Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:26

Antwoord op onderwerp  [ 173 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
PSO garage te uikhoven dit is serieus mensen,lees dit aub 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
zuugnap schreef:
gewoon truckje pakken en de boel opladen klaar!! tis jouw doos

Volgens mij is het voertuig in beslag genomen. Meestal staat zo'n voertuig achter slot en grendel. Het zal in zo'n geval niet eenvoudig zijn die weg te nemen. Bovendien zal het in Belgique naar ik aanneem net als in Nl strafbaar zijn om in beslag genomen goederen op die wijze te "revindiceren".

24 okt 2008 9:29
Profiel
PorscheForum Rookie
911/996 4
Bericht 
jampie schreef:
Niets van, als jij de wagen "tergoedertrouw" hebt gekocht, kunnen ze hem niet afnemen !!!
Gaat niet terug naar de vorige eigenaar(s) !!!

Meen je dat??? Dus als iemand jouw porsche steelt en de politie vindt hem terug bij iemand aan wie die dieven hem voor een mooi prijsje hebben verkocht krijg jij je porsche niet meer terug?

Dat vind ik erg raar, het is toch jouw porsche? Ik dacht dat eigendom een van de sterkste dingen was in recht?

24 okt 2008 16:40
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
sterker nog - als de dief zijn buit niet wenst af te staan, krijg je je auto niet eens terug... :shock: heb tenminste zoiets van dichtbij meegemaakt met een gejatte scooter... :?

24 okt 2008 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Die kopersbescherming is er volgens mij alleen bij kopen van een niet-particulier. Ik heb wel eens een fiets bij een fietsenmaker gekocht die later gejat bleek te zijn, toen ik mijn aankoopbon liet zien mocht ik 'm gewoon houden.

24 okt 2008 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Bericht 
jep , eigendom , en de porsche is dan eigendom van de nieuwe bezitter (als dit een particulier is tenminste).

in de US zeggen ze "possession is nine tenths of the law"

Het gaat erom dat de nieuwe eigenaar geen enkele misdaad heeft begaan of er hem ook geen misdaad is begaan.Hij heeft gewoon een auto gekocht. Er is nog verhaal mogelijk als er duidelijk iets met de prijs scheelt, bvb als hij de wagen tegen 5000€ kocht bvb, als hij in werkelijkheid 20,000€ waard was. Jij kan tegen hem ook geen klacht indienen, je kan enkel de dief aanpakken en van hem schadevergoeding eisen. Jammer genoeg is die meestal onsolvabel.

Het beslag waar het hier hoogstwaarschijnlijk over ging , is dan ook niet beslag om de voertuigen terug te geven aan de eigenaars, maar enkel om bewijsmateriaal samen te stellen.
Aan de andere kant, mensen die hun voertuig bij PSO staan hadden, moeten dan weer bewijzen dat het hun vtg is, en dat is soms moeilijk, zeker als hij in stukken ligt.
Daarom bij grotere werken best steeds een bestek op voorhand vragen, met een beschrijving van de uit te voeren werken en prijzen, en met chassisnummer en nummerplaat erop, is steeds goed , ook bij onenigheid achteraf. en als de garage geen schriftelijk bestek kan/wil maken, ga ergens anders. Zelfs al is het je beste vriend of vertrouw je de werkplaats volledig. Goei papieren maken goei vrienden zeit mijne bompa zaliger altijd en hij had gelijk
Zeker bij oudere wagens/oldtimers bvb raad ik ook aan altijd een goed gedetailleerd keuringsverslag te laten maken bij aankoop/einde restauratie, door een officiele schatter, met motornummers en alle andere (on)mogelijke gegevens erop (vraag dat hij alles eropzet!),niet alleen als je omnium hebt, is ook handig bij een ongeval in recht bvb.als je aan de expert moet bewijzen dat dat oud wrak van jou echt wel meer waard was dan de prijs van het schroot. Dit doe je ook best iedere 5 jaar. kost zo'n 100€ geloof ik per keer, is dus 20€ per jaar maar dan heb je iets in handen in noodgevallen.
Maar vraag me niet hoe ik dat weer weet, is ook een duurbetaalde les geweest... want van alle dieven zijn de verzekeringsmaatschappijen de grootste he.

24 okt 2008 17:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
Idd onder de naam van Sabine is hij daar aan het posten en verteld zelf dat het zijn schuld niet is maar van zijn medewerker. Toch straf

Dat die Oeyen nog het lef heeft zich te vertonen op eender welk Porscheforum.... :shock: :?:

24 okt 2008 20:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
een vriend/klant van mij heeft de zijne terug gehad in stukjes en brokjes
heeft hem een hoop geld gekost

12 nov 2008 16:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht pso
ik heb vandaag ontdekt dat pso opnieuw begonnen is of heb ik het mis.
www.porscheservice.be

07 feb 2009 22:06
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
het grootste deel van die site werkt niet. geen idee of dit eerder uit de lucht was. :roll: derhalve ook geen idee of ze 'opnieuw begonnen zijn'. ik begreep dat de mensen achter deze garage toch voor een redelijke termijn achter de tralies waren gezet? :shock:

08 feb 2009 3:49
Profiel
Bericht 
Zijn vrij, op het Belgische forum hebben ze hem al ontdek, poste onder naam van zijn vrouw of zoiets.
Probeerde via haar naam zijn eigen wat schoon te praten, en dat het allemaal aan zijn compagnon lag.
Heb verder ook vernomen dat hij weer onder een andere naam begonnen is. :roll:
Zulke mannen kun je toch niet stoppen, hoe zouden die anders op een normale manier snel geld moeten verdienen. :idea:

08 feb 2009 11:13
PorscheForum Rakker
Bericht 
cabrio wim schreef:
Zijn vrij, op het Belgische forum hebben ze hem al ontdek, poste onder naam van zijn vrouw of zoiets.

heb ik ook gezien onder de naam sabine.
hij is wel nog steeds onder de naam oeyen,maar een ander adres ergens in dilsen.

08 feb 2009 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
als het hem werkelijk is, zou ik met alle gedupeerden tegelijkertijd even langsgaan en om opheldering vragen

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

08 feb 2009 13:23
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Daar schiet je waarschijnlijk erg weinig mee op...

08 feb 2009 19:46
Profiel
Bericht 
Waarom doet politie nooit wat aan zulke zaken :? :?:

08 feb 2009 19:49
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
Citaat:
Waarom doet politie nooit wat aan zulke zaken

Omdat de scorings kans veel hoger ligt als ze lekker makkelijk rondtoeren op 's-lands wegen op onze kosten en je controleren op snelheid, gordel, APK......... enz enz enz :evil:

08 feb 2009 20:36
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
De heren zijn gepakt en hebben gebromd. Of ze hard genoeg aangepakt zijn, dat is de vraag, maar dat ligt niet aan de politie, toch?

08 feb 2009 20:40
Profiel
Keistad
Bericht 
Citaat:
maar dat ligt niet aan de politie, toch?

Radboud je hebt helemaal gelijk, maar na het lezen van het hele verhaal kwam de stoom uit m'n oren. Dat je zoveel moeite moet doen om je eigen auto terug te krijgen, en dat zo'n kerel weer rustig opnieuw kan beginnen zoals het zich laat aanzien.

08 feb 2009 21:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
democratie, wetten etc etc. Als je het anders wilt moet je in een apenland gaan wonen, dan was deze meneer zijn hand eraf gehakt. :idea:

08 feb 2009 21:04
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Blijft wel zuur voor de meeste eigenaren van de auto's. Als ik alles zo lees dan zijn er toch veel gedupeerd. Als je dan kan fluiten naar je geld terwijl de heren weer gewoon door gaan met een nieuwe zaak dan is dat op zijn minst irritant.

08 feb 2009 21:19
Profiel
Keistad
Bericht 
Citaat:
democratie, wetten etc etc. Als je het anders wilt moet je in een apenland gaan wonen, dan was deze meneer zijn hand eraf gehakt.

Daarom blijf ik lekker in dit @#$%@ land wonen, kan ik tenminste lekker over dit soort zaken ze@#en :mrgreen: (zonder dat m'n handen worden afgehakt)

08 feb 2009 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgium
Bericht 
de vergelijking naar weinig ontwikkelde landen gaat niet op en doet mij denken dat de persoon zelf nooit in het oeyen is genomen .
ieder redelijk mens , rechtstel of niet kan niet wensen dat er prorata het misdrijf lees misserie die is veroorzaakt is er dan ook zeer weinig tijd word gebromt voor misbrijven .
Die mensen en dan nog de meeste die hier diep en soms zeer diep in de portomonee hebben moeten gaan
zelf zou ik zulke reactie niet kunnen geven of ik zou zeer dicht betrokken zijn en dan nog . :x

08 feb 2009 21:32
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
-1.
De reactie heeft niets met de zaak te maken. Belgie / Nederland wordt ook niet vergeleken met een apenland, maar er wordt aangegeven dat je als je hier niet mee kan leven weinig andere keus hebt en dan in een apenland zal moet gaan wonen.
Is enkel en alleen om aan te geven dat we er met zijn allen in deze democratie voor gekozen hebben om op deze manier om te gaan met onze criminelen.
Als we het daar met zijn allen niet mee eens zijn dan zullen we dat beter aan moeten geven bij onze regering. Als dat niet werkt dan klopt ons stelsel niet.

08 feb 2009 21:48
Profiel
Keistad
Bericht 
Citaat:
Als we het daar met zijn allen niet mee eens zijn dan zullen we dat beter aan moeten geven bij onze regering. Als dat niet werkt dan klopt ons stelsel niet.

Ik blijf trouw stemmen, o.a. bij de 2e kamer verkiezingen :!:

08 feb 2009 22:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 173 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7