Auteur |
Bericht |
Porsche968_JM
Porsche 968Den Haag
|
Weer een nieuwe 968 in NL
Hallo Porsche liefhebbers,
Ik ben Jeroen uit Den Haag en nieuw op dit forum. Na enkele jaren overwegen toch het besluit genomen ECHT op zoek te gaan naar een goede 968. Dit viel niet mee moet ik zeggen. Uiteindelijk zelfs uit moeten wijken naar buurland Duitsland. Maar hier vond ik na een aantal 968's te hebben bekeken een bijna hagelnieuwe polar siver kleurige 968 uit 1994 met maar 45.000km op de teller.
Naar de onderhoudshistorie laat zien was wel al het nodige grote onderhoud aan de beurt... maargoed dan is ie daarna wel helemaal af. De auto staat nu bij Porsche service Haaglanden om te worden voorzien van nieuwe riemen+rollen, remmen en vloeistoffen.
Omdat de auto uit Japan komt ben ik nu bezig om hem in NL ingevoerd te krijgen. Zoals ik hier al op het forum heb kunnen lezen een tijdrovende en niet al te gemakkelijke klus... dat mag ik nu zelf ook ondervinden.
Volgende week komt TUV naar PsH voor de benodigde Fahrzeugbrief...
Daarna langs de RDW... en dan eindelijk... genieten!!!
Wordt vervolgd!
Groeten Jeroen
ps. iemand bekend met het fenomeen banden..? Wordt door TUV een band voorgeschreven die er voor de keuring onder moet zitten maar de band wordt niet meer geleverd...
Laatst bijgewerkt door Porsche968_JM op 21 okt 2008 8:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 okt 2008 22:04 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Welkom hier op het PF.
Ik ben geen banden expert maar er zullen er velen zijn die je advies kunnen geven.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
20 okt 2008 22:29 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Welkom! Veel plezier met je TransAxel
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
20 okt 2008 23:09 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Welkom Jeroen. Mooie P de 968. Banden hebben een goed profiel nodig om door de keuring heen te komen. Er zit een goede banden specialist in Zevenhuizen, http://www.hespo.nl/
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
21 okt 2008 0:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Welkom hier!
|
21 okt 2008 1:00 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
welkom Jeroen, mooie keus en bijzondere auto! Hopelijk gaat de import niet al te lang duren. Je kan overigens via Zoeken in het menu ook veel historische draadjes over importeren terugvinden. Veel rijplezier binnenkort!
|
21 okt 2008 7:16 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier, Jeroen. Het aantal 968-ers neemt gestaag toe op het forum.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 okt 2008 10:49 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Welkom hier Jeroen en suc6 met de import activiteiten!
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
21 okt 2008 13:38 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Hi Jeroen,
Goede keus. Dat zijn trouwens niet veel kilometers!
Laat het maar weten als je een keer wil buurten.
Jasper
|
21 okt 2008 15:39 |
|
|
Porsche968_JM
Porsche 968Den Haag
|
Danjewel Jasper,
De lage km-stand maakte hem voor mij ook zeer aantrekkelijk.
Als ie op kenteken staat kom ik zeker een keer buurten.
Groeten Jeroen
|
21 okt 2008 17:09 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Welkom Jeroen en gefeliciteerd met je 968. Mooi lage km stand!
Apart trouwens uit Japan....
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
21 okt 2008 20:13 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
welkom hier jeroen en inderdaad wat een lage km stand is een zeldzaamheid veel plezier met je aanwinst .
en laat ons wat foto's zien he
|
21 okt 2008 21:07 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Van harte ermee Jeroen! Is het een links of rechts gestuurde?
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
21 okt 2008 21:29 |
|
|
Porsche968_JM
Porsche 968Den Haag
|
Bedankt allemaal voor het welkom heten!
Wat meer info betreffende de 968:
- Origineel Duitse auto (alleen nooit op kenteken gestaan in Europa) dus stuur links.
- Tiptronic
- Volledig zwart lederen interieur (gewoon nieuw )
- Originele boekjes, onderhoudshistorie bekend (dus alles in Japans )
Volgende week komt TUV naar PsH om de auto te onderwerpen aan een toelatingskeuring. Hierna moet ik nog met de auto naar Duitsland t.b.v. een 4-gasmeting welke op Duits grondgebied plaats moet vinden .
Maar op dit moment nog in onzekerheid omdat TUV het volgende zegt over de banden :
Wederom uw vraag bij de duitse keurmeester neergelegd, maar de door u gemonteerde banden zijn niet door Porsch evrijgegeven. Voor de assen gelden de volgende banden Bridgeston S-02 N3 Continental Sportcontact 2N2 Michelin MXX 3 Pilot SX N0 Pirelli P-Zero Direzionale N2/Asimmetrico N2, Bandenmaat vooras 225/45/ZR 17 Bandenmaat achteras 255/40/ZR 17 Met vriendelijke groet,
TÜV NORD NEDERLAND B.V.
Er zitten op dit moment voor 215/45/ZR 17 onder en niet het type band dat wordt geeist. Gelukkig zet PsH zich in om alleen voor de keuring andere velgen + banden op de auto te zetten... maar zij hebben ook nog niet deze banden gevonden
Zal ook wel even een verzoek onder een ander Forum onderwerp zetten om te kijken of er toevallig iemand is die een set velgen + banden te leen heeft voor de keuring... uiteraard tegen een vergoeding.
Bedankt voor eventuele reacties!
Wordt vervolgd....
Groeten Jeroen
|
24 okt 2008 13:36 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
hoi Jeroen, ben geen specialist, maar heb het idee dat je de velgen voor deze keuring kunt laten zitten.. (hoor graag als ik het mis heb hoor!)
|
24 okt 2008 22:33 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Ik hoop dat je goed hebt opgelet. Er zit een hoop rommel tussen het Japanse aanbod. Ook Mercedessen komen met scheepsladingen in de Duitse havens aan en 70% is ronduit troep. Ik waag me er niet (meer) aan.
|
25 okt 2008 0:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Bridgestone S-02 N3 Continental Sportcontact 2N2 Michelin MXX 3 Pilot SX N0 Pirelli P-Zero Direzionale N2/Asimmetrico N
Ik kan me toch zomaar voorstellen dat al deze 4 banden nog niet bestonden in deze uitvoering toen jouw 968 van de band kwam rollen... Ik zou als ik jou was gewoon eens even zelf met de TüV bellen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 okt 2008 6:30 |
|
|
951@Norg
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.uut...
|
En moet je dan persé die bandemaat hebben met dat merk en bijbehorende N-codering??!? Wat een idi@ten!
Heb mijn ori C2's ook nog liggen en daar zitten ook Michelin's MXX 3 Pilot SX op maar al met N2 codering. Die Pirelli's heb ik ook op mijn 18 inchen maar al met N3 codering. M.a.w.; je vind die banden toch niet meer met zo'n oude N codering???
Lekker dan...
_________________________________________ 944 Turbo, '90, 250pk versie, Pon geleverd. Opties: 030, 220, 490, 533, 573, 593, 650. Nieuwe foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLZJM4QT
|
26 okt 2008 22:04 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Het is dus niet mogelijk om de porsche bij de RDW te laten keuren, zoals je dat bijvoorbeeld zou doen al je een auto uit duitsland haald? De porsche uit japan hebben toch een europesche conformiteitsverklaring? Of haal ik nu dingen door elkaar?
|
26 okt 2008 22:44 |
|
|
Porsche968_JM
Porsche 968Den Haag
|
Hallo allemaal,
@ 500E
Het klopt zeker dat er troep tussen zit... moet wel zeggen dat ik meer troep tegen ben gekomen op europees kenteken dan op kenteken buiten europa.
Maar terugkomend op de banden hierover heb ik al meerdere malen contact gehad met TUV... eigenlijk komt het erop neer dat zij het zelf ook niet precies niet weten.
Naar mijn weten kunnen er namelijk ook andere maten op de auto aangebracht worden... zoals ook bij de modellen tot 94 werden toegepast (205/50/R16 voor en 225/45/R16 achter).
Zoals HORN ook aangaf bestonden deze banden nog niet toen mijn 968 van de band rolde. Naar wat ik hierover heb kunnen vinden werden bij aflevering door porsche ook hele andere banden voorgeschreven.
Ik merk dat er nogal wat vragen zijn ten aanzien van de banden.
Afgelopen vrijdag heb hierover een email gestuurd naar TUV... vanmorgen maar nagebeld om eindelijk uitsluitsel te krijgen omdat de auto woensdag in het begin van de ochtend gekeurd gaat worden.
Heb nog steeds geen antwoord! Niemand binnen TUV Nord die mij hierover iets kan vertellen dus vraag ligt weer bij TUV in Duitsland om hier een uitspraak over te doen.
Mocht ik tegen het einde van de middag geen antwoord hebben dan wordt met PsH geregeld dat er door porsche vrijgegeven banden onder de auto komen en dan maar afwachten wat de keurmeester beslist...
Zou wel van de gekke zijn als ie daarop wordt afgekeurd... teneerste betekend dat er nooit een 968 ingevoerd kan worden en ten tweede de auto wordt ingevoerd in NL waar deze gekke eisen niet worden gesteld.
Voor de overige vraag over invoeren... hierover zijn nogal wat onduidelijkheden betreffende een auto buiten de eu. Het "makkelijkst" is de auto in te voeren in Duitsland en dan middels een 1-dag registratie weer af te melden en daarna in NL in te voeren. Doordat de auto geregistreerd heeft gestaan in europa heeft ie een europese goedkeuring.
Zoals door DUBSPORT wordt aangegeven dient de auto over een conformiteitsverklaring te beschikken... deze wordt voor een auto uit buiten de eu niet afgegeven door porsche waardoor ie weer opnieuw gekeurd moet worden conform europese richtlijnen... naar wat ik hierover allemaal op het forum heb mogen lezen is de lijn via duitsland het makkelijkst.
Groeten Jeroen
|
27 okt 2008 13:05 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Misschien een gekke vraag maar waarom heb je de auto niet in DLD laten keuren door de gene die de auto naar DLD toe heeft gehaald?:roll:
Je ziet de laatste tijd dat er meer en meer auto's uit japan worden gehaald. Het schrikt me echter wel af als je dit soort vage TUV regeltjes krijgt.
Kun je een Conformiteitsverklaring verkrijgen bij de importeur uit het land van herkomst? Uit japan in dit geval?
|
27 okt 2008 20:34 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Jeroen,
Hoe is het gegaan vandaag?
Jasper
|
28 okt 2008 21:26 |
|
|
Porsche968_JM
Porsche 968Den Haag
|
Laatste paar dagen helaas niet de gelegenheid gehad voor een update maar bij deze...
Nou daar komt het... helaas is ie afgekeurd...
Volgens de keurmeester een zeer mooie auto en helemaal niks op aan te merken maar... nu komt het... zoals helaas verwacht afgekeurd op de banden!
Ik had voor de keuring de volgende combinatie op de auto zitten:
Voor 205/50/17 N1 winterband
Achter 255/40/17 N1 winterband
Volgens de keurmeester mag deze combinatie niet... met een 205 voor moet achter 225 zitten en met een 225 voor moet achter een 255 zitten.
Duidelijk verhaal maar volgens een mail welke ik van TUV heb gekregen was deze combinatie wel goed...? Daarnaast mochten er volgens de keurmeester wel andere banden zonder N codering op de auto zitten. Ik verwees hem naar het mailtje van TUV Nord waarin specifiek banden werden voorgeschreven welke niet meer geleverd worden maar hij wilde niet eens kijken.
Donderdag heb ik hierover met TUV contact gehad en gaven aan dat dit niet de schoonheidsprijs verdient... daar heb ik natuurlijk niks aan dus afgesproken dat ik een duidelijke reactie krijg as. maandag.
Ik hoop dat ik de komende week weer een afspraak kan maken voor de herkeuring en een 4-gasmeting.
Jammer hoor dat wachten zeker nu ie helemaal klaar is en staat te wachten om eens flink uitgelaten te worden.
Groeten Jeroen
|
02 nov 2008 21:55 |
|
|
Jos993
|
Hallo Jeroen,
ik heb ook een 968 tip uit Japan in duitsland gekocht. Mij werd echter uitdrukkelijk aangeraden de auto door de Duitse importeur eerst op Duits kenteken te laten zetten in Duitsland zelf. Dat heb ik gedaan. De auto is vervolgens als Duitse auto in nederland ingevoerd zonder enig probleem (anderhalf uur incl. belastingdienst) terwijl ik wist dat hij waarschijnlijk door de RDW als Japanse auto rechtstreeks vanuit Japan zou worden afgekeurd! Er is bijvoorbeeld ook een klein verschil in de verlichting achter. Ook bij mij waren de banden eerst voor de Tuv een probleem.
Waar heb je hem trouwens gekocht? Toevallig bij Tebernum in Nettetal?
Jos993+968
|
02 nov 2008 22:42 |
|
|
Porsche968_JM
Porsche 968Den Haag
|
Hoi Jos,
Gefeliciteerd met jou 968!
Zoals bij jou werd mij ook aangeraden de auto door de importeur op Duits kenteken te zetten. Ik heb hierover in mijn beste Duits met de verkoper gesproken. Hij zou netjes op kenteken worden gezet. Eenmaal in Duitsland aangekomen en besloten na een grondige controle de auto te kopen vroeg de verkoper: "wanneer komt u hem ophalen?".... we hadden toch afgesproken dat...
Kwam erachter dat mijn Duits toch minder goed bleek dan gedacht
Maargoed de auto was al volledig "omgebouwd" naar de europese norm... en na een bevredigende onderhandeling over het aankoopbedrag (minus de kosten voor de keuring) besloten de auto mee te nemen.
Nog steeds geen spijt van hoor... alleen gaat er wel wat meer tijd in zitten dan verwacht, maar ook leuk het invoerproces zelf te regelen.
Ik denk wel dat ik er deze week wel uit kom. Ik heb vandaag toch voorbanden met N-codering gevonden 225/45 ZR17 Pirelli Zero SD N2 (achter 255/40 ZR17 Zero Rosso assimestrico N3)
De auto komt trouwens uit Spenge... stonden alleen Japanse "drift" auto's, de verkoper houdt zich bezig met de invoer van dit type auto maar was toevallig tegen de porsche 968 aangelopen.... gelukkig
Groeten Jeroen
|
03 nov 2008 19:58 |
|
|