Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:33

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ooit werkte ik in de dealingroom en daar werd mij geleerd dat je goeroes alleen moet geloven als ze voorspellingen doen vanaf het achterdek van hun superjacht. Als je het van nieuwsbrieven van een paar honderd euri per jaar moet hebben dan heb je het grote geld nog niet verdiend....

16 okt 2008 23:39
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Vrije val ING vandaag. Na alle dalingen op dit moment nu al naar -22,5%. :shock: Dit lijkt een sneeuwbal te worden die het einde van de zelfstandigheid van de ING kan inluiden. Een run on the bank is niet uit te sluiten. Ikzelf zou nu direct mijn geld weghalen vd ING, ZEKER als het om meer dan het garantiebedrag (100k) zou gaan. En dus een selffulfilling prophecy. :roll:

17 okt 2008 16:08
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
De garantie van 100K is net zo hard als de garantie dat de drie grootste NL banken (zogenaamde systeembanken) kosten wat het kost overeind worden gehouden. Dus je geld weghalen is onzinnig.

Mocht de ING worden genationaliseerd, dat is het vertrouwen helemaal weg in nederlandse banken en kan direct de rest ook worden genationaliseerd :idea:

17 okt 2008 16:13
Profiel
Groningen
Bericht 
Precies. De overheid kan het zich niet veroorloven om de ING om te laten vallen. Alleen het particuliere spaargoed dat dan vergoed zou moeten worden, loopt al in de tientallen miljarden. Komt daar nog bij het geld van de overheid zelf. Daarmee vergeleken is Landsbanki een lachtertje.

Nu geld weghalen, zeker als het minder dan 100k is, is echt paniekvoetbal.

Laatst bijgewerkt door Jort op 17 okt 2008 16:34, in totaal 1 keer bewerkt.

17 okt 2008 16:33
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
MS964 schreef:
Vrije val ING vandaag. Na alle dalingen op dit moment nu al naar -22,5%. :shock: Dit lijkt een sneeuwbal te worden die het einde van de zelfstandigheid van de ING kan inluiden.

:shock:
Reden? Er doen blijkbaar vage geruchten de ronde als zou de ING dit weekend staatssteun moeten aanvragen. Het is nu idd wel een hapklaar brokje voor een grote jongen met deze koers :cry:

17 okt 2008 16:34
Profiel WWW
Bericht 
Waarom het risico lopen: wanneer kun je er (weer) over beschikken, krijg je je rente vergoed, hoe loopt je betalingsverkeer in de tussentijd, etc etc? Maar ik bedoel natuurlijk met name het bedrag boven de 100k.

Reden? Geen idee, ik kijk er ook maar van de buitenkant tegenaan, zit niet in die handel. Maar er is iets aan de hand, wss geruchten idd.

17 okt 2008 16:35
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Alt A portefeuille van van +/- 28 mrd. Met een eigen vermogen dat niet eens zo heel veel groter is. Zie voor gedetailleerde uitleg: inveztor

Zou wel weer eens een heet weekendje kunnen worden....

17 okt 2008 16:37
Profiel
Bericht 
-23,68. Going down as we speak. :?

17 okt 2008 16:37
Profiel
Groningen
Bericht 
MS964 schreef:
Waarom het risico lopen.

Ik heb net uitgelegd waarom dat risico er niet is. Dan moet de staat omvallen, maar volgens dat scenario is op geen enkele Nederlandse bank je geld veilig. Moet je in het buitenland terecht.. waar minimaal dezelfde risico's gelden. Of natuurlijk investeren, maar daar schiet je qua betalingsverkeer, rente etc. ook weinig mee op. :wink:

17 okt 2008 16:47
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Maarten schreef:
Alt A portefeuille van van +/- 28 mrd. Met een eigen vermogen dat niet eens zo heel veel groter is. Zie voor gedetailleerde uitleg: inveztor Zou wel weer eens een heet weekendje kunnen worden....

Nuttige link en info, Maarten, DANK :!: Bankier oa zakelijk bij ING en dus FF opletten. Overigens, ook bij van Lanschot en daar heerst een opvallende rust 8)

17 okt 2008 16:48
Profiel WWW
Bericht 
Jort schreef:
MS964 schreef:
Waarom het risico lopen.

Ik heb net uitgelegd waarom dat risico er niet is. Dan moet de staat omvallen, maar volgens dat scenario is op geen enkele Nederlandse bank je geld veilig. Moet je in het buitenland terecht.. waar minimaal dezelfde risico's gelden. Of natuurlijk investeren, maar daar schiet je qua betalingsverkeer, rente etc. ook weinig mee op. :wink:

1) Bedoel dus het risico op ongemak als je goed leest. 2) daarnaast geldt mijn waarschuwing ook voor >100k. 3) je kunt bij de ABN terecht. Is nl. al genationaliseerd, dus 100% vertrouwen, dus geen gedoe, dus geen risico. :idea:

PS: -25,6%

17 okt 2008 16:50
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Icesave kan tot 8 maanden duren voordat je je centen terug hebt (als particulier met <100k). Dus inderdaad: opletten. Failliet zullen ze niet gaan (systeembank: too big to fail) maar lastig is het wel als je maanden niet bij je geld kunt komen.

17 okt 2008 16:57
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Hoorde gisteren een wild verhaal dat Hugo Chaves van Venezuela een paar miljard had staan bij een US bank, en dat dat één van de redenen was geweest om die te laten omvallen. :shock:

Met een kettingreactie als gevolg...............

17 okt 2008 17:08
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
al die verhalen doen de beurs en de economie en jou geen goed.... :roll:

17 okt 2008 17:29
Profiel
Groningen
Bericht 
MS964 schreef:

1) Bedoel dus het risico op ongemak als je goed leest.

Ik heb goed gelezen, maar dat ongemak bestaat niet, tenzij de staat omvalt. Zie mijn bericht hierboven. Als je doelt op ongemakkelijk gevoel.. tja. Daar helpt doorgaans geen enkele logica tegen.

Citaat:
2) daarnaast geldt mijn waarschuwing ook voor >100k.

In principe is al het spaargeld bij de ING gegarandeerd, tenzij de Nederlandse staat omvalt. Zie mijn eerdere bericht..

Citaat:
3) je kunt bij de ABN terecht. Is nl. al genationaliseerd, dus 100% vertrouwen, dus geen gedoe, dus geen risico. :idea:

Over lezen gesproken.. als de ING omvalt, is de Nederlandse staat omgevallen. Wordt een beetje ééntonig, maar daarmee is de ABN AMRO ook haar grootste aandeelhouder armer. :idea: :wink:

Hoe lang konden de mensen die geld bij Fortis hadden staan niet bij hun geld? ING ligt wat dat betreft nog dichter aan het hart van de Nederlandse staat, dan Fortis.

Laatst bijgewerkt door Jort op 17 okt 2008 17:34, in totaal 2 keer bewerkt.

17 okt 2008 17:30
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
André schreef:
.... dat Hugo Chaves van Venezuela een paar miljard had staan bij een US bank, en dat dat één van de redenen was geweest om die te laten omvallen.

Alsof die een paar miljard mist :mrgreen:

17 okt 2008 17:33
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
hebbie de olieprijs gezien?

17 okt 2008 17:34
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
verslavend chart spelletje

Olie? Nee hoezo :mrgreen:

17 okt 2008 17:50
Profiel
Groningen
Bericht 
leuk spel... 110k profit in 6 trades... was het echte werk maar zo makkelijk. :lol:

17 okt 2008 18:01
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Maarten schreef:
lastig is het wel als je maanden niet bij je geld kunt komen.

:(
Zie het al voor me: :shock: Hé leveranciers, duurt FF voor je je geld hebt, maand of 8
Ze maken me af :twisted:

17 okt 2008 19:07
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
ING nu aan de beurt

Het houdt nog niet op. Geloof toch dat we eerder de 200 gaan zien dan de 300.

19 okt 2008 14:56
Profiel
M140i
Bericht 
Maarten schreef:

Bij de crisis in de jaren 30 bleef er van de indexwaarde van voor de crisis uiteindelijk maar 10% over. Nu staat de index nog steeds op 50% van de all time high. Als het financiele systeem instort, kan de AEX-index wel naar 50 gaan.

19 okt 2008 15:09
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dan zijn we als land klaar. Sleutels opsturen naar de bank en een enkeltje verweggistan. Hopen dat het niet zover komt... :(

19 okt 2008 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
Piet schreef:
Maarten schreef:

Bij de crisis in de jaren 30 bleef er van de indexwaarde van voor de crisis uiteindelijk maar 10% over. Nu staat de index nog steeds op 50% van de all time high. Als het financiele systeem instort, kan de AEX-index wel naar 50 gaan.

Van de week was een econoom op BNR die de huidige crisis vergeleek met 1929, er zijn verbazingwekkend veel overeenkomsten. Er is alleen nog geen dictator in een groot Europees land opgestaan (en niemand heeft meer een groot leger)... Blij dat ik 8 maanden geleden in een 993 heb geïnvesteerd ;-)

19 okt 2008 16:12
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Piet schreef:
Nu staat de index nog steeds op 50% van de all time high. Als het financiele systeem instort, kan de AEX-index wel naar 50 gaan.

Ik zal wel niet kunnen rekenen, maar 50% van 700 punten is naar mijn idee 350 punten. En we staan nu op 252 punten.

19 okt 2008 17:22
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 99  Volgende