken: die fantastische luchtgekoelde motor (en geluid), het nog klassieke 911 interieur en ook het uiterlijk vind ik persoonlijk fantastisch.

De 993 is voor mij op de lange termijn nog steeds een doelstelling, en dat doet helemaal niets af aan de 968.

14 okt 2008 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
Bericht 
Citaat:
De 968 heeft tot nu toe mijn verwachtingen overtroffen. De enige reden dat je soms denkt dat hij wel iets meer vermogen zou kunnen gebruiken is omdat het potentieel van de auto door de balans zo ontzettend toegankelijk is. Ik denk echter dat het nog een hele tijd duurt voordat dat een storende factor zal worden (zeker op de openbare weg). Dit weekend gaat 'ie voor het eerst mee naar de Ring, mischien dat dat mijn mening nog zal bijvormen. Het zal iig geen straf zijn om nog erg lang hierin rond te sturen.

In de kilometers die ik in een 993 heb gemaakt heb ik altijd gedacht: "dit is een auto waar ik nog heel lang plezier van zou kunnen hebben om 'm langzaam te leren kennen". Er lijkt sprake te zijn van initieel onderstuur, maar dat is volgens mij wel iets waar je "omheen" kan rijden door de rijstijl aan te passen. I.i.g. een iets minder toegankelijk rijgedrag dan de 968 die je echt uitnodigt om meteen de grens op te zoeken. Daardoor echter niet minder interessant. Er zijn nog meer zaken die mij aan de 993 erg aanspreken: die fantastische luchtgekoelde motor (en geluid), het nog klassieke 911 interieur en ook het uiterlijk vind ik persoonlijk fantastisch.

De 993 is voor mij op de lange termijn nog steeds een doelstelling, en dat doet helemaal niets af aan de 968.

Super omschreven! :!:

Albert

14 okt 2008 17:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
ik heb nu ruim 8000 km in mijn auto erop zitten maar elke keer als ik weer instap is het genieten geblazen ik kan helaas geen vergelijking trekken met andere types want daar heb ik geen ervaring mee .
ik heb meerdere keren mensen horen zeggen (het is een grote kart) en ze hebben helemaal gelijk zo voelt ie ook aan ik heb vaker gekart en toen ik voor het eerst in mijn auto reed herkende ik het gevoel meteen

14 okt 2008 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
amandus schreef:
pete 928 schreef:
amandus schreef:
Wel een hele mooie auto een 968 , vooral de CS , staat op mn lijst om een keer in te rijden . Vind het model nog steeds niet gedateerd overkomen , sterk punt van Porsche is dit altijd geweest . De Cayenne MK1 heeft wel iets gedateerds......

Vind het vergelijk met een 993 eigenlijk niet op zn plaats , motor voorin / motor achterin.

zullen we dan een keertje ruilen van auto amandus ?
ik vind het geen straf om eens een keertje in een 997 te rijden hoor :mrgreen:

Doen we , leuk !

HOW WHERE WHEN :D

stuur me maar een pbtje amandus spreken we een keer wat af 8)

14 okt 2008 21:25
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
alfa male schreef:
In de kilometers die ik in een 993 heb gemaakt heb ik altijd gedacht: "dit is een auto waar ik nog heel lang plezier van zou kunnen hebben om 'm langzaam te leren kennen". Er lijkt sprake te zijn van initieel onderstuur, maar dat is volgens mij wel iets waar je "omheen" kan rijden door de rijstijl aan te passen.

Gewoon de RS afstelling kiezen(meer camber voor en achter)en hij stuurt zoals hij moet sturen.De standaard afstelling staat op veilig(onderstuur) :wink:

17 okt 2008 8:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2