Neuh, klachten over oliepompen die iets minder druk leveren door hun leeftijd en zodoende de druk in de spanners afneemt, lijkt mij wat ver gezocht.
Tip:
Als men meer druk wil in het gehele oliesysteem (dus ook krukaslagers, hydraulische spanners, nokkenaslagers, etc. etc.) dan zou men ook de olietoevoer banjobouten die aan weerszijden op de nokkenhashuizen geschroefd zitten (alle types luchtgekoeld spul TOT de 964 motoren...) kunnen updaten met de exemplaren van een Turbo (onderdeelnummer 901.105.361.01 "camshaft housing oil pressure restrictors"). Had ik ook op 1 van mijn SC's: super ! Deze zorgen voor een toenemende oliedruk, vooral in de hydraulische kettingspanners (let wel de 3.2 type spanners met externe olietoevoer leidingen !! ) en verminderen bovendien schuimvorming.
Tot zover.
Dick
18 jun 2008 22:44
Janssen
black 911sc
mestreech
Ik heb de mechanische kettingspanners zelf gereviseerd, met een revisie setje.
Ik was totaal 45euro kwijt.
Stelt niks voor,
Moet inderdaad wel even naar de 2 kettingen kijken.
Die kosten 36 euro per stuk.
Alleen het monteren dan nog.
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
28 jun 2008 12:57
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Als de oude kettingspanners het 25 jaar hebben volgehouden, dan gewoon reviseren voor de volgende 25 jaar.
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
09 jul 2008 13:30
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Anne 2.7 schreef:
Als de oude kettingspanners het 25 jaar hebben volgehouden, dan gewoon reviseren voor de volgende 25 jaar.
Geloof jij nog in sprookjes
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
09 jul 2008 15:17
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Nee --- maar wel in wat Anne 2.7 zegt
09 jul 2008 16:00
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Olaf schreef:
Nee --- maar wel in wat Anne 2.7 zegt
Droom maar lekker door
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
09 jul 2008 16:29
Lamine
"in - between - porsches" ex-911sc 1980
Zeist
Auto is terug van Robert Visser en ik moet zeggen dat het motorgeluid weer lekker betrouwbaar klinkt, geen getik en geratel meer. Qua rijgevoel merk ik geen verschil, ze reed al super en dat doet ze nog steeds.
Naar mijn idee toch een goede keuze geweest om die 1250,- uit te geven aan nieuwe kettingen en hydraulische spanners. Alhoewel hier verschillende meningen zijn over de spanners is het toch een modificatie waar naar gekeken wordt bij verkoop van de auto en zich wellicht terugverdient.
11 jul 2008 15:53
Rutger
911 targa 1971
Ewijk
Kettingspanners 911 1970
Had op een gegeven moment het idee dat de motor uit elkaar plofte zo'n geratel. Gewerkt vanuit een put, uitlaat er onder uit, deksels eraf en geen schade waargenomen. Bakje eronder houden voor klein beetje olie wat er uit kan lopen. Bij het eruitpakken van de spanner, zorgen dat desbetreffende nokkenas vergrendeld is zodat ie onder invloed van de klepveren zich niet kan verplaatsen. Verder kan er weinig gebeuren.
Dus zelf de kettingspanners gereviseerd (kosten inderdaad rond 40 euro en avond werk). De klus op zich stelde niet zo veel voor. Ik rijd er al weer een paar maanden mee zonder enige bijgeluiden.
Porscherutger
_________________________________________ Hoi, ben begonnen met het restaureren 911 targa van 1971.
Rijd nu met een Witte 911 Targa van 1970 (kon niet wachten)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum