Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 10:46

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Video auto's 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht Video auto's
Ik dacht vanuit wegmisbruikers gezien te hebben dat die lui je altijd staande houden. Nouja, zal de boete dan wel thuis krijgen. Gaat lekker zo :twisted:

Boxi

27 jun 2008 14:16
Profiel
Bericht 
hmmm , is dit de eerste emo reactie op een gebeurtenis? :lol:

27 jun 2008 14:30
Moderator
PF #57
Bericht 
nope. ook op wegmisbruikers te zien dat - als ze bijv twee delinquenten :wink: achtervolgen - ze er eentje staande houden en van de andere zeggen 'die krijgt de post wel thuis'. Dus wachten bij de brievenbus. Succes en sterkte.

27 jun 2008 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
ja volgens mij gefilmd met 145. Vervolgens voegt er een auto in op de linkerbaan die 110 reed. Waarschijnlijk zullen de heren geconcludeerd hebben dat ik daar te dicht achter heb gezeten. Ik reed toen dus noodgedwongen ook 110 :?
Daarna hebben ze nog naast mij gereden en vervolgens nog een kilometer of 4 achter mij aan gereden. Toen wel keurig volgens het boekje gereden.
Snap alleen niet dat zij mij niet aangehouden hebben. Vervelend, nu weet ik ook niet eens waar ik aan toe ben. Overigens dat het een VROS auto was weet ik zeker aan de hand van auto en kenteken. Dat ze een opname maakten lijkt mij ook vrij duidelijk, zag een agent die camera bovenaan raam bijstellen. :?
Heb al gezien dat kleven 3 maanden rijbewijs kwijt kan zijn. Nouja moet dan maar eens op de blaren zitten. Het was natuurlijk achteraf gezien ook dom.

Boxi

27 jun 2008 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Tja Boxi hopelijk valt het mee voor je :wink:

27 jun 2008 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wat ik een keer heb gehad: ik voeg met te hoge snelheid op de A10 in, en zie na een paar seconden dat ik voor een politie-auto ben ingevoegd en dat zij met dezelfde snelheid achter me zitten. Ik haal het gas eraf, zij halen me in, gaan voor me rijden, nemen de volgende afslag en ik zie het bordje aan de achterkant oplichten 'uw snelheid is gecontroleerd'. :shock: :shock: En ja hoor, bon even later thuis (15 of 20 km/u te hard ofzo). Ik heb dit voorval al vaker aan mensen verteld, en nog nooit heeft iemand van deze methode gehoord. :?

27 jun 2008 19:54
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Boxi, wil het niet te positief brengen. Maar heb enkele jaren geleden ook een VROS auto enkele km-ers achter me gehad (waarschijnlijk snelheid :lol: ). Ook een tijdje netjes gereden
Nooit meer iets van gehoord. :lol:

27 jun 2008 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht 
Ook een jaar of 5 geleden wel eens gehad met de leaser op de A6 vanaf Lelystad naar het noorden. Vroeg in de ochtend op een nagenoeg lege weg met 150 op de cruisecontrol aan het tuffen. Een enkele auto met wat vreemde belettering op de achterkant ingehaald (iets met vrosteam.nl :o ) en weer keurig terug naar de rechterbaan. Valt me op dat die auto ineens harder gaat rijden en op gelijke afstand ruim achter me blijft rijden. Door de laagstaande zon zag ik de camera aan de spiegel hangen (toen nog niet weggewerkt voor de binnenspiegel). Snel cruisecontrol handmatig losgeklikt en rustig laten zakken naar een veilige 130 op de teller. Vlak daarna zie ik de auto in mijn spiegel vol opkomen en vlak naast mij even blijven hangen, waarna ze vlak (lees: vlak) voor mij komen rijden om na een paar seconden de afrit te pakken. Gelukkig zonder mij bordjes te tonen... Vond ik wel een sympathieke actie. Iets van 'je weet dat we je gezien hebben, je weet dat je te hard reed, maar gegeven de situatie niet onverantwoord. Voor deze keer alleen het zweet tussen de billen.'

27 jun 2008 20:55
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
de mijne was dik 600 euro :shock: ik wil je niet ongerust maken hoor :roll: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

27 jun 2008 21:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Ontkennen dat jij het bent geweest. Je neef Ali Al-Quada uit Afghanistan had die dag de auto geleend. Ben je uitsluitend aansprakelijk op kenteken en kunnen ze rijbewijs niet invorderen.

27 jun 2008 21:35
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Tsja het kan meevallen en het kan tegen zitten. Weet je nooit in dit soort gevallen. Door de fikse kilometers die ik vreet zie ik de vros wagens met enige regelmaat.
Op een lege weg naar huis zo in de avond rijd ik ook meestal harder dan toegestaan maar nooit extreem. Twee keer zo'n auto achter me aan gehad. Ik laat dan heel rustig de snelheid iets zakken maar niet tot de keurige 120 km/u. Na enige kilometers mijn gedrag gevolgd te hebben werd ik ingehaald, blijven ze naast me rijden en gebaren dat het iets rustiger kan. Vervolgens blijven ze voor me rijden waarna je jezelf af vraagd wanneer dat bordje omhoog komt..., maar nee helemaal niks. Blijkbaar knijpen ze toch af en toe een oogje dicht als het rustig is en je geen gekke capriolen uit haalt.

Dat mensen achteraf keurig een bon op de mat krijgen of het bordje omhoog komt met de tekst "u rijdt te hard" waarna ze een week of twee later post krijgen heb ik overigens wel een enkele keer van collega's vernomen.

Het blijft dus afwachten. Sterkte

27 jun 2008 22:32
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
sportwagon schreef:
Je neef Ali Al-Quada uit Afghanistan had die dag de auto geleend.

Heb helaas alleen een neef Willem en die woont twee straten verder. Hij was behoorlijk pissig toen de politie bij hem aan de deur kwam. Geen goed idee dus... :^:

maurice schreef:
Na enige kilometers mijn gedrag gevolgd te hebben werd ik ingehaald, blijven ze naast me rijden en gebaren dat het iets rustiger kan.

Gewoon teruggebaren met je middelvinger. 'wie betaalt bepaalt' :cheesy:

28 jun 2008 7:17
Profiel
Bericht 
:lol:

28 jun 2008 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
horn schreef:
sportwagon schreef:
Je neef Ali Al-Quada uit Afghanistan had die dag de auto geleend.

Heb helaas alleen een neef Willem en die woont twee straten verder. Hij was behoorlijk pissig toen de politie bij hem aan de deur kwam. Geen goed idee dus... :^:

Je hebt je familie niet voor het uizoeken he :wink:

28 jun 2008 15:32
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Video auto's
Video van een vreemde snelheidsmeting politie

Nooit harder dan 153 km/u en toch een gemiddelde snelheid van 156 KM/u.

Rara hoe kan dat? :shock:

Klik hier om de video op Autojunk te zien

23 okt 2008 20:07
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Koos Spee: "op dergelijke verdachtmakingen ga ik niet in. Wij weten wat wij gemeten hebben en de apparatuur is geijkt. Dus ben je de jippie. Punt uit." :cheesy:

23 okt 2008 20:59
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
dat de politie je naait dat is een feit, en dat je er niks aan kan doen ook.
Werd laatst geflits om precies 20.00u in Brunsumm, maar het vreemde was dat de flits van voren kwam. Was niemand anders in de buurt dus het was zeker voor mij. Levensgevaarlijk zo'n flits, stel je schrikt je rot en trekt aan het stuur of je raakt verblind door die flits. Allemaal maatregelen voor de veiligheid die het juist alleen maar erger maken.

23 okt 2008 22:04
Profiel Facebook 
Bericht 
Als jij gewoon niet te hard rijdt, is er niks aan de hand. :^: :wink:

23 okt 2008 22:06
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ralf996 schreef:
Levensgevaarlijk zo'n flits, stel je schrikt je rot en trekt aan het stuur of je raakt verblind door die flits.

Nederland is één van de weinige landen die zelden van voren flitst. Alleen op 2-baans 80 km/u wegen doen ze dat wel. In duitsland staan ze altijd van voren te flitsen, ook op de snelweg. Is nooit aangetoond dat daar meer ongelukken van zouden komen. Flits is te kort en te ver weg om je te verblinden. Schrikken kan natuurlijk wel. Maar dat geldt ook voor schrikken van een overstekende hond, wild zwijn, hert of kind. Boe! :wink:

23 okt 2008 22:12
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
klopt helemaal. Zat vanaf 8u in de morgen in de auto, naar essen automarkt geweest en savonds nog wezen kijken voor een auto in brunsum. Hele tijd dak in nl was heb ik op cruise control gerede maar moest telkes stoppe voor stoplicht dus dat werkte nie. Was aant prate met vriend van me en ineens flits, was ook maar 10 km te hard ofsow maja(was trouwens op 50 km weg dus dat verhaal van 80km gaat hier niet op)

23 okt 2008 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
ik heb mijn auto nu ruim 1 jaar en rij af en toe ook best wel eens wAt harder dan mag maar heb nog nooit een bon gehad
ik hou mijn vingers gekruist

23 okt 2008 23:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Video auto's
boxi schreef:
Ik dacht vanuit wegmisbruikers gezien te hebben dat die lui je altijd staande houden. Nouja, zal de boete dan wel thuis krijgen. Gaat lekker zo :twisted:

Is dit afgesplitst van 'n ander topic - of hou je altijd maar 'n half verhaal :scratch:

Als je het kenteken van die auto hebt - kan je voor je geruststelling even op Flitsservice.nl kijken of het inderdaad 'n VROS was/is :idea:

23 okt 2008 23:39
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Het is een oud draadje, Ollie!

Ik rij nooit te hard en krijg dus ook nooit een bekeuring.

Ik lieg trouwens ook nooit! :mrgreen:

24 okt 2008 9:23
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Hele tijd geleden ook eentje achter me gehad op de A10, nooit meer iets van gehoord.

Gewoon niet druk over maken totdat de CJIB brief / dagvaarding in de bus ligt....

24 okt 2008 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
Lydia schreef:
Het is een oud draadje, Ollie!

Ik rij nooit te hard en krijg dus ook nooit een bekeuring.

Ik lieg trouwens ook nooit! :mrgreen:

je verdraaid alleen de waarheid een klein beetje :mrgreen:

26 okt 2008 11:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende