Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:39

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Maarten schreef:

Dank je ;-)

Iedereen zijn gordel om. Het wordt weer een ruig ritje vandaag!

Inderdaad weer ruig vandaag , wordt bijna imuun van dat ruige gedoe , vraag mij af hoe ruig dit gaat eindigen, zou 4 november als Obama wordt gekozen wat positiviteit gaan brengen ....ik hoop het :!:

27 okt 2008 18:58
Profiel
Bericht 
hmm 1 man cant change the world ook die goedlachse obama niet

27 okt 2008 18:59
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
amandus schreef:

Inderdaad weer ruig vandaag , wordt bijna imuun van dat ruige gedoe , vraag mij af hoe ruig dit gaat eindigen, zou 4 november als Obama wordt gekozen wat positiviteit gaan brengen ....ik hoop het :!:

Ongeacht wie gekozen wordt... ik verwacht een omslag in het sentiment na de verkiezingen. Amerikanen zijn optimistisch van nature en grijpen alles aan om weer positief te worden.

Denk ik...

27 okt 2008 20:09
Profiel
Timeless
Bericht 
Devils son schreef:
amandus schreef:

Ongeacht wie gekozen wordt... ik verwacht een omslag in het sentiment na de verkiezingen. Amerikanen zijn optimistisch van nature en grijpen alles aan om weer positief te worden.

Denk ik...

Ik hoop het duivelse zoon :!:

27 okt 2008 20:13
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik heb al een week geld op mijn beleggingsrekening staan maar heb nog steeds niet het gevoel dat de ellende over is. Obama president wordt wel een mooi moment voor een eventuele omslag. Eerst maar eens deze week afwachten.

27 okt 2008 21:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dito. maar als ik de duitse markt gevolgd had... opportunistische VW aandelen aankoop :cheesy:

27 okt 2008 21:02
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Lees jij dat stukje over Porsche door Michael Kraland nog maar eens ouwe thrillseeker!

27 okt 2008 21:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik bedoel bij beursopening kopen en in de loop van de middag weer verkopen. Kan je toch snel verdienen. Tja, maar dan moet je het wel weten... :lol:

27 okt 2008 21:15
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
@maarten en horn
Grappig, dit sluit naadloos op jullie posts aan:

http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/8793
Met dank aan Maarten voor de tip over deze site :D

27 okt 2008 21:15
Profiel WWW
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Maarten schreef:
Obama president

:oops: What if McCain het wordt :?:

27 okt 2008 21:25
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Van Maccain worden we niet wijzer , zou goed zijn voor de gehele wereld dat er een gekleurde president komt , om te laten zien dat Amerika aan een verandering toe is en voor eens en altijd het rassen probleem uit de wereld helpt .

27 okt 2008 21:47
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dream on....

27 okt 2008 22:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Volkswagen groter dan Exxon?

28 okt 2008 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Bericht 
(Bijna) live te volgen:

http://www.marketwatch.com/quotes/de/766400

Normaal wordt een overname gedaan door het uitbrengen van een bod op de uitstaande aandelen. Porsche heeft het anders gedaan door het inslaan van grote aantallen out of the money calls. Die zijn door de schrijvers nooit van ze leven met delta 100 gedekt. Nu bewegen ze wel met delta 100 en moeten de schrijvers de calls terugkopen (van wie??) of de stukken kopen (van wie???). Dit is een briljante zet van Porsche geweest.
Dit is echt killing voor heel veel marktpartijen.
De futures op de DAX-index kunnen niet eens meer normaal worden gehedged. Stukken Volkswagen zijn schaars. Porsche zou een aantal stukken Volkswagen nu kunnen geven op dit niveau (960 euro!!). Ze hebben immers de calls. Dan zouden ze helemaal briljant bezig zijn.
Ze bouwen hun belang in VW dan wel iets minder snel uit naar 75% dan gepland, maar dat lijkt mij ook verdedigbaar met deze koers.

28 okt 2008 11:33
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dit is een van de meest briljante strategien ooit. De keuken staat in de fik en je kunt er wel uit willen maar je kan niet. Ik denk dat ze hier 1) erg veel aan verdienen en 2) ze komen waar ze willen

28 okt 2008 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
:roll:

"Hoogmoed komt voor de val" is het aloude adagium.

Niets briljant wat Porsche doet. Het is oerdom en riskant wat Porsche doet! Er is nu een gigantische financiele crisis en een aanstaande diepe recessie die zijn weerga niet kent. Ook de autoindustrie wordt hierdoor hard getroffen en dus ook de aandelen. De aandelen zullen straks weer keihard onderuit gaan, zit Porsche met aandelen die vele malen minder waard zijn geworden.

Porsche: schoenmaker houdt je bij je leest. Ga i.p.v. kapitaal in aandelen stoppen, investeren in hoogwaardige techniek. De concurrentie zit niet stil.

28 okt 2008 19:29
Profiel
Groningen
Bericht 
Kan je gedachtengang wel volgen, maar was Porsche niet zo speculatief bezig geweest de laatste jaren, was Porsche nu hoogstwaarschijnlijk ván de concurrentie geweest. Of van één of ander niet concurrerend aziatisch merk.

28 okt 2008 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
:shock:

Porsche moet van zijn eigen kracht uitgaan. Ze maken toch een van de beste sportwagens ter wereld?
De kans dat ze anders overgenomen zouden worden door de concurrentie verwijs ik naar het land der fabelen. Nu zijn ze meer bezig met niet-Porsche gerelateerde zaken: speculeren in .... notabene VW. Een merk van een niveau die niet geassocieerd mag worden met Porsche als begrijpt wat ik bedoel.

28 okt 2008 20:08
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
zou porsche dan enkelt winst maken met z,n autoos?

volgens mij ook een groot gedeelte met hun rand artikelen waar porsche design op staat.

en dat zijn d,r een hoop tegenwoordig hoor,

pffffff mozes kriebel ze zetten tegenwoordig overal porsche design op , als het maar schuift.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

28 okt 2008 20:13
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Faster schreef:
De kans dat ze anders overgenomen zouden worden door de concurrentie verwijs ik naar het land der fabelen. .

Niks fabelen. Er werd al tijden op geaasd, hetgeen ook niet verwonderlijk is. Sterk bedrijf, sterk merk, veel kennis. Porsche heeft intern zelf te kennen gegeven dat de Cayenne mede om die reden is ontwikkeld, onderkennend dat de auto niet(!) pastte bij de eigen filosofie. Financieel sterker worden of ten prooi vallen aan overname, met massaal verlies van Duitse werkgelegenheid als gevolg. De Cayenne alleen bleek niet voldoende, het gegoochel met VW wel. Gunstig neven effect dat VW ook gered is van éénzelfde lot (wettelijke bescherming is niet houdbaar op de lange termijn, binnen een orgaan als de EU).

Laatst bijgewerkt door Jort op 29 okt 2008 0:44, in totaal 1 keer bewerkt.

28 okt 2008 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
De overname van VW is een noodzakelijk kwaad. Porsche moet de CO2 uitstoot flink gaan verminderen vanuit EU wetgeving. Aangezien het om de gemiddelde uitstoot concern breed gaat, moest Porsche of een autofabrikant overnemen die ook vele zuinige modellen heeft of Porsche moet overgenomen worden door een autofabrikant die ook zuinige modelletjes heeft.

Hoezo een maatregel die dus lekker werkt :roll: :shock:

28 okt 2008 22:47
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Beter dat ze nu VW overnemen ..... dan Deawoo 'n tijdje terug :wink:

... had je nu voor weinig 'n Porsche Matiz kunnen scoren :lol:

28 okt 2008 22:55
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
En hadden we hier ook mensen van het forum moeten kicken.

28 okt 2008 23:07
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
DJ +10,9% as we speak. Benieuwd wat AEX morgen doet. Misschien toch maar eens erin!

28 okt 2008 23:16
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Huizenprijs in Amerika afgelopen jaar 16,6% gezakt :o

28 okt 2008 23:22
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 99  Volgende