Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:26

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Advies gevraagd --> Porsche 968 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Vandaag mijn eerste meters als bestuurder gemaakt in een 968 met dank aan Jan A. (9934S).

Bedankt voor de gastvrijhdeid en de rit in de 968 Jan.

Ik ben nu nog meer onder de indruk van de auto als dat ik al was. Natuurlijk rustig aan gedaan, maar hierdoor wel een goed beeld gekregen van de auto. Perfecte zitpositie, met heerlijke stoelen die veel zijdelingse steun. Prachtig uitzicht op de 'ogen' wanneer de lichten aanstaan, en een heerlijke acceleratie als het rechter pedaal naar beneden gaat.

De auto van Jan was voorzien van een Tiptronic. Vooraf was ik in de veronderstelling niet voor een automaat te gaan, sinds vandaag zal ik echter een Tiptronic niet per definitie uit de weg gaan. Vond het erg fijn, en erg lekker comfortabel om daarmee te rijden. Wanneer ik voor een 968 ga, zal ik een Tiptronic dan ook zeker overwegen. Bij een CS hoort in mijn ogen echter wel de handbak. Vooraf had ik al aangegeven niet gecharmeerd te zijn van een rode 968, nu is dit IRL niet zo erg als ik van te voren zei, maar toch zal hij niet mijn voorkeur krijgen.

Nogmaals dank Jan!!

24 nov 2007 22:44
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Wat is er op tegen om die van Jan te kopen? Je grootste bezwaar van te veel KM's gaat hier niet op en een echt mooie CS, daar moet jij toch wel 5K extra voor uittrekken. :wink:

25 nov 2007 15:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
En binnenkort nog eens in een handbak :wink:
(Maar wel weer een rode).....

Wie weet begin je rood dan te waarderen...... 8)

25 nov 2007 16:55
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
barolo schreef:
Wat is er op tegen om die van Jan te kopen? Je grootste bezwaar van te veel KM's gaat hier niet op en een echt mooie CS, daar moet jij toch wel 5K extra voor uittrekken. :wink:

Volgens mij niks :mrgreen:

Mark graag gedaan :wink: en de vraagprijs is tenslotte niet voor niets een vraagprijs :wink:

25 nov 2007 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Jan A. (993 4S) schreef:
barolo schreef:

Volgens mij niks :mrgreen:

Mark graag gedaan :wink: en de vraagprijs is tenslotte niet voor niets een vraagprijs :wink:

@ Barolo. Begrijp me niet verkeerd, er is niets tegen op de auto van Jan. Ziet er erg goed uit, en loopt erg fijn. Ook de Tiptronic viel mij niet tegen, al zal ik wel de voorkeur geven aan een handbak. Ik begrijp je commentaar over de km's, en dat is dan ook zeker een pluspunt. Maar zoals ik al eerder aangaf, ben ik niet een liefhebber van een rode 968. ookal is het IRL mooier, dat wel, maar mijn voorkeur gaat uit naar een donkerblauwe of een zwarte.

Ik ben student (dus is nog al een stap), en oriënterende. Ik ga bij deze auto niet over één nacht ijs. Ik heb er pas één letterlijk bekeken, en de auto van Jan was de eerste 968 waar ik daadwerkelijk mee heb gereden. Ik heb geen haast, en wil dus een auto die 100% (of bijna dan) naar mijn smaak en wensen is uitgevoerd.

@ Jan. Ik vind het een zeer goed aanbod dat je me hebt gedaan. Ik zal hem ook zeker nog in gedachten houden, maar zoals ik eerder ook al had aangegeven. Hij heeft voor mij 2 punten van aandacht die ik graag anders zie, en dat zijn toch de kleur en de versnellingsbak. De staat van de auto laat ik hier gewoon buiten omdat deze gewoon goed is. De km's is zelfs perfect.

@ Yohan. Die is inderdaad rood, maar wel een handbak. ;)

26 nov 2007 1:54
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Mark, aangezien je student bent, neem ik aan dat je een beperkt budget hebt.
Kijk aub.goed uit je doppen en hou steeds nog wat centjes achter de hand, mochten er achteraf nog kosten opduiken. Want dan is het ook niet fijn om de auto te moeten laten stilstaan.
Bij een Porsche is goedkoop achteraf vaak dure koop. Geef best wat meer uit voor 1 die perfekt in orde is en waar je niet direkt kosten aan zult hebben. Anders kan die goedkope wel eens een stuk duurder uitvallen dan de op het 1e gezicht duurdere Porsche.

26 nov 2007 14:42
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
jampie schreef:
Geef best wat meer uit voor 1 die perfekt in orde is en waar je niet direkt kosten aan zult hebben. Anders kan die goedkope wel eens een stuk duurder uitvallen dan de op het 1e gezicht duurdere Porsche.

Je weet natuurlijk nooit of je in een korte termijn kosten aan een wagen zult hebben.

Toen ik de mijne kocht zat er een pak rekeningen bij van € 20K+ van de laatste 6 jaar. De Km stand was 163 D en al het nodige onderhoud was al gepleegd die bij die km stand hoorden. AKK was goed op een paar punten na. Die zijn bij de koop in mindering gebracht, kortom een goede deal voor een zeer goed onderhouden wagen.

Maar toch voor mijn laatste reparatie sessie, bleek er toch wat meer aan de hand te zijn dan in eerste instantie verwacht. (Zie reactie van Renntech :wink: ) En dan kunnen de kosten inderdaad vrij snel hoger uitpakken.

Heb je dan inderdaad geen extra buffer die het kan opvangen dan kan zelfs een goede koop tot een teleurstelling uitlopen. M.a.w. ga er dus niet blindelings van uit dat je een goed onderhouden auto koopt er geen kosten aan hoeven te komen....

Dus zeker als student... Hou geld achter de hand voor reparaties. (Had zelf als student een 944 :wink: )

26 nov 2007 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Heren, bedankt voor jullie reacties. Ik zal er zeker rekening mee houden dat er altijd het één en ander achter vandaan kan komen en hou dus ook zeker wel een buffer aan.

Daarom ook heb ik bepaald om nu nog even te wachten met aanschaf, en gewoon goed en veel om me heen te kijken wat er is. Zodat ik ten eerste een goed beeld heb van wat ik wil hebben, en ten tweede een goed beeld van waar ik op moet letten. Zoals je al zegt jampie, dan eter een duurdere kopen, met een betere historie dan één puur om de prijs. Dat zal ik dan ook niet gaan doen, en daarom heb ik bijvoorbeeld die met 271.000 laten staan, ookal zag dat er allemaal absoluut goed uit.

Ik heb zelf bijvoorbeeld niet een enorme technische kennis, daarom zal ik hier vast en zeker ook links en rechts daaromtrent nog wel eens wat vragen stellen. Wel weet ik na de rit in de 968 van Jan, dat ik nu nog enthousiaster ben dan ik al was.

26 nov 2007 17:07
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Heel veel succes bij de zoektocht en goed te horen dat je zo bedachtzaam te werk gaaat en niet erin vliegt en achteraf de auto al weer snel moet verkopen.

27 nov 2007 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
hoi mark ik lees nu net voor het eerst dit topic en ik herken veel van de gedachten die jij nu hebt terug .
ook bij mij was de 968 de droomauto maar toch heb ik ook de s2 geprobeerd .
uiteindelijk ben ik toch volledig voor de 968 gegaan omdat dat gewoon mijn droomauto was .
ik wist al van tevoren dat ik achteraf spijt had gekregen had ik de 944 gekocht ook al is dat ook een mooie wagen .
probeer niet te snel te beslissen en bekijk meerdere wagens geduld is wel een belangrijk iets .
en mocht je een handgeschakelde eens willen proberen mag je mij wel een im sturen .

01 dec 2007 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
@ Pete. Dat is dus wat ik hierboven precies heb geschreven. Kan me in jouw gedachte destijds volledig vinden. Dat is dus ook de gedachtegang die ik nu heb. Ik wil ik ook best een mt een 944 S2 sturen, maar weet toch al dat er dan altijd een stemmetje in mijn achterhoofd blijft zitten dat de hele dag 968 roept :P.

Bedankt voor je advies, en ik zal dan ook zeker niet te snel besluiten en zeer zeker meer auto's bekijken en proberen. Bedankt voor je aanbod.

02 dec 2007 23:38
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
je moet het ook net een beetje treffen mark , na een proefrit in een mooie cs had ik eigenlijk zoiets van: wow prachtige wagen maar wel veel geld laat ik maar verstandig zijn en naar een 944 gaan kijken maar toen
ik eenmaal een keer had proefgereden in een s2 was ik ook zeker onder de indruk maar minder als bij de 968 en toen heb ik toch al snel de knoop doorgehakt en weer de blik volledig op 968 gericht .
maar dat viel ook niet mee voor ik de juiste wagen vond had ik er al 3 bekeken en op een gegeven moment was ik het effe zo zat dat ik bewust wat afstand heb genomen voor een paar weken en toen kwam ik in contact met een particulier en na veel mailcontact en 2 bezoekjes en onderhandelen besloot ik de wagen te kopen na een keuring .
ik heb het echt getroffen met deze vorige eigenaar want we hebben nog steeds contact en hij heeft me zelfs 2 maanden na aankoop nog geholpen met vervangen van dashboardlichtjes .

03 dec 2007 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
Liefhebbers in de breedste zin van het woord 8)
:cheers:

03 dec 2007 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
racebeus schreef:
Liefhebbers in de breedste zin van het woord 8)
:cheers:

Zo moet je ze eigenlijk hebben inderdaad.

Verder kan ik me helemaal vinden in je stukje Pete.

06 dec 2007 18:39
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
pete 928 schreef:
want we hebben nog steeds contact .

Komt me bekend voor.... Het valt schijnbaar zwaar om een '68 weg te doen :wink:

Mark... Ik ben de komende 1 1/2 week in Nederland.... :idea:

06 dec 2007 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht 
Mark,

Een 968 is een totaal andere wagen om te besturen dan een 944. Ik heb ze allebei omdat ze allebei hun eigen specifieke eigenschappen hebben.

Ook al lijken ze op elkaar, een 968 is onderhuids een veel mooiere sportwagen, met de bijbehorende kosten! Ik zie vaak voorbij komen dat een CS veel waardevaster is of sportiever. Vergis je er niet in.

Een CS was een poging om ze tegen een lagere prijs te verkopen in de jaren dat Porsche bijna op de fles ging. Met het M030 onderstel zijn het erg racy auto's echter dat moet je dan ook echt willen. Zoek op marktplaats het boek van Peter Morgan over de 924/944/968 reeks. Zit een goede buyers guide in.

Succes!
Bart

07 dec 2007 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Heren,

Op dit moment is mijn zoektocht naar een 968 even stilgelegd. Vanaf komende vrijdag mag ik mij namelijk de trotse bezitter noemen van een Daytona Violet BMW M3 3.0. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat mijn liefde voor de 968 over is. Maar wel dat die nu even op de lange termijn is geschoven.

Wat betreft de 968, daar ben ik wel over uit. Als die er gaat komen, dan moet dat toch wel een CS zijn. Eerlijk is eerlijk, die zijn me nu gewoon te duur. Voor mij als student niet te betalen zelfs. Voor een mooi exemplaar moet je dan toch zeker 18-22k meebrengen. Een behoorlijke slok meer dan de M3 die ik nu heb gekocht. Tuurlijk zal hij ooit wel eens gaan komen en met een jaartje zal ik ook zeker wel weer eens om me heen gaan kijken. Maar ja, heb wel specifieke wensen dan. Dus, CS, met schaalstoelen en M030 pakket. Een echte hardcore CS dus.

Met de M3 kan ik nu natuurlijk meer ervaring opdoen en zal ik natuurlijk ook de nodige fijne kilometers maken. Hieronder even een foto van de betreffende auto (foto van huidige eigenaar).

Afbeelding

03 feb 2008 17:23
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
nuchtere redenering, goed gedaan...met een 968 zou ik ook voor de CS gaan.

...en een ///M3, da's lang ni verkeerd hoor :lol: :wink: ...good luck!

03 feb 2008 18:03
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Begrijpelijk
en zo te zien een onverprutste M3 in een zeer mooie kleur :thumleft:

03 feb 2008 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht 
Mark,

Mooie wagen! Koop de nederlandstalige versie van Peter Morgan over de 924, 944 en 968. Zit een prima buyers guide in, dan stap je denk ik af van de CS en ga je voor de cabrio :lol:

Geniet van je M3, mooie wagen die je hoop plezier zal geven!

Groet,
Bart

03 feb 2008 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Bartje968 schreef:
Mark,

Mooie wagen! Koop de nederlandstalige versie van Peter Morgan over de 924, 944 en 968. Zit een prima buyers guide in, dan stap je denk ik af van de CS en ga je voor de cabrio :lol:

Geniet van je M3, mooie wagen die je hoop plezier zal geven!

Groet,
Bart

Die zal ik zeker aan gaan schaffen. Ontving laatst al die van de 911. Maar die van de 924/944/968 mag ook zeker niet ontbreken.

Bedankt voor de complimenten heren. En ja, hij is zo goed als origineel. Wat er niet origineel is, zal dat spoedig weer worden.

04 feb 2008 15:16
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Ik schop even een oud topic omhoog.

Is deze wagen bij iemand bekend? Kan me herinneren dat de wagen eerder dit jaar ook te koop heeft gestaan.

http://link.marktplaats.nl/188287040

24 okt 2008 17:58
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ziet er goed uit, maar, als ik heel eerlijk ben, heb ik een achterdochtig gevoel bij Nederlandse advertenties die in het engels geschreven zijn.....

Ga erheen en rijdt!

24 okt 2008 18:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Auto staat ook te koop in cosignatie bij Seat Kohler in Hoofddorp. Maar dan voor 17.500.

24 okt 2008 18:08
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Hier zou je misschien voordeel kunnen behalen want zo'n Seat dealer weet misschien niet dat een CS meer waard is :idea:

[offtopic] Mark, ik heb op je site je prachtige foto's bekeken, maar waarom heb je nog geen reportage gemaakt van je eigen M3 [/offtopic]

24 okt 2008 18:11
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende