Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 mei 2025 13:29

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Niet meer te koop 911, 3.2, bj 89, forrest green. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Laat ik het anders zeggen, ik heb verschillende auto's van marktplaats bezocht. Veelal wat er in de advertentie stond kon niet waargemaakt worden.

Ben ook bij particuliere auto's van autoscout en autotrack wezen kijken. De exemplaren waren veelal in een betere staat. Heb ook meer het idee dat die particulieren meer moeite nemen/ serieuzer zijn met de verkoop van hun auto. Immers voor een advertentie moet al worden betaalt, dus zorg je dat je je huiswerk vantevoren beter doet dan lukraak je auto maar op marktplaats gooien en zien waar het schip strandt.

Nogmaals, mijn mening, en die is wellicht gekleurd omdat ik mijn auto via een particulier op autotrack heb gekocht.

05 sep 2008 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Je weet wat ze zeggen he, "je hebt er maar eentje nodig"
En deze komt vanzelf, maar altijd je geduld houden :idea:
Er komen inderdaad wel van die mannen waar je niet zo'n zin in heb, beetje teuten op niks af :evil:
Maar als het allemaal zo makkelijk was werd iedereen wel handelaar :wink:

Dus gewoon rustig blijven, haast kost (altijd) geld :!:

05 sep 2008 10:37
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Is er nog wel intresse in een goede 911 ?
rvdbee schreef:
Ik heb 3 reacties gehad via pb-tjes. één moest zijn eigen auto eerst verkopen en een ander had alleen een vraag. De laatste is komen kijken, 2 uur om de auto heen gelopen alles open, alle matten eruit, op alle Porscheplekjes gekeken. Een proefritje gemaakt. Bleek het de eerste keer te zijn dat hij in een Porsche reed. Dan is de overgang van een audi A6 automaat naar deze sportwagen, zonder stuurbekrachtiging, strakke vering en zonder overige electornische ondersteuning inderdaad een overgang. Na de koffie alle papieren bekeken die bij de auto zitten. Kreeg ik na een dag of twee een mailtje dat hij toch nog even verder zoekt naar een Posrche met meer luxe. Ik denk dat ik toch maar eens op marktplaats of autotrader ga kijken... Hoewel ik niet zit te wachten op gelukszoekers aan mijn voordeur! Ik ga er nog even over denken.

Ik zou er niemand in laten rijden voordat we de deal hebben gemaakt. Een rondje meerijden oke maar als ze willen rijden en zeker de eerste keer gaan ze dat maar lekker bij een handelaart oid doen.

05 sep 2008 12:37
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht Re: Is er nog wel intresse in een goede 911 ?
2000 gtv schreef:
Ik zou er niemand in laten rijden voordat we de deal hebben gemaakt. Een rondje meerijden oke maar als ze willen rijden en zeker de eerste keer gaan ze dat maar lekker bij een handelaart oid doen.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een auto willen kopen zonder een testrit te maken. Ik niet in ieder geval. Mijn eerste testrit was ook mijn eerste rit in een P. Ik heb het de eigenaar wel eerst gezegd en hij vond het ok.
Bij de 2e heb ik overigens een testrit gemaakt over de Posbank, mooier kon ik het niet treffen :D , maar ook die nam ik niet. Het hoort er bij, en 1 keer moet de eerste keer zijn.

05 sep 2008 14:24
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Het een sluit het ander niet uit. Oftewel, een 'principedeal' maken, dan pas rijden. Dat is ook wat 2000gtv bedoelde denk ik .

05 sep 2008 16:16
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Voor mij zou het ook afhangen van het feit of iemand al eerder Porsche gereden heeft. Vorig jaar had iemand mij via het forum benaderd voor de koop van mijn 3.2 cabrio, Deze persoon had zelf een 3.2 coupé. Hij heeft er van mij wel een proefrit in mogen maken, ik zat er zelfs overigens wel naast. Helaas werden we het niet eens over de prijs.

05 sep 2008 16:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
WdePundert schreef:
Helaas werden we het niet eens over de prijs.

Helaas... of gelukkig :wink:

05 sep 2008 21:33
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Misschien helaas voor hem. Ikzelf wil ooit nog wel eens een 993, dus misschien dat ze voor een goede prijs wel eens weg gaat, maar voorlopig ben ik er nog steeds gelukkig mee. :wink:

06 sep 2008 10:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
snap de wens van een 993 ook wel.. hoewel, een vriend van mijn vader rijdt nu 993 cabrio en had hiervoor een 3.2 cabrio. Hij geeft regelmatig aan toch wel heimwee te hebben maar die goede oude 3.2, dat was tenminste een echt pure auto naar zijn idee. Ik denk dan ook dat je er beter een 993 bij kan kopen ipv te vervangen 8).

08 sep 2008 21:28
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Dat houdt mij inderdaad ook tegen. Ik ben iig niet bezig met actief kopen en verkopen. Alleen, iedere keer als ik weer benaderd word door iemand die de mijne wil kopen, ga ik twijfelen.
In een 993 heb ik ook nog nooit gereden, dus misschien zal ik het spartaanse rijden echt gaan missen.

09 sep 2008 16:25
Profiel WWW
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Heb weleens proefgereden in zowel n 993 als n 964 Tiptronic.
Mwauh, t ging wel, vond iig de stuurbekrachtiging wel ok.
Toen ik daarna weer in mijn oude 3.2 stapte en wegreed, dacht ik, zo die hangt lekker aan het gas!
Maar goed, dat is mijn beleving, voor n ieder is dat weer anders.
Ik ben op zich wel fan van een automaat, die ik dan ook als dagelijkse auto erbij heb.

09 sep 2008 18:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ben voor de daily driver ook een fan van een automaat (die er helaas nog niet was toen ik de mijne bestelde) maar voor de weekend-fun auto niet meer (tenminste, zolang ik van die oude gebakkies rij).

09 sep 2008 20:06
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Nope Horn!, gelijk gestemd! :wink:

09 sep 2008 22:26
Profiel
997 S
Loosdrecht
Bericht 
Nou ben ik toch benieuwd of de wagen al verkocht is???!!
Klinkt toch als een goede deal... je moet alleen van de kleur houden..

22 okt 2008 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 '89 carrera coupe
den haag
Bericht 
Tja.... hij staat nog lekker warm in de garage. Een collega heeft intresse en al proefgereden en heeft hem laten keuren. Op een rechterachter wiellager, dat vervangen zou mogen worden niets kunnen vinden. Das mooi natuurlijk. Maar hij moet eerst nog wat anders verkopen. Dus de Porsche blijft nog even wachten en ik af en toe rijden. Misschien met die krediet-crisis toch ook beter iets van waarde te hebben en niet de muntjes op de bank :lol:
Dus nog niet verkocht. Heb hem overigens nogsteeds alleen hier in de etalage gezet.

24 okt 2008 8:46
Profiel
997 S
Loosdrecht
Bericht 
OK! Rustig aan, die gaat wel weg... Mooi trouwens om op deze manier zonder pegels neer te leggen te weten te komen dat de auto in goede staat is!! :wink:

24 okt 2008 9:11
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
nooit een rapport van een ander geloven... :idea: (zei de door schade en schande wijs geworden chinees... :cry: )

24 okt 2008 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 '89 carrera coupe
den haag
Bericht 
Horn natuurlijk heb je gelijk en iedereen mag hem (her)keuren, niets te verbergen.

25 okt 2008 10:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
rvdbee, mijn opmerking was in het algemeen over 'keuringsrapporten' etc die uit het (recente) verleden bij een auto zijn, in combinatie met de opmerking van Radtdi. Had niks met jouw auto te maken, daar ik die niet ken.

Succes met de verkoop!

25 okt 2008 10:34
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
dubsport even mailen... is naar een mooie 3.2 opzoek las ik net.. gaat al bij een groene kijken dus...

succes met de verkoop... al zou ik er nog eens goed over nadenken....

28 okt 2008 18:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
$TEEF schreef:
dubsport even mailen...

Die zal hier (in dit topic) toch ook wel meelezen :scratch:

28 okt 2008 18:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
3.2 '89 carrera coupe
den haag
Bericht 
Steef bedankt, hij heeft al een pb-tje gestuurd. Wel leuk om te zien dat als de topic weer boven aan staat dat je weer reacties krijgt. Gaat goed komen met de Porsche.

28 okt 2008 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 '89 carrera coupe
den haag
Bericht 
De collega is afgehaakt, hij kon zijn andere auto niet kwijt voor het bedrag dat hij nodig had. Mijn vrouw nogsteeds blij... en ik vind het niet erg want hij hoeft er niet uit. Hij staat lekker warm aan de druppellader. In het voorjaar een weekendje Moezel gepland dus voorlopig gaat dat nogsteeds met de Porsche gebeuren. Begin dit jaar ook gedaan, helemaal geweldig, mooie snelweg maar ook lekker sturen in de bergen ( het zijn natuurlijk heuvels maar ja als je aan zee woont is het al snel hoog. )

22 nov 2008 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 '89 carrera coupe
den haag
Bericht verkocht
Afgelopen weekend naar limburg geweest, heerlijk hotel, dagje dusseldorf en omgeving gedaan, zondag ruim door limburg weer naar huis.... wat een heerlijk weekend, ik ben overtuigd, ik blijf hem rijden. Ik heb hem dus aan mezelf verkocht, YES. Hij blijft! Zaterdagochtend, uurtje of 10, rustig op de autobahn, op mijn gemakje gang gemaakt, 240 op de teller, het stuur kon je gewoon loslaten, geweldig. En hij was nog niet eens op zijn top!Ik ga in het voorjaar het roetsplekje onder mijn koplamp laten maken en natuurlijk naar de Moezel!
Ik weet alleen niet hoe ik in deze rubriek VERKOCHT achter de advertentie kan zetten? Maar ja, er is vast een moderator die me kan /wil helpen?

21 jan 2009 22:58
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2