Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 19:43

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Flink aantal Porsche's staan te koop bij Pon !!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Hoezo... waarom moest de 964 zo nodig opgevolgd worden eigenlijk.. 8)

15 okt 2008 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
na de 3.2 is het nooit meer goed gekomen.
vadsige karren met 4wd en cupholders. electronische ingrijptrucs voor matige bestuurders. billenheizung en interdepartementale airco. nutteloze spoilertjes die omhoog komen bij wel 80 km het uur. launch control voor als je niet met je koppeling kunt omgaan. knopjes om je uitlaatgeluid te versterken. hyperbekrachtigde remmen en idem sturen, voor 't vrouwtje. ontploffende waterkokers en lekkende krukassen. navis, ipods, stereo's en andere junk. file's en koos spee.

had je vroeger allemaal niet. je reed met al je zintuigen. lekker. doe het nog steeds.

8)

15 okt 2008 23:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
goed verhaal wolfman. trek je berenvel aan, jaag een mammoet en sleep een vrouw aan haar haren naar je grot. Leve de vooruitgang! :mrgreen:

16 okt 2008 7:35
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
change is good.

no change is better.

:twisted:

16 okt 2008 12:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
wolf schreef:
na de 3.2 is het nooit meer goed gekomen.
vadsige karren met 4wd en cupholders. electronische ingrijptrucs voor matige bestuurders. billenheizung en interdepartementale airco. nutteloze spoilertjes die omhoog komen bij wel 80 km het uur. launch control voor als je niet met je koppeling kunt omgaan. knopjes om je uitlaatgeluid te versterken. hyperbekrachtigde remmen en idem sturen, voor 't vrouwtje. ontploffende waterkokers en lekkende krukassen. navis, ipods, stereo's en andere junk. file's en koos spee.

had je vroeger allemaal niet. je reed met al je zintuigen. lekker. doe het nog steeds.

8)

Beesten zijn het die luchtgekoelde jongens. Jij opereert, na de patient eerst k.o. te hebben gerost, met een gekartelde vuursteen of zo

17 okt 2008 0:00
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Na vele jaren eindelijk gisteren (donderdag 16 okt) een eind met een 997 S coupé kunnen rijden :!:
Moet wel toegeven, het maakt de keuze zeker niet makkelijker :oops:
Een kennis kwam langs en had zich verwend, na de verkoop van zijn bedrijf had hij een nieuwe 911 gekocht :idea:
Zelf opgehaald uit Stuttgart en met zeer veel optie''s erop, ook een motor erin met meer vermogen (400 pk :shock: )
Ga maar rijden, onderweg hem op "sportstand" gezet heel apart :wink:
Wat een perfectie zo'n auto, in elk toerenbereik een enorm vermogen en geen enkel trillinkje.
Hij zette zijn uitlaat op sport via een knopje en hup meer geluid.

Werkelijk niet te vergelijken met mijn dikke 993, wat ze me al vertelde het zit dicht tegen een BMW en Audi aan.
Dik 25 jaar terug reed ik voor het eerst in een 911, dit was een 2,7 van 1974 met 150 pk en ging toen echt uit mijn dak en moest er één hebben :?
Heb ik toch (nog) niet met de 997 :cry:

17 okt 2008 8:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
molen934 schreef:

Er zijn dingen die ik niet zou vertellen. :? :twisted:

17 okt 2008 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
molen934 schreef:
Na vele jaren eindelijk gisteren (donderdag 16 okt) een eind met een 997 S coupé kunnen rijden :!:
Moet wel toegeven, het maakt de keuze zeker niet makkelijker :oops:
Een kennis kwam langs en had zich verwend, na de verkoop van zijn bedrijf had hij een nieuwe 911 gekocht :idea:
Zelf opgehaald uit Stuttgart en met zeer veel optie''s erop, ook een motor erin met meer vermogen (400 pk :shock: )
Ga maar rijden, onderweg hem op "sportstand" gezet heel apart :wink:
Wat een perfectie zo'n auto, in elk toerenbereik een enorm vermogen en geen enkel trillinkje.

Werkelijk niet te vergelijken met mijn dikke 993, wat ze me al vertelde het zit dicht tegen een BMW en Audi aan.
Dik 25 jaar terug reed ik voor het eerst in een 911, dit was een 2,7 van 1974 met 150 pk en ging toen echt uit mijn dak en moest er één hebben :?
Heb ik toch (nog) niet met de 997 :cry:

Ik had hetzelfde probleem, hoewel luxe probleem, de keus was na verkoop van mijn 964 een nieuwe 997 of iets anders. Aangezien ik de 997 voor mij persoonlijk wat minder opwindend vind heb ik gekozen voor een andere droom van mij een ferrari 360 f1 spider. Ik meen mij te herrineren dat je een ferrari ook een gave auto vind, dus is dat dan niets voor je?

Afbeelding

17 okt 2008 8:55
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
Robert,

Een stapje te hoog :oops: denk ik

17 okt 2008 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht gekartelde vuursteen
Citaat:
Jij opereert, na de patient eerst k.o. te hebben gerost, met een gekartelde vuursteen of zo

Wat is daar mis mee, moet toch allemaal goedkoper en efficienter.

wel lastig voor mij om hele kleine vuursteentjes te vinden.

17 okt 2008 11:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
goed verhaal wolfman. trek je berenvel aan, jaag een mammoet en sleep een vrouw aan haar haren naar je grot. Leve de vooruitgang! :mrgreen:

Nou, als de beurs door blijft zakken en het monetaire stelsel onderuit klapt komt hij misschien nog wel aan zijn trekken.

Gaat alleen wel druk worden in die paar grotten die Nederland heeft. Woningnood blijft dus bestaan: de waarde van een grot zal jaarlijks weer fiks toenemen. Goede investering dus!

17 okt 2008 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Natuurlijk een beetje klassiek is mooi maar als we het over rijgedrag gaan hebben:
Een 997 rijdt beter dan een 996.
Een 996 rijdt beter dan een 993.
Een 993 rijdt beter dan een 964,
en om af te sluiten vind ik dat een 964 ook beter rijdt dan een 3.2 carrera maar kan me voorstellen dat met de laatste opmerking het niet iedereen eens is.

Met de eerste opmerkingen wel naar ik aanneem :lol: :ba:

18 okt 2008 10:35
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
tja. het wordt mij allemaal te gladjes. kan ik ook een S6 of een dure jap kopen. ik hou van lekker rauw met als bonus meer snelheidsbeleving. maar goed, ik rij 12-14K het jaar. en ieder zijn meug enzo.

18 okt 2008 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
996driver schreef:
en om af te sluiten vind ik dat een 964 ook beter rijdt dan een 3.2 carrera maar kan me voorstellen dat met de laatste opmerking het niet iedereen eens is.

Daar is iedereen het mee eens hoor 8)

18 okt 2008 12:10
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Ergens zit een overgang van modern en snel, naar klassiek en spartaans.
Toen ik mijn 3.2 kocht lag de grens ongeveer daar; momenteel ligt de grens ergens bij de 993. Tijden veranderen.

19 okt 2008 10:44
Profiel
M140i
Bericht Re: Flink aantal Porsche's staan te koop bij Pon !!!
molen934 schreef:
Joh wat was dat voorheen een stuk makkelijker, je had wat verdiend en kocht gewoon een wat jongere 911 :roll:
Maar deze stap is toch wel erruug groot, starte even later de "oude" 911 en snorde heerlijk naar huis :lol:

Juist de 996's en 997's dalen lekker in waarde als ze op de occassionmarkt komen, ze zijn relatief véél prijsvriendelijker dan welke 993 dan ook :) Juist tegenwoordig kun je prima zaken doen als je een jonggebruikte 911 wil kopen. Dat gold al voor de 997, en het wordt in deze kredietcrisistijden alleen maar beter. Snap het dus ook niet helemaal wat je zegt (en vraagprijzen zijn ook geen verkoopprijzen).

19 okt 2008 13:07
Profiel
Haarlem e/o
Piet schreef:
Dat gold al voor de 997, en het wordt in deze kredietcrisistijden alleen maar beter. Snap het dus ook niet helemaal wat je zegt (en vraagprijzen zijn ook geen verkoopprijzen).

Piet,
Wat ik probeer te zeggen is de beleving van de waterkoker zo anders is als de luchtkoeler :oops:
Je mist het geluid en de (ouderwetse) ronde klokken die je al jaaaaaren voor je ziet :!:
Het is gewoon zo "gladjes" :wink:

19 okt 2008 22:34
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Heb laatst ook in een 997 gereden. Prachtige auto. Rijdt fantastisch. Maar op de een of andere rare manier waardeer ik het rauwe van mijn eigen toch meer. Voor 10k km per jaar dan :mrgreen: Als daily drivert lag de keus wat moeilijker denk ik.

19 okt 2008 23:39
Profiel
Bericht 
alles is gerelateerd aan money dus ook de keuze waarin jullie rijden! 8)

20 okt 2008 6:48
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
molen934 schreef:
(..)Wat ik probeer te zeggen is de beleving van de waterkoker zo anders is als de luchtkoeler :oops:
Je mist het geluid en de (ouderwetse) ronde klokken die je al jaaaaaren voor je ziet :!:
Het is gewoon zo "gladjes" :wink:

En wat te denken van het geluid van een dichtslaande deur bij de 993 en de modellen daarvoor ... bijna kippenvel! Eenvoud trekt misschien wel meer na al het gepimp van de afgelopen jaren. Technologische hoogstandjes vervreemden wellicht van de werkelijke rijervaring en nostalgie speelt ons allemaal wel eens parten. Lekker houden Hans, die 993, je zou alleen die spiegels wel eens mogen aflakken 8)

20 okt 2008 10:35
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
zuugnap schreef:
alles is gerelateerd aan money dus ook de keuze waarin jullie rijden! 8)

Klopt die nieuwe worden te goedkoop :ass: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 okt 2008 10:44
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Gelukkig wel.Laat ze nog maar lekker ff zakken die prijzen.ik ben standby..... 8) :wink:

20 okt 2008 13:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... 't geld jeukt in je zak :mrgreen:

20 okt 2008 13:34
Profiel WWW Facebook 
Haarlem e/o
Bericht 
2000 gtv schreef:
Gelukkig wel.Laat ze nog maar lekker ff zakken die prijzen.ik ben standby..... 8) :wink:

Verkocht :?: , nog geen spijt van :?:

20 okt 2008 13:35
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
molen934 schreef:
2000 gtv schreef:

Verkocht :?: , nog geen spijt van :?:
yep verkocht aan Wolbert.
Jij belde hem op het moment dat hij wat"handel"aan het bekijken was vorige week dinsdag :lol: :lol: :wink:

Spijt?Ja maar ik liep er al een jaar mee en de onderbuik gevoelens vertelden me dat het tijd was 8) :wink:
@ olaf...Ja het fikt als de pleuris... ik ga denk maar snel die CLS kopen :twisted: :wink:

20 okt 2008 15:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende