Auteur |
Bericht |
Jos993
|
Prijzen 964 ten opzichte van 993
Heb het hele draadje omtrent de 993 en 997 prijzen gevolgd. Wat mij opvalt is dat de prijzen van de 993 iets dalen maar de prijzen van de 964 stijgen. De prijzen groeien dus naar elkaar toe. Heeft iemand een verklaring voor de revival van de 964.
Een paar jaar geleden stond in de 911&Porscheworld nog in een 993 buyersguide dat bij een niet al te groot prijsverschil de 993 aankoop voor de hand zou liggen omdat je het prijsverschil aan onderhoudskostenbesparing weer binnen zou fietsen. Dit zou ertoe moeten leiden dat door de prijsstijging van de 964 de prijzen van de 993 op z'n minst stabiel zouden moeten blijven. Volgens mij kiezen mensen niet zozeer tussen een 993 en een 997 maar tussen een 993 en een 964 (even ervan uitgaand dat ze een early modell 996 laten staan).
Als ik het zo terug lees is het net geneuzel over de AEX!
Jos993+968
|
19 okt 2008 15:55 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Laatst stond bij een advertentie van Wolbert dat de 964 carrera 4 in goede staat steeds moeilijker te vinden is. De 993 en 964 geven toch nog dat speciale gevoel alsof de auto een bepaald karakter heeft. Het is natuurlijk het verhaal van de 10 kleine negertjes. Er blijven er steeds minder over. Neemt niet weg dat 996 en 997 ook mooie Porsches zijn. Bij de 996 bijvoorbeeld de 4S.
_________________________________________ Last Rat standing
|
19 okt 2008 16:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vraag naar- en aanbod van- goede 964tjes ....
.... kijk ook eens naar de prijzen van de 3.2, de SC en alles wat daar voor nog zit
|
19 okt 2008 16:37 |
|
|
Stijn van Kooten
|
En de GT3 Mk. I, GT3 RS, GT2 Mk. I, GT2 Mk. II en GT2 RS niet te vergeten
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
19 okt 2008 19:13 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het blijft koffiedikkijken wat de prijzen betreft. De een roept dat de prijzen flink gaan dalen vanwege de kredietcrisis en een ander heeft het weer over stijgen. Lijkt de AEX-index wel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
20 okt 2008 10:05 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
20 okt 2008 10:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies het blijft een vraag en aanbod spelletje. Daarnaast is de economische voor of tegenspoed een heel belangrijke factor.
Stel de basisprijs voor model X in zeer goede staat is Eur. 25.000
Als het economische goed gaat en er is veel vraag naar dit model X dan kan er zomaar Eur. 10.000 meer voor worden gegeven. Gaat het economisch minder dan verdampt die Eur. 10.000 ook weer als sneew voor de zon. Ver onder de reële waarde van Eur. zal het dan echter niet komen. Momenteel zijn de 993 en 964'ers erg in trek en dat zie je in de prijzen. Stel dat de economie nu eens een jaar of 2 onzeker blijft dan zullen de prijzen ook vanzelf naar beneden worden bijgesteld. Dit is al jaren zo in de autohandel dus reken je vooral niet rijk.
Belangrijk blijft dat je gewoon een goede 911 koopt met historie en goed onderhouden. Dan ben je in ieder geval zeker van een goede basisprijs.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 okt 2008 11:53 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Ik ken al drie 993 eigenaars hun auto te koop aanbieden vanwege verslechterde economie / financiele markten. Volgens mij donderen die prijzen de komende maanden als een baksteen in elkaar
Nog even en ik ga instappen...
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
20 okt 2008 14:15 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Het zou mooi zijn als de prijzen van een goede 964 nog wat stijgen.
Dan hoef ik over een jaar of twee à drie niet zoveel meer bij te leggen als ik de door velen hier op het forum verguisde waterkoker met een 3,4 liter motor aanschaf.
|
20 okt 2008 14:41 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
20 okt 2008 14:47 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Die twijfelachtige eer zal toch echt niet exlusief aan de 993 zijn voorbehouden.
Ik hou hem gewoon lekker. Veiliger dan het geld op de spaarrekening in Ijsland zetten. En 100% verzekerd over het gehele bedrag.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
20 okt 2008 16:07 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Denk dat je over een jaar of 3 geld overhoudt als je je 964 verkoopt en een 996 3.4 terugkoopt
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
20 okt 2008 16:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Over 3 jaar? Zouden er dan nog 3.4's te vinden zijn? Tenzij tiptronic natuurlijk
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 okt 2008 21:40 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
denk ook dat, tot 993, nog heel lang gewaardeerd zal blijven als liefhebbersauto (oldtimer/youngtimer sportwagen). Maar na verloop van tijd zullen 996 en 997 ook wel hun duurzame aanhangers krijgen/houden, gezien het tijdloze karakter van de 911.
|
20 okt 2008 21:41 |
|
|
horn
PF #57
|
996 niet. 997 wel. 996 wordt denk ik op termijn een beetje het lelijke eendje van de 911. Beetje als de 914. Velen vinden hem leuk, slechts weinigen willen hem hebben. Niet bedoeld om mensen tegen de schenen te schoppen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 okt 2008 21:45 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Tja.. ik heb echter wel eens gelezen dat dit oorspronkelijk ook werd gezegd over de 964, toen de 993 op de markt kwam, en dat hetzelfde lot (lees: ereherstel) mogelijk ook de 996 beschoren zal zijn. De 4S en GT3 varianten zullen het volgens mij in ieder geval wel lang gaan uithouden.
|
20 okt 2008 22:00 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
De vergelijking die je maakt is niet passend. Immers als je nu 80 tot 90k kan spenderen en je maakt de keuze tussen een 996 GT3 MK2 of 997 (S) dan durf ik te veronderstellen dat de eerste een waardevastere keuze (911!) kan zijn. Of dit in relatie staat met het gebrek aan populairiteit van een model kan je dan betwijfelen.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
20 okt 2008 22:13 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
tja....en toch ben ik van plan om de 993 in te ruilen voor een 996....aangezien ie straks als daily driver gebruikt moet worden aangezien ik geen zin meer heb in bijtelling van de leasebak....
(en we nog een 964 cabrio luchtkoeler voor de mooie ritjes hebben)
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
20 okt 2008 22:19 |
|
|
horn
PF #57
|
ik bedoel idd de 'gewone' 996 modellen, niet de GT2 en GT3's, niet de turbo's of de 4S'en. En het is maar een gevoel. Tijd zal het leren. En begrijp me goed, ik heb al vaker zelf zitten kijken naar een 996 cabrio of targa. Heb niks tegen die auto's...
Heb al vaker getwijfeld - zie mijn oprit...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 okt 2008 22:34 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ja
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
20 okt 2008 22:37 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 okt 2008 22:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Knauffie - alleen de rechterkant laten zakken. Linkerkant ligt bij mij altijd zo...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 okt 2008 22:46 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
oowwwww
oplossing:
air rider
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 okt 2008 22:49 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Heb ook af en toe de verleiding om es voor een vroege 996 cabrio te gaan. De prijzen zijn echt laag, onder in de 30k. Maar toen ik laatst weer met een specialist (zal hem maar niet quoten noch verraden) sprak, zei die ongeveer dat het troep is, met bosjes moet ie de 3.4 blokken eruit halen en dat mijn 964 echt een veel betere wagen was.....
Ik dus ff niet, ooit komt er nog es een 993 2S, dat vind ik nou mooi....
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
20 okt 2008 22:50 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Ik heb op mijn beurt wel eerder aangegeven dat ik als (goed!) compromis heb gekozen voor de 996 met tip. Mijn hart ging en gaat nog steeds meer tekeer voor een 964 en 993 (vooral de turbo's natuurlijk). Echter wij zetten de 996 als tweede auto in waardoor hij vrijwel dagelijks gebruikt wordt. Vooral de praktische inzetbaarheid (ruimer, waterkoeling en tip) heeft toen de doorslag gegeven.
Nu na een jaar een P in bezit te hebben is de liefde voor zowel het merk als het model toegenomen. Ik heb steeds meer het geloof gekregen dat wanneer je als een liefhebber zuinig op je auto bent ook de 996 over een aantal jaren (nog) op populairiteit kan rekenen. Ik ben overigens niet in het bezit van feiten waarop ik dit kan baseren
on topic: wellicht is er een bepaald onderkant prijsniveau waar de waarde van een goede 911 rond schommelt. Kan me herinneren dat de 964 in het gulden tijdperk (begin deze eeuw) omgerekend niet veel in waarde verschilde van het huidige niveau. Toen ook al eens gekeken en helaas andere keuzes gemaakt die mij qua afschrijving zeker meer hebben gekost dan zo'n mooie 964
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
20 okt 2008 22:50 |
|
|