Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:40

Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nog iemand "Opgelicht" en Blik op de Weg gezien ? 
Auteur Bericht
Bericht 
ik ga toch mn koffers pakken binnenkort goed plan gast .... wel een goede tegenbeargumentatie van een uitlatenboerke :lol:

26 okt 2008 14:40
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
gast schreef:
Geloel. Max snelheid is max snelheid. Je hoeft daar niet overheen :idea: Doe je dat wel, dan betaal je. Wil je dat niet dan emigreer je. (bijvoorbeeld)

Beargumentatie van lik mn vestje , begrijp dit niet van een ex Porsche rijder ..... je mist compleet het punt van de discussie :!: :!:

26 okt 2008 15:09
Profiel
Bericht 
mischien daarom ook een ex :wink:

26 okt 2008 15:21
Timeless
Bericht 
Ik begrijp het al , de scooter gaat niet harder dan 120 :D

26 okt 2008 15:36
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
amandus schreef:
gast schreef:
Geloel. Max snelheid is max snelheid. Je hoeft daar niet overheen :idea: Doe je dat wel, dan betaal je. Wil je dat niet dan emigreer je. (bijvoorbeeld)

Beargumentatie van lik mn vestje , begrijp dit niet van een ex Porsche rijder ..... je mist compleet het punt van de discussie :!: :!:

Het punt van de discussie moet natuurlijk zijn dat de overschrijdingsgrens te laag is. Maar dat heeft Zuugnap niet genoemd, die vond alleen dat de Staat aan het oplichten was en dat doen ze niet. Max. snelheid is 80, ga je daar overheen en je wordt gepakt, dan moet je betalen. dus de argumentatie van gast is helemaal correct en ben ik volledig met 'm eens.

26 okt 2008 16:27
Profiel
Timeless
Bericht 
Rij je ook scooter :?: :D

26 okt 2008 16:39
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik word hier soms zo ziek van de klagers. "rij je 1500 meter te hard ben je meteen je rijbewijs kwijt..." Nee, rij je 1500 meter gemiddeld meer dan 54 km te hard (incl correctie) en dán ben je je rijbewijs kwijt. En terecht. Ik lees vanochtend in de krant dat 2 gewapende overvallers vrijgelaten worden omdat Justitie het dossier kwijt is geraakt. Klote. Baal ik van. Maar dat wil niet zeggen omdat Justitie zo'n dossier kwijtmaakt, de rest van de strafmaat niet klopt. 'Ga boeven vangen' is ook zo'n dooddoener... Als je dan als antwoord geven 'en ga jij lekker op het circuit racen...' hebben zij het weer gedaan. :?

En ik ben het ermee eens dat het soms jippie is wáár ze staan te flitsen en op welke momenten, maar als je je aan de wet houdt wordt je ook dan en daar niet geflitst. Ik ben ook niet heilig en baal ook als ik een boete krijg voor 4 km te hard op donderdagavond om 23.14u op de ring van Utrecht waar je om één of andere reden maar 80 km/u mag. Maar ik wéét dat ik niet harder mag dan 80 daar dus als ik dat toch doe - al is het onbewust - is het terecht dat als dat gezien wordt, ik daar een boete voor krijg. En als jij zo stom bent om 1500 meter meer dan 50 km/u te hard te rijden terwijl zo'n politiebak hard moet trappen om je bij te houden en dus achter je aan rijdt en jij ziet het niet, is dat niet de fout van de politie, maar je eigen stomme schuld. Potje breken, potje betalen.

Hou toch eens op met dat eeuwige gejank over de politie en de wet. We leven in een democratie, we kiezen die r*kkers zelf. En inderdaad, gebruik de middelen die je hebt om je er tegen te verzetten als je wilt - anders stemmen, protestbrief schrijven - maar hier klagen heeft erg weinig zin. Of idd naar een ander land verhuizen. Ik hoorde vorige week nog van een land waar iemands doodstraf was omgezet in levenslang, vanwege kritiek uiten op de regering... :roll:

26 okt 2008 17:06
Profiel
Timeless
Bericht 
Horn , het punt is dat de verhoudingen weg zijn . Wetgeving is doorgeslagen . Als je wet overtreed met te hard rijden dan betaal je . Das prima . Maar dat je je rijbewijs kwijt bent voor dagen zoniet weken belachelijk . De meeste zijn economisch gebonden aan hun rijbewijs , dat vind ik uit proportie getrokken . Dat is mijn punt .

Overigens wil ik niet verhuizen. Wil dat de strafverhoudingen in proportie komen .

26 okt 2008 17:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als je je rijbewijs nodig hebt moet je niet bewust het risico lopen het te verliezen.
als je beroepspianist bent moet je niet iemand in de kroeg op z'n bek timmeren. Tja....

En betalen als je de wet overtreedt... alsof flappen trekken het weer goed maakt. Wat mij betreft mogen de straffen in NL omhoog. Allemaal. Rij jij meer dan 25 km te hard in de bebouwde kom - een week de bak in. Rij je meer dan 50 km te hard op de snelweg? Een week de bak in. 2e overtreding? Maand de bak in. 3e overtreding - rijbewijs voorgoed kwijt. Gepakt vanwege rijden zonder rijbewijs? Misdrijf - jaar de bak in.

En dan relatief gelijke straffen voor overvallers, verkrachters en moordenaars.

Maar zo heeft iedereen z'n mening. Ik erger me alleen aan het gejank dat het zo slecht gesteld is in Nederland. Als jij meer dan 50 km te hard rijdt is dat 40-50% harder dan je mag. Je weet dat je dan je rijbewijs kan kwijtraken. Als je het dan doet en je ráákt je rijbewijs kwijt, moet je niet huilen. Dat je het belachelijk vindt dat je bij meer dan 50 km te hard je rijbewijs kwijtraakt (dus de straf t.o.v. de overtreding) kan ik billijken, dát is nl jouw mening, en daar heb je alle recht op. :salut:

26 okt 2008 17:23
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Als je economisch gebonden bent aan je rijbewijs is het verstandig om de max. snelheid niet met meer dan 50 km/h te overschrijden.
Doe je dit toch, en ze pakken je, dan weet je dat je de sjaak bent.
Ik was helaas vandaag na de CandC ook aan de beurt, gelukkig hadden ze de offiële meting te laat gestart en had ik ze nog op tijd in de gaten.
Ik ben natuurlijk niet blij met de boete van zo'n 160 euro, maar ik wist donders goed waar ik mee bezig was.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten etc.

26 okt 2008 17:25
Profiel
Timeless
Bericht 
Ok , duidelijk !

Wel voor de goede orde . jank niet , constateer alleen en probeer met mn stemgedrag en open communicatie mijn steentje bij te dragen want tenslotte begint verandering bij jezelf en één man kan het verschil maken daarom blijf ik constateren en discusseren hoe zaken/dingen/wetgeving/porsches beter kunnen .

26 okt 2008 17:29
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
Traveller69 schreef:
amandus schreef:
gast schreef:

Het punt van de discussie moet natuurlijk zijn dat de overschrijdingsgrens te laag is. Maar dat heeft Zuugnap niet genoemd, die vond alleen dat de Staat aan het oplichten was en dat doen ze niet. Max. snelheid is 80, ga je daar overheen en je wordt gepakt, dan moet je betalen. dus de argumentatie van gast is helemaal correct en ben ik volledig met 'm eens.

de staat is niet aan het oplichten alleen lekker makkelijk geld binnenhalen van mensen die 8km pu te hard rijden

26 okt 2008 18:09
Profiel
Timeless
Bericht 
Easy money , is mij nog nooit gelukt :!: Ik ga bij de staat werken.... :wink:

26 okt 2008 18:11
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
horn schreef:
En betalen als je de wet overtreedt... alsof flappen trekken het weer goed maakt. Wat mij betreft mogen de straffen in NL omhoog. Allemaal. Rij jij meer dan 25 km te hard in de bebouwde kom - een week de bak in. Rij je meer dan 50 km te hard op de snelweg? Een week de bak in. 2e overtreding? Maand de bak in. 3e overtreding - rijbewijs voorgoed kwijt. Gepakt vanwege rijden zonder rijbewijs? Misdrijf - jaar de bak in.

Holy moly... Had een dergelijke mening niet verwacht aan te treffen. Enige wat mij door mijn hoofd schiet is dat de diversiteit aan mensen in de cel enorm wordt uitgebreid en het cellen tekort explosief zal stijgen. In dat laatste geval kan ik me weer tal van andere zaken indenken die prioriteit genieten boven de mensen die 25 km/u te hard rijden. Al met al lijkt het me dat je enigzins chargeert.... :roll:

26 okt 2008 18:24
Profiel
Timeless
Bericht 
Moraalridders :?: :!: :?: :!: :?: :?:

26 okt 2008 18:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ASW schreef:
Al met al lijkt het me dat je enigzins chargeert.... :roll:

Wel meer dan enigszins. :wink: Om een tegenwicht te zijn voor de mensen die het volledig buitenproportioneel vinden als bij meer dan 50 km/u je je rijbewijs 10 dagen kwijt bent. Uiteraard redt je het niet met de huidige cellen. Ik denk overigens wel dat als je straffen verhoogt, je de kans kleiner maakt dat mensen die straffen riskeren. En ik denk dat als je met 25-40 km/u te hard ín de bebouwde kom rijdt, je niet weg mag komen met 'ik betaal de boete wel'. Waar ik daarmee bij 50 km/u op de snelweg (tenzij gevaarlijk rijden) minder moeite meer heb.

26 okt 2008 18:35
Profiel
Timeless
Bericht 
You only get one life... live it! Drive it like you stole it

Gaat dit dan wel op Horn ?

26 okt 2008 18:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
You only get one life ... live it - hoeft niet perse onwettig te zijn. Drive it like you stole it ... Als je hem gestolen hebt, kan je het beste rustig rijden. Val je niet op en is de kans kleiner dat je gepakt wordt :^:

26 okt 2008 18:50
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
amandus schreef:
You only get one life... live it! Drive it like you stole it

Gaat dit dan wel op Horn ?

Au :wink:

Blijkbaar niet altijd...

26 okt 2008 18:51
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Om nog even terug te komen op het onderwerp van dit topic:

Ik vind "blik op de weg" altijd aardig om naar te kijken, maar krijg toch meestal wel kriebels op plekken waar ik ze niet wil hebben van de belerende toon die deze programma's aanslaan.
Alleen al het feit dat men doet alsof 148 km/u rijden op een snelweg iets is wat alleen maar door coureurs in F1 bolides gebeurt vind ik toch wel erg "apart".

Over snelheidsovertredingen: ik ben 2x hard aangepakt omdat ik ff doortrok naar een hoge snelheid. Heb deze snelheid hooguit 10 á 20 seconden vastgehouden en werd precies op dat moment "genomen"... Vind zelf dat ik een rustige rijder ben.
In zulke gevallen ben ik toch echt voor snelheidscontroles waarbij het gemiddelde over een langer traject wordt bekeken, reëeler en eerlijker i.m.o.

Laatst bijgewerkt door Rad911 op 26 okt 2008 19:00, in totaal 1 keer bewerkt.

26 okt 2008 18:58
Profiel
Timeless
Bericht 
horn schreef:
You only get one life ... live it - hoeft niet perse onwettig te zijn. Drive it like you stole it ... Als je hem gestolen hebt, kan je het beste rustig rijden. Val je niet op en is de kans kleiner dat je gepakt wordt :^:

Tja , een diplomatiek heilig antwoord . Toch wel een beetje de kat in het donker knijpen .......miAUW....

26 okt 2008 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
horn schreef:
ASW schreef:
Al met al lijkt het me dat je enigzins chargeert.... :roll:

Wel meer dan enigszins. :wink: Om een tegenwicht te zijn voor de mensen die het volledig buitenproportioneel vinden als bij meer dan 50 km/u je je rijbewijs 10 dagen kwijt bent. Uiteraard redt je het niet met de huidige cellen. Ik denk overigens wel dat als je straffen verhoogt, je de kans kleiner maakt dat mensen die straffen riskeren. En ik denk dat als je met 25-40 km/u te hard ín de bebouwde kom rijdt, je niet weg mag komen met 'ik betaal de boete wel'. Waar ik daarmee bij 50 km/u op de snelweg (tenzij gevaarlijk rijden) minder moeite meer heb.

Helder. Ik ben op jongere leeftijd (7/8 jaar geleden) eens mijn rijbewijs kwijtgeraakt. Was op twee wielen (eigenlijk vnl 1 wiel) en moet toegeven dat ik sindsdien zelden snelheden in Nederland rij die mijn rijbevoegdheid riskeren. Er gaat dus zeker een lerende werking vanuit. Toch ben ik wel blij nog nooit tralies te hebben gezien :P

26 okt 2008 19:18
Profiel
Bericht 
amandus .... zinloos geweld om met forummers te tikken zonder kennis :wink:

26 okt 2008 19:20
Timeless
Bericht 
Zuugnap , dank voor de feedback , ik haak bij deze af van " Blik op de moraal"

26 okt 2008 19:21
Profiel
Bericht 
me 2 .... :wink: in real life dan hebben ze meestal wat minder noten op hun zang dus dat scheelt haha

26 okt 2008 19:26
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende