Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:45

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht even voorstellen
Hallo Allemaal

Na een tijdje hier zonder voor te stellen rond gekeken te hebben wordt het tijd om daar verandering in te brengen.
Mijn naam is job en woonachtig in het midden van het land.
36 jaar en van kindsaf aan gek op auto's.

Sinds ik op mijn 12e mee mocht rijden met een 911 is het niet meer goed gekomen en heb me voorgenomen om ooit ook een porsche te rijden. Het liefst een 911 (964 of als ik de staats gewonnen heb een 997).

Ik heb een klein dilemma Heb sinds mijn 21ste een mgb chr bumper en die auto heeft een emotionele waarde. Daarnaast een auto voor woon werk verkeer en drie auto's wordt een beetje teveel van het goede voor een nu nog twee persoons gezin.

Ik ben me een beetje aan het orienteren of ik de woon werk auto misschien moet verkopen en daar ,om te beginnen ,een 968 voor te kopen. (reden redelijk praktische auto met voldoende ruimte voor boodschappen e.d en nog betaalbaar)

Heeft iemand ervaringen met een 968 voor dagelijks gebruik ?
mogelijkheden onmogelijkheden Alvast bedankt voor de reacties
groet jcb

15 okt 2008 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
hoi job. ook de 964 kan dagelijks ingezet worden. ik rij zelf in de laatste echte P, een 3.2, als enige voiture. no shit man!

15 okt 2008 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Welkom! een 968 zal prima zijn voor dagelijks gebruik! :D

15 okt 2008 22:24
Profiel Facebook 
Timeless
Bericht 
Eigenlijk beginnen puristen in een 911 bj 1982 en 1989 om vervolgens door te rijden naar de volgende series , je moet mijn insziens dat oergevoel ervaren hebben .... :wink:

Wel is de 968 een fantastische zeer goed liggende Porsche.

16 okt 2008 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Welkom jcb.
Idd zijn zowel een 964 als 968 als dagelikse auto te gebruiken. Ik zou dat echter wel laten afhangen van het jaarkilometrage. Het zijn natuurlijk geen goedkope auto's in gebruik. Succes!

16 okt 2008 12:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
amandus schreef:
Eigenlijk beginnen puristen in een 911 bj 1982 en 1989

:shock: :shock: Pre '73 bedoel je :twisted: :wink:

16 okt 2008 13:12
Profiel
Timeless
Bericht 
MetalGreen911SC schreef:
amandus schreef:
Eigenlijk beginnen puristen in een 911 bj 1982 en 1989

:shock: :shock: Pre '73 bedoel je :twisted: :wink:

Ja , klopt , echer vanaf 78 alleen 6 cilinders , en de laatste SC was uit 83 en dus de laatste van een serie dus volledig doorontwikkeld . ......

Technisch gezien heb je gelijk :!:

16 okt 2008 20:05
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Ook welkom jcb :D
Geen ervaring met een P voor dagelijks gebruik, maar ik sluit me aan bij de opmerkingen van Amandus over oergevoel. Een Porsche ZONDER stuur- of rembekrachtiging zou je IMHO echt eerst eens moeten ervaren 8)

16 okt 2008 21:42
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, JCB. Een 3.2 rijdt fantastisch, maar voor dagelijks gebruik misschien niet de beste optie.

17 okt 2008 14:16
Profiel WWW
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Welkom op het PF forum, zoveel mensen zoveel meningen... succes!

Privilege Beauty & more...

17 okt 2008 14:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
RenDo schreef:
Ook welkom jcb :D
Geen ervaring met een P voor dagelijks gebruik, maar ik sluit me aan bij de opmerkingen van Amandus over oergevoel. Een Porsche ZONDER stuur- of rembekrachtiging zou je IMHO echt eerst eens moeten ervaren 8)

ik moet al werken in de mg zonder stuur en rembekrachtiging :D
maar mijn eerste meerij -ervaring met porsche had ik in een 84 of 85 -er met cookie cutter (?) velgen neem aan dat die stuur en rembekrachtiging had en een beetje comfort spreekt me ook wel aan mede ook omdat mijn vrouw er in moet kunnen rijden.

misschien zelfs wel (..vloeken in de sportwagen kerk) een tiptronic Een automaat in het dagelijkse verkeer ook niet verkeerd.

17 okt 2008 20:24
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Denk dan aan 964 met tiptronic :idea:

17 okt 2008 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Als je een gokker bent :wink: :lol:

18 okt 2008 12:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Welkom.

Ik gebruik een 968 dagelijks. Ik rij zo'n 26000 km per jaar. De auto is zeer geschikt voor dagelijks gebruik. hoef er echter mijn kids niet in te vervoeren omdat ik hem alleen zakelijk gebruik. Mijn 968 tip loopt gemiddeld zo', 1 op 9.3 km. Dus dat valt ook wel mee. Lastig is alleen een goeie te vinden tegen een redelijke prijs. 968ers zijn behoorlijk aan de prijs.

Succes met de zoektocht.

Jos993+968

19 okt 2008 16:07
Profiel
Bericht 
Welkom, een 968 is een heel mooie auto! Net als de 964 en ze kunnen bij voor dagelijks gebruik gebruikt worden!

19 okt 2008 16:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Hoi Jcb,

die 85er cookiecutter velgen Porsche had normaliter geen stuurbekrachtiging en ook geen rembekrachtiging. Als je zelf hebt gereden in die auto, heb je wellicht nog een kleine herinnering. Als je vrouw er ook in moet kunnen rijden, hangt het in de eerste plaats van haar af natuurlijk (sprak gisteren nog een wat oudere vrouw die zo heerlijk toerde in haar 365 b !), maar als die vrouw zoals velen iets comfort op prijs stelt, dan lijkt de 964 tiptronic wel een betere keus. En inderdaad, een vroege 996 betekent een wat groter risico wat betreft motor (en bij een tip al iets minder, meen ik, maar daarvoor kijk maar eens verder op het forum rond), maar zal nog veel relaxter rijden dan de 964. Naar mijn idee is een 996 als daily driver wel veel relaxter. Maar inderdaad, het zijn meningen en het gaat er om wat je aan comfort wil inleveren ten gunste van puurheid en authenticiteit. Bijvoorbeeld in een file, en daar zit ik als niet-daily driver met de 3.2 gelukkig niet zo vaak in, is de handbak met zware koppeling niet directe en pretje..
Succes met de zoektocht!

19 okt 2008 18:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]