Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 9:16

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Trajectcontroles in Nederland 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Marcel B. schreef:
De trajectcontroles zijn permanent, Steve, dus stamp ze in je hoofd :lol:

Niet per definitie. De provincie Flevoland heeft een mobiele traject controle. Ik zie ze de laatste tijd niet meer maar tot zomer vorig jaar regelmatig op de A6 en N wegen in Flevoland zien staan.

Nog één. Op de A27 tussen Utrecht en Everdingen komt een variable traject controle. Die gaat mee met het wel of niet beschikbaar zijn van de spitsstrook dus 80 of 100 km/uur

05 maart 2008 22:42
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
maurice schreef:
Die gaat mee met het wel of niet beschikbaar zijn van de spitsstrook dus 80 of 100 km/uur

... volgens mij passen de huidige TC's zich aan, gelijk de snelheid die opde matrixborden staat ..

05 maart 2008 22:45
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: trajectcontrole in nederland
olaf964 schreef:
heb op youtube een filmpje gezien van jort kelder die zegt""als je met een porsche met inklapbare spoiler een trajectmeeting inrydt en je klapt hem voor het einde van de meting weer uit dan denkt de computer dat dit 2 verschillende voertuigen zijn"" . Iemand ervaring hiermee? zou wel 8) zijn

Is al vaker ter sprake gekomen hier. Zie bv

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7644&highlight=trajectcontrole+spoiler

Edit: ik zie dat Wdepundert dezelfde opmerking maakte. Maar ik heb een van de draadjes nog gevonden. :wink:

06 maart 2008 1:32
Profiel
Bericht 
Olaf schreef:
... volgens mij kan je rijdend je spoiler niet inklappen :wink:

Volgens mij kan dat wel. Kan dat toch niet: Wegrijden, onder de 80 km/u (of 996-en 120 km/u) trajectcontrole in, vervolgens gassen (spoiler omhoog), en voila! Maar of het trucje van Jort echt werkt... :roll:

06 maart 2008 1:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Tja ondanks het lijstje........
een brief met accept van CJIB TRAJECTCONTROLE A12 UTRECHT toegestaan 80 gemeten 91 voor correctie..... :evil:

08 maart 2008 17:18
Profiel WWW
Bericht 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2294096/__Twijfel_over_trajectcontrole__.html?p=20,1

Trajectcontroles liggen onder vuur. Een Amsterdamse rechter twijfelt openlijk aan de nauwkeurigheid van het systeem en verscheurde daarom een boete van een man uit Franeker die op de A10 te hard zou hebben gereden.

Het devies is dus: bestudeer deze uitspraak, en maak bezwaar (sowieso verstandig)! Je snelheid kan zomaar verkeerd gemeten zijn! :wink:

27 okt 2008 10:15
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
..... maak bezwaar (sowieso verstandig)! .....

:? :cry:

27 okt 2008 12:46
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MS964 schreef:

Het devies is dus: bestudeer deze uitspraak, en maak bezwaar (sowieso verstandig)! Je snelheid kan zomaar verkeerd gemeten zijn! :wink:

Als ik het goed lees heeft de man zich gebaseerd op zijn eigen systeem dat zijn trajecten bijhoud.

Ik zou het dus inderdaad verstandig vinden dat iedereen die over zo'n systeem beschikt en bij controle dezelfde ondervinding heeft als de betrokken persoon bezwaar zou indienen.

Ik denk dat dit veel meer effect zal hebben dan gewoon maar luk raak bezwaar in te dienen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 okt 2008 14:12
Profiel WWW
Bericht 
EriC4C schreef:
MS964 schreef:
..... maak bezwaar (sowieso verstandig)! .....

:? :cry:

Ach, ik wil het wel toelichten: ik denk dat trajectcontrole de verkeersdoorstroom niet bevordert. Dat is inmiddels ook wel bewezen. Ook de verkeersveiligheid gaat er m.i. niet op vooruit (mensen zitten te suffen, rijden op 1 meter van elkaars bumper want het gaat toch heel langzaam, mensen durfen niet meer goed in te halen met alle capriolen van dien). Verder begrijp ik niet dat de trajectcontrole ook 's nachts geldt, terwijl er geen kip op de weg is... :roll:

Een manier om te laten blijken dat je het niet eens bent met deze gang van zaken, is bezwaar maken. De wet heeft deze mogelijkheid gegeven, dus waarom deze niet gebruiken? Net zoals de wet deze vorm van snelheidsmeting toelaat.

PS, als mensen denken dat ik een notoire hardrijder ben: ik krijg gemiddeld niet eens 1 bekeuring per jaar, en sowieso niet boven de 30 km/u (alhoewel dit laatste ook wel een kwestie van geluk is :wink: ).

27 okt 2008 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
gast schreef:
Standaard bezwaarschriften werken niet meer. Enkele jaren geleden heb ik daar nog wel eens een succesje mee geboekt. Ze hebben n.a.v. die vele bezwaarschriften meer personeel aangenomen in Leeuwarden. Vanaf dat moment betaal ik mijn sponsorbijdrages maar gewoon zonder morren. :wink:

Al is het een standaardbezwaar van internet, ze moeten er toch achteraan. En als je een eerlijke rechter treft (als je het voor laat komen) dan kom je er alsnog onderuit als politie/BVOM heeft lopen prutsen bij het verwerken van je bezwaar (niet opsturen gevraagde documenten etc).
Maar in Lelystad mag je wel oppassen: ik had tot 2x toe een idioot van een wijf met de hamer in de hand die van mening was dat een ongeldig ijkrapport niet afdeed aan de nauwkeurigheid vd meting :shock: Hier blijkt al wel hoe enorm gefocust dit land is op snelheidsboetes uitschrijven en dat je uit principe en puur omwille vanhet frustreren van dit idiote systeem bezwaar moet aantekenen!
Overigens: laatst werd geschat dat justitie afgelopen jaar 100 miljoen was misgelopen door bezwaren, dit is dus toch bijna 20% vh totaalaan geinde boetes. Aangezien er meer mensen zijn zoals jij die zonder morren betalen, halen de mensen die wel bezwaar aantekenen een redelijk succespercentage! (en hoe meer mensen, hoe hoger dit percentage zal worden door pure overbelasting)

27 okt 2008 17:48
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Ondanks dit bericht Afbeelding gaan we hier gewoon weer verder met gefrustreerd klagen. :?
Jammer. :cry:

27 okt 2008 19:10
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
... gewoon weer verder met gefrustreerd klagen. :?

Ze moeten 'ns 'n weekje hier komen wonen :lol:

8 Euro voor 'n biertje en 700 Euro boete als je de snelheid (buiten de bebouwde kom) met 10 km/uur overschrijdt :shock:

... hier loop je dus inderdaad de kans op gevangenis-straf als je het te bont maakt met het overschrijden van de max. toegestane snelheid :?

27 okt 2008 19:29
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Grappig, wist ik ook niet:

AMSTERDAM - Automobilisten die denken dat op een trajectcontrole maar een keer hun gemiddelde snelheid wordt gecontroleerd, komen bedrogen uit. Bij vier van de twaalf trajectcontroles wordt meerdere keren de gemiddelde snelheid berekend.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2342053/__Trajectcontrole_meet_meer_dan_gemiddeld__.html?p=18,1

PS: dit is niet bedoeld als klagen, dit is bedoeld als informatievoorziening.

31 okt 2008 13:24
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Niet echt "nieuws" ... omdat de traject controle's altijd tussen op- en af-ritten zijn :idea:

31 okt 2008 14:53
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Maar het zou kunnen zijn dat de mensen die een afrit nemen, wel gecontroleerd worden, maar mensen die op de 'rechtdoorstrook' zitten, pas aan het einde van het traject. Dat was wat ik altijd dacht tenminste.

31 okt 2008 15:55
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
MS964 schreef:
Dat was wat ik altijd dacht tenminste.

Neen .... kijk maar 'ns in je achteruitkijkspiegel naar de portalen :idea: :wink:

... voor - of bij de afrit eindigt de gehele controle - met grote kans dat'ie 'n stukje verder bij (of net na) de oprit weer begint :|

31 okt 2008 23:38
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
als je in de file staat kan je het mooi zien,dat elke auto die passert "geflitst" word
ik heb trouwens ook 10 hele mooi duidelijke foto's van ze gekregen.

je ziet dat ik de radio bedien
schuif dak open (hoe kan dat nou die gebruik ik niet zeg ik altijd)
Kinderstoeltje zie je ook goed zitten.

robert

31 okt 2008 23:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Dusseh, Rob, die foto's zijn het geld eigenlijk gewoon wel waard :lol: (want ja, hoe kom je anders aan zulke actiefoto's :wink: ).

31 okt 2008 23:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3