Auteur |
Bericht |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Hoezo... waarom moest de 964 zo nodig opgevolgd worden eigenlijk..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
15 okt 2008 22:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
na de 3.2 is het nooit meer goed gekomen.
vadsige karren met 4wd en cupholders. electronische ingrijptrucs voor matige bestuurders. billenheizung en interdepartementale airco. nutteloze spoilertjes die omhoog komen bij wel 80 km het uur. launch control voor als je niet met je koppeling kunt omgaan. knopjes om je uitlaatgeluid te versterken. hyperbekrachtigde remmen en idem sturen, voor 't vrouwtje. ontploffende waterkokers en lekkende krukassen. navis, ipods, stereo's en andere junk. file's en koos spee.
had je vroeger allemaal niet. je reed met al je zintuigen. lekker. doe het nog steeds.
_________________________________________ oud is beter
|
15 okt 2008 23:14 |
|
|
horn
PF #57
|
goed verhaal wolfman. trek je berenvel aan, jaag een mammoet en sleep een vrouw aan haar haren naar je grot. Leve de vooruitgang!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 okt 2008 7:35 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
change is good.
no change is better.
_________________________________________ oud is beter
|
16 okt 2008 12:24 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Beesten zijn het die luchtgekoelde jongens. Jij opereert, na de patient eerst k.o. te hebben gerost, met een gekartelde vuursteen of zo
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 okt 2008 0:00 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Na vele jaren eindelijk gisteren (donderdag 16 okt) een eind met een 997 S coupé kunnen rijden
Moet wel toegeven, het maakt de keuze zeker niet makkelijker
Een kennis kwam langs en had zich verwend, na de verkoop van zijn bedrijf had hij een nieuwe 911 gekocht
Zelf opgehaald uit Stuttgart en met zeer veel optie''s erop, ook een motor erin met meer vermogen (400 pk )
Ga maar rijden, onderweg hem op "sportstand" gezet heel apart
Wat een perfectie zo'n auto, in elk toerenbereik een enorm vermogen en geen enkel trillinkje.
Hij zette zijn uitlaat op sport via een knopje en hup meer geluid.
Werkelijk niet te vergelijken met mijn dikke 993, wat ze me al vertelde het zit dicht tegen een BMW en Audi aan.
Dik 25 jaar terug reed ik voor het eerst in een 911, dit was een 2,7 van 1974 met 150 pk en ging toen echt uit mijn dak en moest er één hebben
Heb ik toch (nog) niet met de 997
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 okt 2008 8:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Er zijn dingen die ik niet zou vertellen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 okt 2008 8:34 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
| | | | molen934 schreef: Na vele jaren eindelijk gisteren (donderdag 16 okt) een eind met een 997 S coupé kunnen rijden Moet wel toegeven, het maakt de keuze zeker niet makkelijker Een kennis kwam langs en had zich verwend, na de verkoop van zijn bedrijf had hij een nieuwe 911 gekocht Zelf opgehaald uit Stuttgart en met zeer veel optie''s erop, ook een motor erin met meer vermogen (400 pk ) Ga maar rijden, onderweg hem op "sportstand" gezet heel apart Wat een perfectie zo'n auto, in elk toerenbereik een enorm vermogen en geen enkel trillinkje. Hij zette zijn uitlaat op sport via een knopje en hup meer geluid. Werkelijk niet te vergelijken met mijn dikke 993, wat ze me al vertelde het zit dicht tegen een BMW en Audi aan. Dik 25 jaar terug reed ik voor het eerst in een 911, dit was een 2,7 van 1974 met 150 pk en ging toen echt uit mijn dak en moest er één hebben Heb ik toch (nog) niet met de 997 | | | | |
Ik had hetzelfde probleem, hoewel luxe probleem, de keus was na verkoop van mijn 964 een nieuwe 997 of iets anders. Aangezien ik de 997 voor mij persoonlijk wat minder opwindend vind heb ik gekozen voor een andere droom van mij een ferrari 360 f1 spider. Ik meen mij te herrineren dat je een ferrari ook een gave auto vind, dus is dat dan niets voor je?
_________________________________________ Create your own future
|
17 okt 2008 8:55 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Robert,
Een stapje te hoog denk ik
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 okt 2008 9:07 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
gekartelde vuursteen
Wat is daar mis mee, moet toch allemaal goedkoper en efficienter.
wel lastig voor mij om hele kleine vuursteentjes te vinden.
|
17 okt 2008 11:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nou, als de beurs door blijft zakken en het monetaire stelsel onderuit klapt komt hij misschien nog wel aan zijn trekken.
Gaat alleen wel druk worden in die paar grotten die Nederland heeft. Woningnood blijft dus bestaan: de waarde van een grot zal jaarlijks weer fiks toenemen. Goede investering dus!
|
17 okt 2008 11:58 |
|
|
996driver
|
Natuurlijk een beetje klassiek is mooi maar als we het over rijgedrag gaan hebben:
Een 997 rijdt beter dan een 996.
Een 996 rijdt beter dan een 993.
Een 993 rijdt beter dan een 964,
en om af te sluiten vind ik dat een 964 ook beter rijdt dan een 3.2 carrera maar kan me voorstellen dat met de laatste opmerking het niet iedereen eens is.
Met de eerste opmerkingen wel naar ik aanneem
|
18 okt 2008 10:35 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tja. het wordt mij allemaal te gladjes. kan ik ook een S6 of een dure jap kopen. ik hou van lekker rauw met als bonus meer snelheidsbeleving. maar goed, ik rij 12-14K het jaar. en ieder zijn meug enzo.
_________________________________________ oud is beter
|
18 okt 2008 10:51 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Daar is iedereen het mee eens hoor
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
18 okt 2008 12:10 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ergens zit een overgang van modern en snel, naar klassiek en spartaans.
Toen ik mijn 3.2 kocht lag de grens ongeveer daar; momenteel ligt de grens ergens bij de 993. Tijden veranderen.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
19 okt 2008 10:44 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Flink aantal Porsche's staan te koop bij Pon !!!
Juist de 996's en 997's dalen lekker in waarde als ze op de occassionmarkt komen, ze zijn relatief véél prijsvriendelijker dan welke 993 dan ook Juist tegenwoordig kun je prima zaken doen als je een jonggebruikte 911 wil kopen. Dat gold al voor de 997, en het wordt in deze kredietcrisistijden alleen maar beter. Snap het dus ook niet helemaal wat je zegt (en vraagprijzen zijn ook geen verkoopprijzen).
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
19 okt 2008 13:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Flink aantal Porsche's staan te koop bij Pon !!!
Piet,
Wat ik probeer te zeggen is de beleving van de waterkoker zo anders is als de luchtkoeler
Je mist het geluid en de (ouderwetse) ronde klokken die je al jaaaaaren voor je ziet
Het is gewoon zo "gladjes"
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 okt 2008 22:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heb laatst ook in een 997 gereden. Prachtige auto. Rijdt fantastisch. Maar op de een of andere rare manier waardeer ik het rauwe van mijn eigen toch meer. Voor 10k km per jaar dan Als daily drivert lag de keus wat moeilijker denk ik.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 okt 2008 23:39 |
|
|
zuugnap
|
alles is gerelateerd aan money dus ook de keuze waarin jullie rijden!
|
20 okt 2008 6:48 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Re: Flink aantal Porsche's staan te koop bij Pon !!!
En wat te denken van het geluid van een dichtslaande deur bij de 993 en de modellen daarvoor ... bijna kippenvel! Eenvoud trekt misschien wel meer na al het gepimp van de afgelopen jaren. Technologische hoogstandjes vervreemden wellicht van de werkelijke rijervaring en nostalgie speelt ons allemaal wel eens parten. Lekker houden Hans, die 993, je zou alleen die spiegels wel eens mogen aflakken
|
20 okt 2008 10:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Klopt die nieuwe worden te goedkoop
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 okt 2008 10:44 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Gelukkig wel.Laat ze nog maar lekker ff zakken die prijzen.ik ben standby.....
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
20 okt 2008 13:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... 't geld jeukt in je zak
|
20 okt 2008 13:34 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Verkocht , nog geen spijt van
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 okt 2008 13:35 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
20 okt 2008 15:04 |
|
|